Vaatwasser maakt programma niet af |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Johan van Roekel
Geplaatst op:
12-10-2017 16:21
Gewijzigd op:
12-10-2017 16:24
Johan van Roekel
Geplaatst op:
12-10-2017 16:21
Gewijzigd op:
12-10-2017 16:24
Hallo allen,
Wij hebben een vaatwasmachine van het merk Bosch, modelnr sgv45m13eu. Deze maakt het wasprogramma niet af, na een tijd blijft de teller op 1 minuut staan. Hieronder geef ik aan wat wij vastgesteld hebben. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en wat eraan te doen is?
Deze machine voedt nadat het programma gestart is water aan en spuit dat door de draaiarmen naar het wascompartiment. Daarbij draaien deze armen niet. Dit is koud water. Na enige tijd wordt ook het vaatwasblokje vrijgegeven (het dekseltje klapt weg.
Eigenlijk gebeurt er daarna niets meer. Na ruim twee uur staat de teller op 1 en ligt er een plas water onder in het wascompartiment.
Als ik de vaatwasser reset, pompt hij dit water weg. Als ik daarna een nieuw programma start, begint het hele verhaal opnieuw. Wie kan ons vertellen waar dit allemaal aan ligt en of het te maken is??
Alvast bedankt voor alle meedenkers!!
Wij hebben een vaatwasmachine van het merk Bosch, modelnr sgv45m13eu. Deze maakt het wasprogramma niet af, na een tijd blijft de teller op 1 minuut staan. Hieronder geef ik aan wat wij vastgesteld hebben. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en wat eraan te doen is?
Deze machine voedt nadat het programma gestart is water aan en spuit dat door de draaiarmen naar het wascompartiment. Daarbij draaien deze armen niet. Dit is koud water. Na enige tijd wordt ook het vaatwasblokje vrijgegeven (het dekseltje klapt weg.
Eigenlijk gebeurt er daarna niets meer. Na ruim twee uur staat de teller op 1 en ligt er een plas water onder in het wascompartiment.
Als ik de vaatwasser reset, pompt hij dit water weg. Als ik daarna een nieuw programma start, begint het hele verhaal opnieuw. Wie kan ons vertellen waar dit allemaal aan ligt en of het te maken is??
Alvast bedankt voor alle meedenkers!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-10-2017 09:54
Gewijzigd op:
14-10-2017 09:56
HarryO
Geplaatst op:
14-10-2017 09:54
Gewijzigd op:
14-10-2017 09:56
"1" staat voor het niet af hebben van het programma in de verwachte tijd. En dat klopt dus ook.
Lijkt op een verstopping in het water systeem.
Verwijder het linker zijpaneel.
Je ziet nu het labyrint en een dubbele vlotter unit.
Zijn deze schoon? Zo nee: uit elkaar halen en reinigen.
De slang vanaf de vlotterkamer naar de circulatie pomp ook reinigen.
Daarna de machine een beurt geven met een machine reiniger, in het verwarmings element zit dan ook prut. Op dit element zit ook een motortje die een klep schakelt tussen de onderste en bovenste sproeiarm.
Met een beetje geluk zit deze niet vast of komt deze weer los tijdens het reinigen.
Het niet warm worden klopt, als er onvoldoende waterdruk door de circulatie pomp word gemaakt word het schakelaartje in het element niet ingedrukt en kan hij dus niet verwarmen.
Lijkt op een verstopping in het water systeem.
Verwijder het linker zijpaneel.
Je ziet nu het labyrint en een dubbele vlotter unit.
Zijn deze schoon? Zo nee: uit elkaar halen en reinigen.
De slang vanaf de vlotterkamer naar de circulatie pomp ook reinigen.
Daarna de machine een beurt geven met een machine reiniger, in het verwarmings element zit dan ook prut. Op dit element zit ook een motortje die een klep schakelt tussen de onderste en bovenste sproeiarm.
Met een beetje geluk zit deze niet vast of komt deze weer los tijdens het reinigen.
Het niet warm worden klopt, als er onvoldoende waterdruk door de circulatie pomp word gemaakt word het schakelaartje in het element niet ingedrukt en kan hij dus niet verwarmen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)