Bosch Balance pompt water niet (goed) af |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jesse
Geplaatst op:
28-09-2017 17:30
Jesse
Geplaatst op:
28-09-2017 17:30
Beste,
Sinds een aantal dagen werkt mijn afwasmachine niet helemaal meer naar behoren. Ik zag dat er links en rechts onder de deur kleine plasjes water lagen.
Nu ben ik er bij gaan zitten terwijl de machine een standaard programma afwerkte, dat ging allemaal naar behoren. Alleen toen ik de klep opende zag ik dat er nog een laag water van circa 5cm boven de afvoer stond.
Naar mijn idee pompt de machine dus zijn afvalwater niet of slecht af.
Ik hoop dan ook dat er iemand is die dit wat zegt. Ik ben zelf best handig en wil de machine best uit elkaar halen, echter heb ik geen kennis over de werking van afwasmachine's.
Bvb, Jesse de Boer
Sinds een aantal dagen werkt mijn afwasmachine niet helemaal meer naar behoren. Ik zag dat er links en rechts onder de deur kleine plasjes water lagen.
Nu ben ik er bij gaan zitten terwijl de machine een standaard programma afwerkte, dat ging allemaal naar behoren. Alleen toen ik de klep opende zag ik dat er nog een laag water van circa 5cm boven de afvoer stond.
Naar mijn idee pompt de machine dus zijn afvalwater niet of slecht af.
Ik hoop dan ook dat er iemand is die dit wat zegt. Ik ben zelf best handig en wil de machine best uit elkaar halen, echter heb ik geen kennis over de werking van afwasmachine's.
Bvb, Jesse de Boer
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 22:25
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 22:25
Je noemt geen type nummer, staat in de deurrand.
Bij de nieuwere machines kun je bij de pomp komen door het filter er uit te pakken.
Voel met je vingers of er iets in zit bv glas of een botje.
Evt het water eerst weg laten stromen door de afvoerslang in een teiltje te leggen.
Bij de nieuwere machines kun je bij de pomp komen door het filter er uit te pakken.
Voel met je vingers of er iets in zit bv glas of een botje.
Evt het water eerst weg laten stromen door de afvoerslang in een teiltje te leggen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)