Bosch SMS58M92EU verwarmt water niet mee |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Erik van der Sman
Geplaatst op:
11-11-2017 10:48
Erik van der Sman
Geplaatst op:
11-11-2017 10:48
zoals gezegd onze vaatwasser verwarmt spontaan niet meer. de type sticker (plaatje) met E-nr is niet meer leesbaar. kan alleen model nr nog vinden SMS58M92EU. Serienummer (waarschijnlijk) 171803956.
afvoerfilter/ armen, vulwaterslang filter etc schoongemaakt en 2 rondes met Sun vaatwasmachine reiniger gedraaid.
maar sinds gisteren na schoonmaken van het water afvoerpomp schoepje (in positie), werkt de verwarming helemaal niet meer.
circulatie pomp en afvoer pomp werken prima en programma geeft geen foutcodes.
gisteren een turbo programma geprobeerd, maar die deed er ook veel langer over om voor te warmen.
kan er op een of andere manier een zekering getript zijn (of kapot) en zo ja waar zou die zitten?
op een aantal onderdelen websites zie ik niet direct losse verwarmingelementen vermeld staan maar alleen combinaties van een circulatiepomp en ingebouwde verwarming.
afvoerfilter/ armen, vulwaterslang filter etc schoongemaakt en 2 rondes met Sun vaatwasmachine reiniger gedraaid.
maar sinds gisteren na schoonmaken van het water afvoerpomp schoepje (in positie), werkt de verwarming helemaal niet meer.
circulatie pomp en afvoer pomp werken prima en programma geeft geen foutcodes.
gisteren een turbo programma geprobeerd, maar die deed er ook veel langer over om voor te warmen.
kan er op een of andere manier een zekering getript zijn (of kapot) en zo ja waar zou die zitten?
op een aantal onderdelen websites zie ik niet direct losse verwarmingelementen vermeld staan maar alleen combinaties van een circulatiepomp en ingebouwde verwarming.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Erik van der Sman
Geplaatst op:
11-11-2017 11:31
Erik van der Sman
Geplaatst op:
11-11-2017 11:31
aanvullend
E-nr is SMS58M92EU/38
FD-nr 9106
nu geeft hij wel fout code E-09
Dit zou iets zijn met het verwarmingselement voor zover ik dat kan achterhalen. Vermoed dus alleen dat het gecombineerd is met de circulatie pomp, dus wat kan ik hieraan doen zonder de hele pomp te hoeven vervangen
E-nr is SMS58M92EU/38
FD-nr 9106
nu geeft hij wel fout code E-09
Dit zou iets zijn met het verwarmingselement voor zover ik dat kan achterhalen. Vermoed dus alleen dat het gecombineerd is met de circulatie pomp, dus wat kan ik hieraan doen zonder de hele pomp te hoeven vervangen
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-11-2017 21:17
Gewijzigd op:
14-11-2017 21:23
HarryO
Geplaatst op:
14-11-2017 21:17
Gewijzigd op:
14-11-2017 21:23
Is inderdaad een gecombineerde circulatiepomp/verwarmings element.
En E09 is inderdaad verwarmings element gerelateerd.
Meet het element door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
Haal hem uit elkaar en kijk waar het element onderbroken is.
Heb meerdere fotos gezien waarbij de stekker pennen los gescheurt zijn van de koper baan.
En E09 is inderdaad verwarmings element gerelateerd.
Meet het element door, moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
Haal hem uit elkaar en kijk waar het element onderbroken is.
Heb meerdere fotos gezien waarbij de stekker pennen los gescheurt zijn van de koper baan.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)