Lekkage AEG Favorit XXL |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-12-2017 22:35
Gewijzigd op:
20-12-2017 22:38
bennie
Geplaatst op:
20-12-2017 22:35
Gewijzigd op:
20-12-2017 22:38
dag Theo
dit is je verwarmingselement wat in jouw machine zit.
hier kan je de weerstand van doormeten, je moet dan ongeveer 27 Ohm meten.
ook zou ik de printplaat eens controleren op slechte en/of verbrande solderingen.
als hij te weinig water zou krijgen, dan zou hij wel een andere storing aangeven.
de niveauschakelaar zal wel een seintje geven dat hij kan verwarmen, maar hij schakelt de verwarming niet.
dit is je verwarmingselement wat in jouw machine zit.
hier kan je de weerstand van doormeten, je moet dan ongeveer 27 Ohm meten.
ook zou ik de printplaat eens controleren op slechte en/of verbrande solderingen.
als hij te weinig water zou krijgen, dan zou hij wel een andere storing aangeven.
de niveauschakelaar zal wel een seintje geven dat hij kan verwarmen, maar hij schakelt de verwarming niet.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Theo
Geplaatst op:
23-12-2017 10:41
Theo
Geplaatst op:
23-12-2017 10:41
Dank voor je advies. Zoals in mijn post van 18-12 reeds gevraagd: waar bevindt zich ongeveer het verwarmingselement en printplaat? De meegestuurde exploded view prenten laten dat niet zien.
Zou toch niet mogen: net buiten garantie en de verwarming laat het afweten.
Iemand ervaring met beroep op wettelijke garantie c.q. te verwachten deugdelijkheid van een apparaat?
Zou toch niet mogen: net buiten garantie en de verwarming laat het afweten.
Iemand ervaring met beroep op wettelijke garantie c.q. te verwachten deugdelijkheid van een apparaat?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-12-2017 13:14
bennie
Geplaatst op:
23-12-2017 13:14
Ik ben niet zo thuis in wettelijke garanties.
De printplaat zit bovenin de deur onder bediening.
Het verwarmingselement zit midden achter,onder de vaatwasser
De printplaat zit bovenin de deur onder bediening.
Het verwarmingselement zit midden achter,onder de vaatwasser
Geplaatst door:
Lampje
Geplaatst op:
23-12-2017 14:20
Gewijzigd op:
23-12-2017 14:27
Lampje
Geplaatst op:
23-12-2017 14:20
Gewijzigd op:
23-12-2017 14:27
Je mag verwachten van deze investering dat deze langer mee gaat als de garantietijd, want wist je van te voren dat hij na deze tijd al stuk zou gaan dan had je hem nooit gekocht zie ook het burgerlijk wetboek boek 7 http://wetten.overheid.nl/jci1.3:c:BWBR0005290&boek=7&titeldeel=1&afdeling=2&z=2017-10-10&g=2017-10-10
zie ook https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
en
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
zie ook https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
en
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-12-2017 15:37
Gewijzigd op:
23-12-2017 15:44
bennie
Geplaatst op:
23-12-2017 15:37
Gewijzigd op:
23-12-2017 15:44
Dag Theo.
Je hebt 2 printplaten er in zitten, 1 voor de bediening en een vermogensprint(587).
Die onder de knoppen kan je laten zitten, je moet de vermogensprint controleren.
Maar deze kan ook onderin de vaatwasser zitten, ik kan dat ook niet opmaken uit de tekening.
Het verwarmingselement(10) zit aan de circulatiepomp
tekening
Je kan het natuurlijk op een coulanceregeling gooien of zoiets.
Maar als er alleen een soldeerpuntje van het relais loszit op de printplaat is het jammer om een monteur te laten komen.
Het is dan te repareren met een soldeerbout en een beetje tin.
Als ze het gratis komen nakijken/repareren kan je dat natuurlijk beter doen, maar als je moet bijbetalen zou ik deze controles wel eerst even doen voordat je ze laat komen.
Je hebt 2 printplaten er in zitten, 1 voor de bediening en een vermogensprint(587).
Die onder de knoppen kan je laten zitten, je moet de vermogensprint controleren.
Maar deze kan ook onderin de vaatwasser zitten, ik kan dat ook niet opmaken uit de tekening.
Het verwarmingselement(10) zit aan de circulatiepomp
tekening
Je kan het natuurlijk op een coulanceregeling gooien of zoiets.
Maar als er alleen een soldeerpuntje van het relais loszit op de printplaat is het jammer om een monteur te laten komen.
Het is dan te repareren met een soldeerbout en een beetje tin.
Als ze het gratis komen nakijken/repareren kan je dat natuurlijk beter doen, maar als je moet bijbetalen zou ik deze controles wel eerst even doen voordat je ze laat komen.
Geplaatst door:
Theo
Geplaatst op:
29-01-2018 16:31
Theo
Geplaatst op:
29-01-2018 16:31
Allen bedankt voor jullie advies en instructies. Ben ik veel wijzer van geworden, echter lag het euvel aan de printplaat.
Via de verkoper is AEG ingeschakeld en heeft nógmaals de niveauschakelaar vervangen (??) en een nieuwe printplaat gemonteerd. Reparatie is voor mij gratis, aangezien het hier wettelijk een "ondeugdelijk apparaat" betreft gezien leeftijd en verwachting ervan.
Groeten, Theo Hermus, Zwolle
Via de verkoper is AEG ingeschakeld en heeft nógmaals de niveauschakelaar vervangen (??) en een nieuwe printplaat gemonteerd. Reparatie is voor mij gratis, aangezien het hier wettelijk een "ondeugdelijk apparaat" betreft gezien leeftijd en verwachting ervan.
Groeten, Theo Hermus, Zwolle
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 17:27
bennie
Geplaatst op:
29-01-2018 17:27
Dat is netjes van ze. Mooi dat hij weer doet.
Geplaatst door:
Ruud
Geplaatst op:
02-07-2022 12:53
Ruud
Geplaatst op:
02-07-2022 12:53
Lekkage AEG i30 Errol FSE62800 zwakke plek zijkanten middelste la bevestiging zie foto's
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)