Miele G785 /G685 foutcode "---" |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
KrisVera38
Geplaatst op:
29-12-2017 23:12
Gewijzigd op:
KrisVera38
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Beste,
heb foutcode "---".
Machine wil niet starten.
Heb machine op stop gezet met draaiknop, daarna aangezet, programma keuze (tijd naast programma keuze verschijnt), daarna op start en er verschijnt "---". en doet verder niets.
Wat is de oplossing buiten een nieuwe kopen ;-)
heb foutcode "---".
Machine wil niet starten.
Heb machine op stop gezet met draaiknop, daarna aangezet, programma keuze (tijd naast programma keuze verschijnt), daarna op start en er verschijnt "---". en doet verder niets.
Wat is de oplossing buiten een nieuwe kopen ;-)
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-12-2017 23:47
bennie
Geplaatst op:
29-12-2017 23:47
Deze code betekent dat de verwarming niet start.
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje?
Ik kom er morgen op terug
Mag ik alle gegevens van het typeplaatje?
Ik kom er morgen op terug
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
30-12-2017 09:55
Kris
Geplaatst op:
30-12-2017 09:55
Beste type G785SC-I Nr 16795638 ook bij programma zonder verwarming werkt het niet en krijg ik dezelfde foutmelding.
Dank ,Kris
Heb ingelogd met ander account want lukt niet meer met vorig account ook nieuw paswoord aanvragen lukt niet.
Dank ,Kris
Heb ingelogd met ander account want lukt niet meer met vorig account ook nieuw paswoord aanvragen lukt niet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 11:57
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 11:57
dag kris
Jij hebt dit verwarmingselement in je vaatwasser zitten.
Hier zit een thermostaat op met een resetknopje(zie foto).
Druk dit knopje eens in en kijk wat er gebeurt.
mocht het weer gebeuren dan moeten we verder kijken
Jij hebt dit verwarmingselement in je vaatwasser zitten.
Hier zit een thermostaat op met een resetknopje(zie foto).
Druk dit knopje eens in en kijk wat er gebeurt.
mocht het weer gebeuren dan moeten we verder kijken
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 12:28
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 12:28
wat het inloggen betreft, ik laat google mn gebruikersnaam en wachtwoord onthouden.
ik laat uitzoeken waarom dit gebeurt.
exuses hiervoor
ik laat uitzoeken waarom dit gebeurt.
exuses hiervoor
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
30-12-2017 13:39
Kris
Geplaatst op:
30-12-2017 13:39
heb gekeken reset knop en weerstand zijn OK. Dus weerstand was niet uitgesprongen. Wat kan ik nu verder bekijken ?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 13:47
bennie
Geplaatst op:
30-12-2017 13:47
links aan het eind van het element zit ook een thermostaat, meet hier de weerstand eens van.
anders de bedrading naar de printplaat doormeten of er geen onderbreking in zit.
en je kan de printplaat even controleren op slechte solderingen.
anders de bedrading naar de printplaat doormeten of er geen onderbreking in zit.
en je kan de printplaat even controleren op slechte solderingen.
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
31-12-2017 10:09
Gewijzigd op:
31-12-2017 11:29
Kris
Geplaatst op:
31-12-2017 10:09
Gewijzigd op:
31-12-2017 11:29
Dag Bennie,
heb dit allemaal gecontroleerd, vanaf verwarmingsweerstand gaat men naar een relais, deze relais wordt aangestuurd vanuit de controler. Er is geen feedback vanaf verwarmingsweerstand naar controler. Dus daar moet de oorzaak niet gezocht worden ;-(. De weerstand wordt ook vermoedelijk enkel geactiveerd als hij begint te spoelen met voldoende water inde machine, niet ?
Misschien zou een schema wel helpen ? Als ik de beveiligingswith activeer dan pomp hij wel het water af , maar daarvoor heeft hij de controler niet nodig.
Kan je nog bijkomende info geven ?
ik hoor ook geen enkele relais tikken. Ik vermoed dat de electronica het ergens begeven heeft.
heb dit allemaal gecontroleerd, vanaf verwarmingsweerstand gaat men naar een relais, deze relais wordt aangestuurd vanuit de controler. Er is geen feedback vanaf verwarmingsweerstand naar controler. Dus daar moet de oorzaak niet gezocht worden ;-(. De weerstand wordt ook vermoedelijk enkel geactiveerd als hij begint te spoelen met voldoende water inde machine, niet ?
Misschien zou een schema wel helpen ? Als ik de beveiligingswith activeer dan pomp hij wel het water af , maar daarvoor heeft hij de controler niet nodig.
Kan je nog bijkomende info geven ?
ik hoor ook geen enkele relais tikken. Ik vermoed dat de electronica het ergens begeven heeft.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-12-2017 14:46
bennie
Geplaatst op:
31-12-2017 14:46
dag kris,
Een Miele vaatwasser verwarmt over het algemeen pas als er voldoende druk bij de hoofdmotor is. Deze druk wordt door een zware pressostaat met een dikke slang, vlak bij de motor gemeten. Soms zit er vuil in de pressostaat of in de slang erheen. Meestal is het een kwestie van schoonmaken.
Deze info vond ik net.
schemas vind je als het goed is in je machine, miele verstopt deze altijd ergens in het apparaat
Een Miele vaatwasser verwarmt over het algemeen pas als er voldoende druk bij de hoofdmotor is. Deze druk wordt door een zware pressostaat met een dikke slang, vlak bij de motor gemeten. Soms zit er vuil in de pressostaat of in de slang erheen. Meestal is het een kwestie van schoonmaken.
Deze info vond ik net.
schemas vind je als het goed is in je machine, miele verstopt deze altijd ergens in het apparaat
Geplaatst door:
Kris
Geplaatst op:
01-01-2018 12:06
Gewijzigd op:
01-01-2018 12:34
Kris
Geplaatst op:
01-01-2018 12:06
Gewijzigd op:
01-01-2018 12:34
Happy New Year Bennie,
ik denk dat ik het ook daar niet moet gaan zoeken. De druk in de pressostaat kan hij enkel meten indien er water wordt toegevoerd naar de machine. Maar daarvoor moet hij een actie doen en een relais aantrekken voor toevoer water te activeren en dat doet hij ook niet. Maar vooraf wil de machine bij elk programma toch nog afpompen ? Ook dit niet.
Dit is dan ook een relais aantrekken ... Er zitten 8 relais in en geen enkele wordt aangetrokken. We zouden juist moeten weten waarom "---" verschijnt.
dit na keuze programma vanuit stand stop (dan zien we de tijd), duwen op start en dan verschijnt "---". bij aan-uit schakelen blijft dit tot na draaiknop op stop, machine uit, daarna terug aan dan kan je programma kiezen en verschijnt tijd, op start dan en "---" ... . Schema gevonden, had blijkbaar enkele jaren geleden an uitgenomen.
ik denk dat ik het ook daar niet moet gaan zoeken. De druk in de pressostaat kan hij enkel meten indien er water wordt toegevoerd naar de machine. Maar daarvoor moet hij een actie doen en een relais aantrekken voor toevoer water te activeren en dat doet hij ook niet. Maar vooraf wil de machine bij elk programma toch nog afpompen ? Ook dit niet.
Dit is dan ook een relais aantrekken ... Er zitten 8 relais in en geen enkele wordt aangetrokken. We zouden juist moeten weten waarom "---" verschijnt.
dit na keuze programma vanuit stand stop (dan zien we de tijd), duwen op start en dan verschijnt "---". bij aan-uit schakelen blijft dit tot na draaiknop op stop, machine uit, daarna terug aan dan kan je programma kiezen en verschijnt tijd, op start dan en "---" ... . Schema gevonden, had blijkbaar enkele jaren geleden an uitgenomen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)