Zanussi ZDT200 wordt niet warm en bromt. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Dennis
Geplaatst op:
11-10-2017 13:22
Gewijzigd op:
11-10-2017 13:24
Dennis
Geplaatst op:
11-10-2017 13:22
Gewijzigd op:
11-10-2017 13:24
Hoi,
Zanussi ZDT200
PNC : 911939004
S.N: 53420086
Type: 911D93-0L
C.I.F. A-8145872
De Zanussi wordt niet warm, soms bromt hij een aantal keren lang achterelkaar in de eerste 5 minuten, om vervolgens door te gaan, soms draait hij twee uur en soms maar 10-15min.
Dit is al sinds ik hier woon zo, ongeveer 1 jaar.
Ik heb teruggevonden op internet dat het de printplaat kan zijn heb deze gedemonteerd, maar deze ziet er goed uit.
https://i.imgur.com/XHiuEwF.jpg
https://i.imgur.com/QAyzmoP.jpg
Wat kan ik nog meer proberen?
Alvast bedankt!
Zanussi ZDT200
PNC : 911939004
S.N: 53420086
Type: 911D93-0L
C.I.F. A-8145872
De Zanussi wordt niet warm, soms bromt hij een aantal keren lang achterelkaar in de eerste 5 minuten, om vervolgens door te gaan, soms draait hij twee uur en soms maar 10-15min.
Dit is al sinds ik hier woon zo, ongeveer 1 jaar.
Ik heb teruggevonden op internet dat het de printplaat kan zijn heb deze gedemonteerd, maar deze ziet er goed uit.
https://i.imgur.com/XHiuEwF.jpg
https://i.imgur.com/QAyzmoP.jpg
Wat kan ik nog meer proberen?
Alvast bedankt!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-10-2017 08:40
Gewijzigd op:
12-10-2017 08:42
HarryO
Geplaatst op:
12-10-2017 08:40
Gewijzigd op:
12-10-2017 08:42
Als het goed is zou het Einde lampje dan ook in een bepaald patroon moeten knipperen.
Dat is nl de foutmelding.
Meerdere oorzaken mogelijk:
- Slechte soldeer verbindingen.
Op deze perfecte foto kun je zien dat de soldeer verbinding van de spoel van het relais een klein cirkeltje heeft. Dat zou een slechte soldereing kunnen zijn. Dit relais schakelt het element aan. Soldeer deze 5 pootjes even door.
- Defect element: Meet deze eens door, moet ongeveer 25 Ohm zjn en de beide beveiligingen hieraan moeten 0 Ohm zijn. Kun je het beste meten tussen de 2 dikke draden.
- Nivo regelaar: deze zit in het circuit van de verwarming. Klop het nivo niet dan kan hij ook niet verwarmen.
Waar komt de brom vandaan? Onder in de machine of uit het waterslot (de unit aan de kraan)?
Dat is nl de foutmelding.
Meerdere oorzaken mogelijk:
- Slechte soldeer verbindingen.
Op deze perfecte foto kun je zien dat de soldeer verbinding van de spoel van het relais een klein cirkeltje heeft. Dat zou een slechte soldereing kunnen zijn. Dit relais schakelt het element aan. Soldeer deze 5 pootjes even door.
- Defect element: Meet deze eens door, moet ongeveer 25 Ohm zjn en de beide beveiligingen hieraan moeten 0 Ohm zijn. Kun je het beste meten tussen de 2 dikke draden.
- Nivo regelaar: deze zit in het circuit van de verwarming. Klop het nivo niet dan kan hij ook niet verwarmen.
Waar komt de brom vandaan? Onder in de machine of uit het waterslot (de unit aan de kraan)?
Geplaatst door:
Dennis
Geplaatst op:
15-10-2017 11:09
Dennis
Geplaatst op:
15-10-2017 11:09
Hou Hary,
Bedankt voor je bericht ! Heb inmiddels de soldeerverbindingen opnieuw gesoldeerd, maar het heeft niet mogen baten , heb hem twee Keer gedraaid , op 65c een keer met machine reiniger en 70c met vaat maar blijft koud , hij draait wel bijna een volledig programma rond de 1.5 uur , als hij klaar is piept hij 5 keer en lampjes blijven alle drie gewoon branden en knipperen niet,
Wat de brom betreft , deze begint gelijk als het klepje openschiet van het vaatwastablet. En houd ongeveer een minuutje a 1.5 aan , komt vanuit de machine (lijkt wel van boven te komen)
Wat betreft het doormeten , ik heb een multimeter maar heb werkelijk geen idee waar te meten , kan je dit aangeven en is dit te vinden voor een leek met jou instructie?
Alvast bedankt weer !
Bedankt voor je bericht ! Heb inmiddels de soldeerverbindingen opnieuw gesoldeerd, maar het heeft niet mogen baten , heb hem twee Keer gedraaid , op 65c een keer met machine reiniger en 70c met vaat maar blijft koud , hij draait wel bijna een volledig programma rond de 1.5 uur , als hij klaar is piept hij 5 keer en lampjes blijven alle drie gewoon branden en knipperen niet,
Wat de brom betreft , deze begint gelijk als het klepje openschiet van het vaatwastablet. En houd ongeveer een minuutje a 1.5 aan , komt vanuit de machine (lijkt wel van boven te komen)
Wat betreft het doormeten , ik heb een multimeter maar heb werkelijk geen idee waar te meten , kan je dit aangeven en is dit te vinden voor een leek met jou instructie?
Alvast bedankt weer !
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-10-2017 22:45
Gewijzigd op:
18-10-2017 22:46
HarryO
Geplaatst op:
18-10-2017 22:45
Gewijzigd op:
18-10-2017 22:46
Je hebt tegenstrijdige fouten.
5 keer piepen is een probleem met de circulatie pomp.
Deze is dan op hol geslagen door een fout in de elektronica module.
Maar dit kan ook onstaan door het niet goed meten van de waterhoogte.
Het niet verwarmen kan het element zelf zijn maar hij mag ook niet verwarmen als de waterhoogte niet goed is.
Acties: meet het element door.
Meet hiervoor tussen de lipjes op de foto links boven.
Moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
De zelfde waarde moet je ook meten tussen de 2 pennen in de witte connector.
Hoe je multimeter werkt weet ik niet. Er moet ergens iets staan van Ohm of het symbool Ω.
Waterhoogte meting: je machine heeft 2 nivo regelaars naast elkaar zitten. Deze zitten met een slangetje naar de waterbak.
Trek het slangetje van de nivo regelaar en blaas het slangetje door.
5 keer piepen is een probleem met de circulatie pomp.
Deze is dan op hol geslagen door een fout in de elektronica module.
Maar dit kan ook onstaan door het niet goed meten van de waterhoogte.
Het niet verwarmen kan het element zelf zijn maar hij mag ook niet verwarmen als de waterhoogte niet goed is.
Acties: meet het element door.
Meet hiervoor tussen de lipjes op de foto links boven.
Moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn.
De zelfde waarde moet je ook meten tussen de 2 pennen in de witte connector.
Hoe je multimeter werkt weet ik niet. Er moet ergens iets staan van Ohm of het symbool Ω.
Waterhoogte meting: je machine heeft 2 nivo regelaars naast elkaar zitten. Deze zitten met een slangetje naar de waterbak.
Trek het slangetje van de nivo regelaar en blaas het slangetje door.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)