Siemens foutcode E04 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
André
Geplaatst op:
20-10-2018 20:46
André
Geplaatst op:
20-10-2018 20:46
Hoi Bennie
Wij hebben het zelfde probeem de e04 code
Machine wordt zelfs op 40 graden niet warm. Ik kan wel een monteur van Siemens laten komen maar ons kunnen ze alles wijsmaken.
Haal morgen bij dag licht de rechterkant los en haal de eerste twee rode kabeltjes los kijken wat dat oplevert.
Gr
André
Wij hebben het zelfde probeem de e04 code
Machine wordt zelfs op 40 graden niet warm. Ik kan wel een monteur van Siemens laten komen maar ons kunnen ze alles wijsmaken.
Haal morgen bij dag licht de rechterkant los en haal de eerste twee rode kabeltjes los kijken wat dat oplevert.
Gr
André
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-10-2018 14:21
bennie
Geplaatst op:
21-10-2018 14:21
Dag andre, over welke rode kabeltjes heb je het?
E04 staat voor dat de verwarming het niet doet.
Mag ik het E-nummer uit de rand van de deur?
Controleer of er wel spanning komt bij de hittepomp/verwarmingselement.
Zoniet dat zit het relais op de printplaat waarschijnlijk los.
E04 staat voor dat de verwarming het niet doet.
Mag ik het E-nummer uit de rand van de deur?
Controleer of er wel spanning komt bij de hittepomp/verwarmingselement.
Zoniet dat zit het relais op de printplaat waarschijnlijk los.
Geplaatst door:
dwaas
Geplaatst op:
02-12-2018 16:11
dwaas
Geplaatst op:
02-12-2018 16:11
Hetzelfde probleem met aan het einde van het programma de E04 foutcode
Echter de vaatwasser laat de aardlekschakelaar eruit vliegen na 20 minuten.(programmaduur 115 min. en bij ongeveer 55 minuten eruit)
De aardlekschakelaar gaat er nog een keer uit tijdens het programma maar dan aan het einde.
Vaatwasser pompt goed af en tevens warmt hij erg goed op.
Iemand enig idee waar te zoeken ?
E-nummer SN26M296EU/50
Siemens vaatwasser van een jaar of 5 jong.
Echter de vaatwasser laat de aardlekschakelaar eruit vliegen na 20 minuten.(programmaduur 115 min. en bij ongeveer 55 minuten eruit)
De aardlekschakelaar gaat er nog een keer uit tijdens het programma maar dan aan het einde.
Vaatwasser pompt goed af en tevens warmt hij erg goed op.
Iemand enig idee waar te zoeken ?
E-nummer SN26M296EU/50
Siemens vaatwasser van een jaar of 5 jong.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-12-2018 16:39
bennie
Geplaatst op:
02-12-2018 16:39
E04 staat voor dat de verwarming het niet doet, en dat de aardlek er uit vliegt heb je grote kans dat in de hittepomp een lekstroom naar aarde geeft
Meet de weerstand eens tussen de aansluiting van het verwarmingselement en de aarding van de hittepomp.
Dit kan in de KiloOhms zijn, Maar dat is nog genoeg om de aardlek er uit te laten vliegen.
De hittepomp ligt ook iets lager dan de vlotter die lekkage constateert, daarom kan hij al een hele tijd in het vocht liggen zonder dat de vaatwasser het merkt
Meet de weerstand eens tussen de aansluiting van het verwarmingselement en de aarding van de hittepomp.
Dit kan in de KiloOhms zijn, Maar dat is nog genoeg om de aardlek er uit te laten vliegen.
De hittepomp ligt ook iets lager dan de vlotter die lekkage constateert, daarom kan hij al een hele tijd in het vocht liggen zonder dat de vaatwasser het merkt
Geplaatst door:
dwaas
Geplaatst op:
02-12-2018 17:01
dwaas
Geplaatst op:
02-12-2018 17:01
Bedankt voor je snelle reply Bennie maar voor meten van waardes zal ik iemand moeten vinden.
Ik ben zelf meer een vervanger maar dan is het wel makkelijker als je weet in welke richting je iets moet vervangen.
Onderdelen zijn best prijzig en als ik een monteur moet laten komen kan ik beter een nieuwe halen. (ook een vorm van vervanger spelen )
ik kan me ook niet aanmelden op dit forum ? misschien wel mijn laatste reactie helaas
Ik ben zelf meer een vervanger maar dan is het wel makkelijker als je weet in welke richting je iets moet vervangen.
Onderdelen zijn best prijzig en als ik een monteur moet laten komen kan ik beter een nieuwe halen. (ook een vorm van vervanger spelen )
ik kan me ook niet aanmelden op dit forum ? misschien wel mijn laatste reactie helaas
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-12-2018 17:06
bennie
Geplaatst op:
02-12-2018 17:06
Je bent al aangemeld, anders kan je geen reactie plaatsen. Laat Google je gebruikersnaam en wachtwoord onthouden. Scheelt een hoop gedoe.
Een multimeter kan je voor een paar euro bij de action halen.
Als de fout in de hittepomp zit moet die in zijn geheel vervangen worden.
Een multimeter kan je voor een paar euro bij de action halen.
Als de fout in de hittepomp zit moet die in zijn geheel vervangen worden.
Geplaatst door:
Jan
Geplaatst op:
23-04-2020 07:08
Jan
Geplaatst op:
23-04-2020 07:08
Beste Bennie, ik heb ook een foutcode E04 bij mijn Siemens vaatwasser, nu heb ik de hittepomp er uit en ben de weerstands waarden aan het meten en deze kloppen allemaal, behalve die over pinnen 4-6 daar lijkt geen verbinding te zijn. betekend een defecte pomp?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-04-2020 18:04
Gewijzigd op:
bennie
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
@Jan.
Kan je multimeter wel 20 KiloOhm meten?
Niet alle meters kunnen dat.
Je meet dan beide ntc's achter elkaar.
Kan je multimeter wel 20 KiloOhm meten?
Niet alle meters kunnen dat.
Je meet dan beide ntc's achter elkaar.
Geplaatst door:
GeSp
Geplaatst op:
15-06-2020 22:09
Gewijzigd op:
19-06-2020 09:25
GeSp
Geplaatst op:
15-06-2020 22:09
Gewijzigd op:
19-06-2020 09:25
Voor wat het waard is, zo is het bij mij gegaan. Begon met uitval aardlek en code e04. Verwarming deed het nog wel. Na uiteraard alle sites/youtube etc de keuze gemaakt nieuwe hittepomp. Warempel probleem doet zich niet meer voor.
2 maand later, aardlek valt uit......wederom trouwens water op bodemplaat....hmmm, alles droog gemaakt, en met nieuwe kennis over code e15 (water op bodemplaat, vlotter komt omhoog) geleerd dat water onderbak nog wel eens wil lekken....Zijkanten waren er al af, voorzijde eraf en draaien maar. Na tijdje komt vocht tussen rvs binnenzijde en kunststof onderbak door, lekkage. Hier blijkt een reparatieset voor te bestaan, deze besteld en hopelijk daarna vochtvrije bodemplaat, en dus ook geen hittepomp meer in het water. Ik denk zelfs dat mijn oude hittepomp het ook gewoon nog doet.
Resume, water op bodemplaat en een warme vaatwasser met e04 en uitklappende aardlek? Eerst lekkage opsporen en verhelpen, daarna pas de vervolgstappen.
Edit: reparatieset besteld, geplaatst en gechecked, bodem blijft droog, probleem verholpen.
2 maand later, aardlek valt uit......wederom trouwens water op bodemplaat....hmmm, alles droog gemaakt, en met nieuwe kennis over code e15 (water op bodemplaat, vlotter komt omhoog) geleerd dat water onderbak nog wel eens wil lekken....Zijkanten waren er al af, voorzijde eraf en draaien maar. Na tijdje komt vocht tussen rvs binnenzijde en kunststof onderbak door, lekkage. Hier blijkt een reparatieset voor te bestaan, deze besteld en hopelijk daarna vochtvrije bodemplaat, en dus ook geen hittepomp meer in het water. Ik denk zelfs dat mijn oude hittepomp het ook gewoon nog doet.
Resume, water op bodemplaat en een warme vaatwasser met e04 en uitklappende aardlek? Eerst lekkage opsporen en verhelpen, daarna pas de vervolgstappen.
Edit: reparatieset besteld, geplaatst en gechecked, bodem blijft droog, probleem verholpen.
Geplaatst door:
Esther
Geplaatst op:
28-06-2020 12:20
Esther
Geplaatst op:
28-06-2020 12:20
Hallo, mijn Siemens vaatwasser geeft foutcode E04 op het einde van het programna, vaat is koud en nat, voor ik die dure hittepomp ga vervangen, weten we niet zeker dat dit het is, heb gekeken op google en youtube, maar best ingewikkeld allemaal het typenr is SN45M588EU/38, iemand die weet hoe dit zelf te fixen?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)