Whirlpool ADG 9500 doet niks meer. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-01-2018 17:33
bennie
Geplaatst op:
23-01-2018 17:33
Graag gedaan, mooi dat het weer doet.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Chakkie
Geplaatst op:
09-09-2018 16:04
Chakkie
Geplaatst op:
09-09-2018 16:04
Dag Bennie,
Mijn Bauknecht GSXK 7415 doet opeens helemaal niks meer. Er brandt helemaal geen lampjes meer. Ik heb daar de printplaat losgemaakt voor inspectie en alles doorgemeten. De weerstanden en condenstoren lijken helemaal in order. Echter als ik de onderkant van de PCB meet dan zijn sommigen paden kortgesloten. Een condensator is op zo een pad gesoldeerd waar door je niet kan meten. Gisteren heb ik de LNK305GN vervangen. Maar het probleem is niet verholpen. Kan het misschien de Microprocessor doorgebrandt is?
https://imgur.com/FVDaaWI
Mijn Bauknecht GSXK 7415 doet opeens helemaal niks meer. Er brandt helemaal geen lampjes meer. Ik heb daar de printplaat losgemaakt voor inspectie en alles doorgemeten. De weerstanden en condenstoren lijken helemaal in order. Echter als ik de onderkant van de PCB meet dan zijn sommigen paden kortgesloten. Een condensator is op zo een pad gesoldeerd waar door je niet kan meten. Gisteren heb ik de LNK305GN vervangen. Maar het probleem is niet verholpen. Kan het misschien de Microprocessor doorgebrandt is?
https://imgur.com/FVDaaWI
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
11-09-2018 22:57
bennie
Geplaatst op:
11-09-2018 22:57
Heb je wel gemeten of de voeding bij de print aankomt?
Het kan natuurlijk zijn dat er een draadbreuk zit in het scharnierende gedeelte.
Het kan natuurlijk zijn dat er een draadbreuk zit in het scharnierende gedeelte.
Geplaatst door:
Marco
Geplaatst op:
22-10-2018 15:30
Marco
Geplaatst op:
22-10-2018 15:30
Beste paul
Heb ook een afgefikte print plaat.
De zelfde als vernoemd .
De waarde voor R121 en R128
Zou je die kunnen noemen in ohm
Ik kan de kleuren niet meer lezen .
Vriendelijke groeten
Marco
Heb ook een afgefikte print plaat.
De zelfde als vernoemd .
De waarde voor R121 en R128
Zou je die kunnen noemen in ohm
Ik kan de kleuren niet meer lezen .
Vriendelijke groeten
Marco
Geplaatst door:
Paul Vl
Geplaatst op:
22-10-2018 15:49
Paul Vl
Geplaatst op:
22-10-2018 15:49
Hallo Marco,
Het gaat om de volgende onderdelen:
33 Ω Veiligheidsweerstand
470 μH Inductor
LNK305PN AC-DC omvormer
Vervang ze alle drie en hij zou het weer moeten doen.
Mijn nieuwe PCB was uiteindelijk 140 euro, stuk meer dan de losse onderdelen maar minder dan een nieuew vaatwasser.
Succes!
Het gaat om de volgende onderdelen:
33 Ω Veiligheidsweerstand
470 μH Inductor
LNK305PN AC-DC omvormer
Vervang ze alle drie en hij zou het weer moeten doen.
Mijn nieuwe PCB was uiteindelijk 140 euro, stuk meer dan de losse onderdelen maar minder dan een nieuew vaatwasser.
Succes!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-10-2018 00:10
bennie
Geplaatst op:
23-10-2018 00:10
@ marco, zou ik een foto mogen zien van je print?
Geplaatst door:
Koen
Geplaatst op:
18-10-2019 13:25
Gewijzigd op:
18-10-2019 13:29
Koen
Geplaatst op:
18-10-2019 13:25
Gewijzigd op:
18-10-2019 13:29
Door jullie reacties te lezen op dit topic heb ik de indruk dat jullie wel het een en ander kennen van vaatwassers.
Ik heb hetzelfde toestel als Paul VI en het doet ook niets meer. Ik dacht ook meteen dat er iets op de printplaat kapot was en daarop was te zien dat er een condensator is ontploft. Ik heb dan besloten om dadelijk een nieuwe printplaat aan te schaffen.
Maar ook met deze nieuwe printplaat weigert het toestel iets te doen. Voeding heb ik ook al gecontroleerd. Er komt wel degelijk 230V aan op de printplaat.
Iemand enig idee wat hier het probleem nog kan zijn?
Ik heb hetzelfde toestel als Paul VI en het doet ook niets meer. Ik dacht ook meteen dat er iets op de printplaat kapot was en daarop was te zien dat er een condensator is ontploft. Ik heb dan besloten om dadelijk een nieuwe printplaat aan te schaffen.
Maar ook met deze nieuwe printplaat weigert het toestel iets te doen. Voeding heb ik ook al gecontroleerd. Er komt wel degelijk 230V aan op de printplaat.
Iemand enig idee wat hier het probleem nog kan zijn?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
18-10-2019 17:44
bennie
Geplaatst op:
18-10-2019 17:44
Dag Koen.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
en een foto van je printplaat en kan je dan ook aanwijzen waar je 230 volt hebt gemeten?
Heb je een geconfigureerde printplaat gekocht?
Ze verkopen ook printplaten waar de programma's nog op gezet moeten worden.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje op de deurrand?
en een foto van je printplaat en kan je dan ook aanwijzen waar je 230 volt hebt gemeten?
Heb je een geconfigureerde printplaat gekocht?
Ze verkopen ook printplaten waar de programma's nog op gezet moeten worden.
Geplaatst door:
Willy
Geplaatst op:
24-05-2022 22:25
Willy
Geplaatst op:
24-05-2022 22:25
Hallo,
Mijn ADG9500 deed ook niets meer. Met hulp van de info uit dit forum heb ik U1 (LNK305PN), L2 (1000 uh) en R121 vervangen. R121 was 22 ohm maar heb ik vervangen voor 27 ohm (3W). Daarna werkte de vaatwasser weer en heb ik korte spoelbeurt gedraaid. Wel bemerkte ik een hoge fluittoon (niet het piepertje ) afkomstig van het printje. Ik weet niet of dit voorheen ook zo was, omdat deze ingebouwd nog nauwelijks hoorbaar was. Een dag na de test-spoelbeurt was echter de print wederom stuk. Weer U1 defect en weerstand R121.
Voordat ik weer nieuwe componenten ga bestellen om deze twee te vervangen, wat veroorzaakt de fluittoon en is dit de reden waarom de print nu weer stuk gegaan is?
Mijn ADG9500 deed ook niets meer. Met hulp van de info uit dit forum heb ik U1 (LNK305PN), L2 (1000 uh) en R121 vervangen. R121 was 22 ohm maar heb ik vervangen voor 27 ohm (3W). Daarna werkte de vaatwasser weer en heb ik korte spoelbeurt gedraaid. Wel bemerkte ik een hoge fluittoon (niet het piepertje ) afkomstig van het printje. Ik weet niet of dit voorheen ook zo was, omdat deze ingebouwd nog nauwelijks hoorbaar was. Een dag na de test-spoelbeurt was echter de print wederom stuk. Weer U1 defect en weerstand R121.
Voordat ik weer nieuwe componenten ga bestellen om deze twee te vervangen, wat veroorzaakt de fluittoon en is dit de reden waarom de print nu weer stuk gegaan is?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
28-05-2022 11:55
bennie
Geplaatst op:
28-05-2022 11:55
Door omstandigheden ben ik een tijdje niet online geweest.
Als je nog hulp nodig bent, reageer dan maar op dit bericht
Als je nog hulp nodig bent, reageer dan maar op dit bericht
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)