Whirlpool adg 9500, storing blijft? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
20-11-2017 12:40
Hans
Geplaatst op:
20-11-2017 12:40
Hallo,
Afgelopen weekend onze vaatwasser aan gezet. Er gebeurde niets, alleen knipperde het lampje annuleren acht keer. Volgens de handleiding (en ook wat ik hier op het forum lees) is er dan een probleem met de filters.
De filters heb ik helemaal schoon gemaakt. Daarna de machine proberen te resetten door op de annuleren knop te drukken, maar het lampje bleef acht maal knipperen.
Daarna een stapje verder en de afvoerpomp los gehaald, deze was mooi schoon van binnen en de het draaien van de schoepen was ook geen probleem. Ook dit was dus niet het probleem.
Bij het inschakelen van de machine gebeurt er nog steeds niets. De machine pompt niet af, ook niet met water in de machine.
Vaak lees ik dat de optische sensor moet worden schoon gemaakt, maar deze kan ik in onze vaatwasser nergens ontdekken.
Wie heeft een idee wat er mis zou kunnen zijn, of wat ik verder nog zou kunnen proberen?
Groet,
Hans
Afgelopen weekend onze vaatwasser aan gezet. Er gebeurde niets, alleen knipperde het lampje annuleren acht keer. Volgens de handleiding (en ook wat ik hier op het forum lees) is er dan een probleem met de filters.
De filters heb ik helemaal schoon gemaakt. Daarna de machine proberen te resetten door op de annuleren knop te drukken, maar het lampje bleef acht maal knipperen.
Daarna een stapje verder en de afvoerpomp los gehaald, deze was mooi schoon van binnen en de het draaien van de schoepen was ook geen probleem. Ook dit was dus niet het probleem.
Bij het inschakelen van de machine gebeurt er nog steeds niets. De machine pompt niet af, ook niet met water in de machine.
Vaak lees ik dat de optische sensor moet worden schoon gemaakt, maar deze kan ik in onze vaatwasser nergens ontdekken.
Wie heeft een idee wat er mis zou kunnen zijn, of wat ik verder nog zou kunnen proberen?
Groet,
Hans
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
20-11-2017 16:49
Hans
Geplaatst op:
20-11-2017 16:49
De machine heeft overigens al vele jaren zonder problemen gewerkt. Is ook niet verplaatst, dus is ook niets gebeurd dat invloed kan hebben op de sifonaansluiting of afvoerslag.
Groet,
Hans
Groet,
Hans
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2017 13:30
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2017 13:30
Die sensor zit in het gat rechts voor in de waterpan. Precies aan de andere kant dan het afvoer pompje.
Filters er uit pakken en met een kwast in dat gat gaan.
Filters er uit pakken en met een kwast in dat gat gaan.
Geplaatst door:
Hans
Geplaatst op:
01-12-2017 13:58
Hans
Geplaatst op:
01-12-2017 13:58
Bedankt voor je reactie Harry,
Ik heb met een kwast geprobeerd om het gat in te komen, maar dat gaat vrij lastig. Er lijkt in ieder geval nog niets te gebeuren.
Weet niet zeker of er wel iets in dit gat zit. Het model vaatwasser is gelijk aan de fotos in deze post: /https://www.vaatwasser.nl/forum/1555-whirlpool-adg-9500
Ook daar was er een probleem met achtmaal knipperende lampjes, maar een oplossing staat daar niet bij.
Ik heb met een kwast geprobeerd om het gat in te komen, maar dat gaat vrij lastig. Er lijkt in ieder geval nog niets te gebeuren.
Weet niet zeker of er wel iets in dit gat zit. Het model vaatwasser is gelijk aan de fotos in deze post: /https://www.vaatwasser.nl/forum/1555-whirlpool-adg-9500
Ook daar was er een probleem met achtmaal knipperende lampjes, maar een oplossing staat daar niet bij.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2017 23:38
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2017 23:38
Kijk eens wat je met de testen uit de service manual kunt doen.
Geef de site even tijd en kies dan voor "get manual" onder het preview blok.
Geef de site even tijd en kies dan voor "get manual" onder het preview blok.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)