Pelgrim afvoerpomp blijft draaien |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Wimpie
Geplaatst op:
04-11-2017 14:59
Gewijzigd op:
04-11-2017 15:06
Wimpie
Geplaatst op:
04-11-2017 14:59
Gewijzigd op:
04-11-2017 15:06
Als ik mijn Pelgrim vaatwasser GVW536RVS/P02 een nieuwe wasbeurt start begint de afvoerpomp te draaien en stopt dan niet meer totdat ik het programma afbreek.
Op het forum en internet ben ik hetzelfde probleem al diversen malen tegengekomen, maar de oplossing nog niet gevonden.
Wat ik gecontroleerd heb:
- De lekschakelaar ohms doorgemeten, deze is oké. Door een draad van deze schakelaar los te maken en een programma te starten werking ervan getest en dan krijg ik na 15 sec. 3 piepsignalen die repeterend terug keren en de afvoerpomp blijft draaien ook wanneer ik de klep open trek.
- Aan de rechterzijde de 2 niveauschakelaars gecontroleerd en deze schakelen ook als ik deze bedien door aan de inlaat of uitlaat te blazen. Je hoort dan de schakelaars klikken en ook deze contacten ohms doorgemeten en zijn oké.
Er zit midden onder aan de voorzijde in de waterbak (weet de juiste benaming niet) ook nog een opnemer waarvan ik mij afvraag wat voor functie deze heeft. Als ik hier de ohmse waarde van meet is deze ongeveer 10 MΩ.
Is er iemand die mij verder kan helpen om mijn probleem te verhelpen.
Wat ik ook handig zou vinden is ik ergens aan een elektrisch schema kan komen.
Op het forum en internet ben ik hetzelfde probleem al diversen malen tegengekomen, maar de oplossing nog niet gevonden.
Wat ik gecontroleerd heb:
- De lekschakelaar ohms doorgemeten, deze is oké. Door een draad van deze schakelaar los te maken en een programma te starten werking ervan getest en dan krijg ik na 15 sec. 3 piepsignalen die repeterend terug keren en de afvoerpomp blijft draaien ook wanneer ik de klep open trek.
- Aan de rechterzijde de 2 niveauschakelaars gecontroleerd en deze schakelen ook als ik deze bedien door aan de inlaat of uitlaat te blazen. Je hoort dan de schakelaars klikken en ook deze contacten ohms doorgemeten en zijn oké.
Er zit midden onder aan de voorzijde in de waterbak (weet de juiste benaming niet) ook nog een opnemer waarvan ik mij afvraag wat voor functie deze heeft. Als ik hier de ohmse waarde van meet is deze ongeveer 10 MΩ.
Is er iemand die mij verder kan helpen om mijn probleem te verhelpen.
Wat ik ook handig zou vinden is ik ergens aan een elektrisch schema kan komen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-11-2017 22:27
HarryO
Geplaatst op:
08-11-2017 22:27
Is een machine uit de AEG / Electrolux stal.
Mag ik het lange nummer wat ergens in de deurrand staat.
Hoor je ook een piep toon of iets in de vorm van knipperende lampjes?
De sensor voorin kan de temperatuur voeler zijn. Maar deze hoort geen 10 MOhm te zijn.
Moet tussen de 6 KOhm en 1 KOhm zijn, afhankelijk van de temperatuur.
Maar dat kan niet de redenen zijn van het continue afpompen.
Mag ik het lange nummer wat ergens in de deurrand staat.
Hoor je ook een piep toon of iets in de vorm van knipperende lampjes?
De sensor voorin kan de temperatuur voeler zijn. Maar deze hoort geen 10 MOhm te zijn.
Moet tussen de 6 KOhm en 1 KOhm zijn, afhankelijk van de temperatuur.
Maar dat kan niet de redenen zijn van het continue afpompen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)