Aardlekschakelaar klapt eruit door smeg |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ab
Geplaatst op:
03-12-2017 10:59
Ab
Geplaatst op:
03-12-2017 10:59
Als ik mijn Smeg-vaatwasser (model ST 112-2) aanzet, klapt de aardlekschakelaar er na een tijdje uit.
Gisteren startte de machine niet. Nadat ik een ander programma had gekozen, deed ie het wel. Maar toen we aan het eind de dag thuiskwamen, was de aardlekschakelaar eruit geklapt. Opnieuw gestart en toen ging ie er na een paar minuten weer uit. Vervolgens ander programma gekozen. Na enige tijd gebeurde hetzelfde. Rara?
Gisteren startte de machine niet. Nadat ik een ander programma had gekozen, deed ie het wel. Maar toen we aan het eind de dag thuiskwamen, was de aardlekschakelaar eruit geklapt. Opnieuw gestart en toen ging ie er na een paar minuten weer uit. Vervolgens ander programma gekozen. Na enige tijd gebeurde hetzelfde. Rara?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-12-2017 20:31
bennie
Geplaatst op:
08-12-2017 20:31
een aardlekschakelaar spreekt aan als stroom wegvloeit via de aardedraad, dus ergens in de machine is een lekspanning
heb je geen lekkage onderin zodat het water over een aansluiting sproeit?
anders kan je dit opsporen door de aardedraad van een onderdeel af te halen en de machine te testen
let wel op, dit onderdeel komt dan wel onder stroom te staan en de aardlekschakelaar zal dan pas aanspreken als je het onderdeel aanraakt
je moet dit wel kunnen en durven
ik zou beginnen met het verwarmingselement, die is daar namelijk het gevoeligste voor
heb je geen lekkage onderin zodat het water over een aansluiting sproeit?
anders kan je dit opsporen door de aardedraad van een onderdeel af te halen en de machine te testen
let wel op, dit onderdeel komt dan wel onder stroom te staan en de aardlekschakelaar zal dan pas aanspreken als je het onderdeel aanraakt
je moet dit wel kunnen en durven
ik zou beginnen met het verwarmingselement, die is daar namelijk het gevoeligste voor
Geplaatst door:
Ab
Geplaatst op:
09-12-2017 11:22
Ab
Geplaatst op:
09-12-2017 11:22
Dank! Heb de voorkant eraf gehaald, maar aan de binnenkant ziet het er kurkdroog uit....
Met aardedraden aan de gang gaan kan, maar heb geen idee welke eraf moet. Zie er een paar zitten.
Of is het een kwestie van vakman erbij halen?
Met aardedraden aan de gang gaan kan, maar heb geen idee welke eraf moet. Zie er een paar zitten.
Of is het een kwestie van vakman erbij halen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
09-12-2017 11:40
bennie
Geplaatst op:
09-12-2017 11:40
hier is een foto van het verwarmingselement
bij het groene pijltje is de aardedraad aangesloten
als je deze erafhaalt heb je kans dat de aardlek in blijft staan
als dat zo is dan moet deze vervangen worden
je moet het apparaat niet blijven gebruiken zonder aarde, want dat kan gevaarlijk worden
bij het groene pijltje is de aardedraad aangesloten
als je deze erafhaalt heb je kans dat de aardlek in blijft staan
als dat zo is dan moet deze vervangen worden
je moet het apparaat niet blijven gebruiken zonder aarde, want dat kan gevaarlijk worden
Geplaatst door:
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 13:50
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 13:50
Hi Bennie,
Draad eraf gehaald en de machine laten lopen. Aardlekschakelaar klapt er weer uit. Enig idee waar het dan kan zitten?
Draad eraf gehaald en de machine laten lopen. Aardlekschakelaar klapt er weer uit. Enig idee waar het dan kan zitten?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 14:04
Gewijzigd op:
10-12-2017 14:06
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 14:04
Gewijzigd op:
10-12-2017 14:06
hoelang loopt de machine voordat de aardlek eruit klapt?
mag ik alle gegevens van het typeplaatje
mag ik alle gegevens van het typeplaatje
Geplaatst door:
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 14:07
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 14:07
Kwartiertje/20 minuten.....
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 14:34
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 14:34
okay, wel jammer dat het niet gelijk gebeurt.
dan was het wat makkelijker zoeken.
of het is een onderdeel wat dan in werking treed of het is een kleine lekkage die je niet kunt zien maar net voldoende is
als je een nieuw programma start nadat hij eruit geklapt is gaat hij er dan eerder uit of duurt het net zo lang?
dan was het wat makkelijker zoeken.
of het is een onderdeel wat dan in werking treed of het is een kleine lekkage die je niet kunt zien maar net voldoende is
als je een nieuw programma start nadat hij eruit geklapt is gaat hij er dan eerder uit of duurt het net zo lang?
Geplaatst door:
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 15:46
Ab
Geplaatst op:
10-12-2017 15:46
Met een ander programma(bio) klapt ie er ook na pakweg een half uurtje uit...
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 16:10
bennie
Geplaatst op:
10-12-2017 16:10
had je de gegevens van het typeplaatje al gevonden?
je kan natuurlijk de aardedraad van de voeding eraf halen zodat het apparaat zonder aarde functioneert. maar dan moet het apparaat wel op een veilige plek staan waar er geen kinderen of huisdieren e.d. in de buurt komen
funtioneert hij dan wel goed dan moet je alle aardedraaden langslopen
het kan namelijk overal in zitten aangezien hij er na een kwartier tot een half uur uitklapt
ik probeer een gebruiksaanwijzing van je vaatwasser te vinden waar eventueel een tijdsverloop in staat .
misschien kunnen we er zo achter komen
je kan natuurlijk de aardedraad van de voeding eraf halen zodat het apparaat zonder aarde functioneert. maar dan moet het apparaat wel op een veilige plek staan waar er geen kinderen of huisdieren e.d. in de buurt komen
funtioneert hij dan wel goed dan moet je alle aardedraaden langslopen
het kan namelijk overal in zitten aangezien hij er na een kwartier tot een half uur uitklapt
ik probeer een gebruiksaanwijzing van je vaatwasser te vinden waar eventueel een tijdsverloop in staat .
misschien kunnen we er zo achter komen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)