Machine stopt Bauknecht gsxk 7316 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 12:09
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 12:09
Hai forum,ik heb het volgende probleem.Afwas machine start gewoon,neemt water op en stopt dan.En begint dan ook constant piepjes te geven.En ook temperatuur staat dan op 40 i.p.v.50.Ik zag ergens op het forum dat er water op de bodemplaat kon liggen.Ik heb dus de zijkant eraf gehaald,en zag wat water druppelen uit een stekkerverbinding.Stekkerverbinding staat in contact met de afvoer.Als je in de machine het filter losneemt en het fijnmazigge filter wegneemt,,zie je rechts een zwart filtergaasje.Daar komt die stekker op uit.Ik heb geprobeerd om die dop los te draaien,maar ik kom maar tot een kwart slag en weet dus niet of hij dan los zit want ik krijg hem er niet uit.Of zit hij erg vacuum ?
Ik heb nog gekeken bij onderdelen maar ik zie dit ding er niet bij staan.Aangezien ik de bon niet gelijk kon vinden omdat ik midden in een grote verbouwing zit weet ik niet meer of hij 2 of 3 jaar oud is.Maar mijn vraag is ook ,kan ik dit zelf doen of moet ik speciaal gereedschap hebben om die dop met stekkerverbinding los tekrijgen.En is dit onderdeel duur?Ik ben zelf best wel handig,maar ik wil niets forceren.Zou dit euvel ook nog onder die 6 jaar garantie vallen waar ze het over hebben bij de garantie bepalingen?
Lang verhaal,ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.
m.v.g.Ray.
Ik heb nog gekeken bij onderdelen maar ik zie dit ding er niet bij staan.Aangezien ik de bon niet gelijk kon vinden omdat ik midden in een grote verbouwing zit weet ik niet meer of hij 2 of 3 jaar oud is.Maar mijn vraag is ook ,kan ik dit zelf doen of moet ik speciaal gereedschap hebben om die dop met stekkerverbinding los tekrijgen.En is dit onderdeel duur?Ik ben zelf best wel handig,maar ik wil niets forceren.Zou dit euvel ook nog onder die 6 jaar garantie vallen waar ze het over hebben bij de garantie bepalingen?
Lang verhaal,ik hoop dat iemand mij een tip kan geven.
m.v.g.Ray.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
03-11-2010 13:07
Geplaatst op:
03-11-2010 13:07
Die dop is de niveauschakelaar. Ongeveer een kwart slag naar links draaien en dan eruit trekken of van binnenuit duwen. Kost zo'n 15 a 20,- Euro.
Als je nog garantie hebt zou ik er af blijven.
Als je nog garantie hebt zou ik er af blijven.
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 19:20
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 19:20
Hai Ernst,bedankt voor je antwoord.Ik ben er inmiddels achter dat hij bijna 3 jaar oud is ,dus geen garantie.Dus ga ik het zelf doen.Had ik nog een vraagje.Bedoel je met "vanbinnen duwen"tegen het zwarte filterje/rastertje ?Mocht je nog wat tips hebben,dan hoor ik het graag.Alvast erg bedankt voor het meedenken.
m.v.g Ray.
Zwijndrecht
m.v.g Ray.
Zwijndrecht
Geplaatst door:
Geplaatst op:
03-11-2010 19:25
Geplaatst op:
03-11-2010 19:25
Idd. gewoon tegen het rooster aanduwen. Als hij ver genoeg losgedraaid is moet hij zo eruit komen.
Het wordt even prutsen om hem langs het vewarmingselement te krijgen, maar het moet kunnen met wat kantelen en draaien.
Het wordt even prutsen om hem langs het vewarmingselement te krijgen, maar het moet kunnen met wat kantelen en draaien.
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 20:41
Ray
Geplaatst op:
03-11-2010 20:41
hai.vast bedankt voor je raad.Morgen bestellen en hopelijk vrijdag binnen.Je hoort nog van mij.
m.v.g.Ray
m.v.g.Ray
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
05-11-2010 15:07
Ray
Geplaatst op:
05-11-2010 15:07
hai Ernst,onderdeel vervangen,en al 1 vaat gedaan tot nu toe okay.Kosten onderdeel 24.99 bij uni parts.Vast heel hartelijk bedankt voor jouw respons.Klasse.
m.v.g.Ray.
m.v.g.Ray.
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
16-11-2010 20:56
Ray
Geplaatst op:
16-11-2010 20:56
Hai Ernst,vaatwasser heeft tot net goed gefuncioneerd.11 dagen dus.Maar net begon hij een pieptoon te geven die niet stopt.Machine opengedaan en er stond nog water in.Tot de zoutdop.Ik heb toen de onderste deksel opengemaakt zodat ik op de bodem kon kijkenIk dacht weer die schakelaar,maar die was droog.Weer aangezet hij nam water en begon weer te piepen.
En opeens begon hij van links onder vooraan te druppellen vrij veel en snel en bodemplaat was zo vol.Ik denk dus dat de vochtsensor is gaan werken.Vandaar die blijvende piepjes alarm.Ik las in een andere topic van die man die zijn zeepbakje had vervangen dat jij een tip gaf om naar de zijkant te kijken voor eventueeldichtslibben of schimmelvorming?Daar ga ik morgen naar kijken als ik de vaatwasser hebt uitgebouwd.
Heb jij misschien nog meer tips waar ik gelijk naar kan kijken?Ik hoop wat van je te horen.
m.v.g. Ray.
En opeens begon hij van links onder vooraan te druppellen vrij veel en snel en bodemplaat was zo vol.Ik denk dus dat de vochtsensor is gaan werken.Vandaar die blijvende piepjes alarm.Ik las in een andere topic van die man die zijn zeepbakje had vervangen dat jij een tip gaf om naar de zijkant te kijken voor eventueeldichtslibben of schimmelvorming?Daar ga ik morgen naar kijken als ik de vaatwasser hebt uitgebouwd.
Heb jij misschien nog meer tips waar ik gelijk naar kan kijken?Ik hoop wat van je te horen.
m.v.g. Ray.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
16-11-2010 23:26
Geplaatst op:
16-11-2010 23:26
Dat was een ander merk. Maar ga maar wel op zoek naar een lekkage
Geplaatst door:
Ray
Geplaatst op:
19-11-2010 07:03
Ray
Geplaatst op:
19-11-2010 07:03
Hai Ernst,even een paar dagen niets kunnen doen,omdat ik even met mijn pink langs het scherpe matriaal van de kast ging,wat resulteerde in een paar hechtingen.Dus lezers van dit forum,wees gewaarschuwd het plaatwerk is vaak vlijmscherp.
Maargoed,zijkant verwijderd ,niets geks kunnen ontdekken,zag er allemaal goed en clean uit.Bodem droog gemaakt.Geen spoor van lekkage kunnen ontdekken.Afvoer nagekeken ,ook in orde.Weer aangesloten en 2 x op 30 laten draaien en tot nu toe geen probleem.Ik wacht dus maar weer even af.Mochten er nog suggesties komen dan hoor ik ze graag.
m.v.g.Ray.
Maargoed,zijkant verwijderd ,niets geks kunnen ontdekken,zag er allemaal goed en clean uit.Bodem droog gemaakt.Geen spoor van lekkage kunnen ontdekken.Afvoer nagekeken ,ook in orde.Weer aangesloten en 2 x op 30 laten draaien en tot nu toe geen probleem.Ik wacht dus maar weer even af.Mochten er nog suggesties komen dan hoor ik ze graag.
m.v.g.Ray.
Geplaatst door:
Geplaatst op:
19-11-2010 18:48
Geplaatst op:
19-11-2010 18:48
Succes en sterkte met je pink.
Het kan zijn dat de niveauschakelaar vervuild is zodat er af en toe te veel water in komt. Dit is het zwarte rooster onder de zeef.
Het kan zijn dat de niveauschakelaar vervuild is zodat er af en toe te veel water in komt. Dit is het zwarte rooster onder de zeef.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)