Pelgrim vaatwasser GVW584ONY E10 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
18-07-2017 17:52
MrHusky
Geplaatst op:
18-07-2017 17:52
Goedendag!
Helaas wil onze Pelgrim vaatwasser GVW584ONY geen water innemen. De machine start wel even en pompt dan keurig water weg. Display geeft foutcode E10. Toestel is nog maar een jaar of 4 oud.
Het is een toestel uit de electrolux stal. PNC 91143603806.
Het lijkt erop dat het ofwel het aquaslot geactiveerd is, of dat het waterslot defect is. Ik heb de metalen voorplaat onder al verwijderd om te kijken of er misschien water op de bodemplaat ligt. Dat was niet zo. Dan zou het haast het electronische waterslot moeten zijn. Hoe kan ik dat checken?
Helaas wil onze Pelgrim vaatwasser GVW584ONY geen water innemen. De machine start wel even en pompt dan keurig water weg. Display geeft foutcode E10. Toestel is nog maar een jaar of 4 oud.
Het is een toestel uit de electrolux stal. PNC 91143603806.
Het lijkt erop dat het ofwel het aquaslot geactiveerd is, of dat het waterslot defect is. Ik heb de metalen voorplaat onder al verwijderd om te kijken of er misschien water op de bodemplaat ligt. Dat was niet zo. Dan zou het haast het electronische waterslot moeten zijn. Hoe kan ik dat checken?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2017 10:52
Gewijzigd op:
22-07-2017 10:58
HarryO
Geplaatst op:
22-07-2017 10:52
Gewijzigd op:
22-07-2017 10:58
Zeker weten dat de kraan open staat/er voldoende water druk is/het filtertje tussen kraan en slang schoon is?
Je kunt de aquastop/inlaat ventiel testen door hem op 230V aan te sluiten. (Afkoppelen in de machine, de draden lopen door de slang heen en daar de 230V op zetten)
Doormeten kan natuurlijk ook.
Ik kan zo snel alleen niet vinden of deze machine een enkele of dubbele spoel heeft en of ze dan in serie of parallel staan.
Als je hem doorgemeten hebt geef dan de weerstand waarde even door.
Per spoel is het volgens mij rond de 3,8 KOhm
Je kunt de aquastop/inlaat ventiel testen door hem op 230V aan te sluiten. (Afkoppelen in de machine, de draden lopen door de slang heen en daar de 230V op zetten)
Doormeten kan natuurlijk ook.
Ik kan zo snel alleen niet vinden of deze machine een enkele of dubbele spoel heeft en of ze dan in serie of parallel staan.
Als je hem doorgemeten hebt geef dan de weerstand waarde even door.
Per spoel is het volgens mij rond de 3,8 KOhm
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
25-07-2017 14:21
Gewijzigd op:
25-07-2017 14:23
MrHusky
Geplaatst op:
25-07-2017 14:21
Gewijzigd op:
25-07-2017 14:23
Hoi Harry,
Dank voor je reactie! Heb waterslot op een andere manier getest: even het waterslot van mijn broertje geleend die bijna dezelfde machine heeft.
Helaas situatie nog hetzelfde: apparaat start, pompt water weg, maar stopt dan (neemt geen water in) en geeft dan piepend foutcode 10 op het display aan. Heb je misschien nog andere suggesties? De waterkraan functioneert prima: volledige waterdruk. Filter in waterslot is schoon.
Dank voor je reactie! Heb waterslot op een andere manier getest: even het waterslot van mijn broertje geleend die bijna dezelfde machine heeft.
Helaas situatie nog hetzelfde: apparaat start, pompt water weg, maar stopt dan (neemt geen water in) en geeft dan piepend foutcode 10 op het display aan. Heb je misschien nog andere suggesties? De waterkraan functioneert prima: volledige waterdruk. Filter in waterslot is schoon.
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
26-07-2017 13:02
MrHusky
Geplaatst op:
26-07-2017 13:02
Hoi HarryO,
Heb je alsjeblieft suggesties?
Ik denk aan een niveauregelaar (pressostaat), wat jij? Ik las op Flitsservice van iemand met een Whirlpool vaatwasser met hetzelfde probleem. Daar was het de niveauregelaar.
Of zal het de vaatwassermotor (van sproeiarm onder) zelf zijn? Ik kan me voorstellen dat het apparaat weigert om water in te nemen als het signaleert dat de motor niet werkt.
Kun je met een Pelgrim GVW584ONY/01 ook een test- of diagnoseprogramma draaien?
Klopt het dat foutcode 10 te maken heeft met een probleem met de watertoevoer?
Wat het niet is:
- de aanvoerslang (andere goede geprobeerd en die geeft dezelfde i10 melding)
- labyrinth (is schoon)
- afvoerpomp of afvoerslang (want apparaat pompt in het begin wel goed water weg als ik er een liter of 2 water in heb gedaan)
Help help, wordt het afwassen nu toch echt wel zat;-)
Heb je alsjeblieft suggesties?
Ik denk aan een niveauregelaar (pressostaat), wat jij? Ik las op Flitsservice van iemand met een Whirlpool vaatwasser met hetzelfde probleem. Daar was het de niveauregelaar.
Of zal het de vaatwassermotor (van sproeiarm onder) zelf zijn? Ik kan me voorstellen dat het apparaat weigert om water in te nemen als het signaleert dat de motor niet werkt.
Kun je met een Pelgrim GVW584ONY/01 ook een test- of diagnoseprogramma draaien?
Klopt het dat foutcode 10 te maken heeft met een probleem met de watertoevoer?
Wat het niet is:
- de aanvoerslang (andere goede geprobeerd en die geeft dezelfde i10 melding)
- labyrinth (is schoon)
- afvoerpomp of afvoerslang (want apparaat pompt in het begin wel goed water weg als ik er een liter of 2 water in heb gedaan)
Help help, wordt het afwassen nu toch echt wel zat;-)
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-08-2017 23:08
HarryO
Geplaatst op:
01-08-2017 23:08
Het zou de nivo regelaar kunnen zijn maar ik verwacht het niet.
Trek het slangetje van de nivo regelaar af en blaas het slangetje door.
De nivo regelaar is analoog, heeft dus geen schakel contacten.
Bij een machine uit de AEG stal staat foutcode 10 inderdaad voor het niet of niet snel genoeg binnen krijgen van water.
Trek het slangetje van de nivo regelaar af en blaas het slangetje door.
De nivo regelaar is analoog, heeft dus geen schakel contacten.
Bij een machine uit de AEG stal staat foutcode 10 inderdaad voor het niet of niet snel genoeg binnen krijgen van water.
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
13-06-2020 21:55
MrHusky
Geplaatst op:
13-06-2020 21:55
Oorzaak was een draadbreuk rechtsonderin bij onze Pelgrim/AEG/Electrolux machine waar de draden van de deur de machine in gaan. Die schuren over een scherpe metalen rand van de machine en langs scherp kunststof. Onder verlengde garantie van Pelgrim gemaakt. Machine hadden we gekocht begin 2014, dus was toen iets meer dan 3 jaar oud.
Ik heb toen de draden daar verstevigd met ducttape. Helaas heb ik nu in 2020 opnieuw een draadbreuk daar. Daardoor warmde het apparaat niet meer op.
Niet lang geleden hebben we nog een ander probleem gehad met onze Pelgrim/AEG/Electrolux vaatwasser. Het glansspoelmiddel liep na bijvullen direct onderuit de unit. Dat zorgde voor een minder goed wasresultaat.
Zo'n zeepbakje/glansspoelmiddel unit is gelukkig niet heel erg duur. Volgens mij heb ik die toen besteld bij parts punt en el. Echt veel goedkoper dan bij Pelgrim en ook nog eens snel bezorgd.
Voor mensen die Pelgrim vaatwasser onderdelen nodig hebben: ga op zoek naar het bijbehorende electrolux artikelnummer. Die vind je door je Pelgrim pnc nummer gewoon in te vullen op de onderdelensite van een Electrolux merk (bijv Zanussi, AEG of Electrolux). Je ziet dan alle onderdelen van jouw Pelgrim machine. Je zult zien dat de onderdelen bij bijv AEG meestal voordeliger zijn dan bij de Pelgrim onderdelen site. Overigens zijn er onderdelensites die nog voordeliger zijn. het juiste onderdeel kun je daan dan bestellen door gebruik te maken van het Electrolux artikelnummer dat je bij AEG gevonden hebt.
Ik heb toen de draden daar verstevigd met ducttape. Helaas heb ik nu in 2020 opnieuw een draadbreuk daar. Daardoor warmde het apparaat niet meer op.
Niet lang geleden hebben we nog een ander probleem gehad met onze Pelgrim/AEG/Electrolux vaatwasser. Het glansspoelmiddel liep na bijvullen direct onderuit de unit. Dat zorgde voor een minder goed wasresultaat.
Zo'n zeepbakje/glansspoelmiddel unit is gelukkig niet heel erg duur. Volgens mij heb ik die toen besteld bij parts punt en el. Echt veel goedkoper dan bij Pelgrim en ook nog eens snel bezorgd.
Voor mensen die Pelgrim vaatwasser onderdelen nodig hebben: ga op zoek naar het bijbehorende electrolux artikelnummer. Die vind je door je Pelgrim pnc nummer gewoon in te vullen op de onderdelensite van een Electrolux merk (bijv Zanussi, AEG of Electrolux). Je ziet dan alle onderdelen van jouw Pelgrim machine. Je zult zien dat de onderdelen bij bijv AEG meestal voordeliger zijn dan bij de Pelgrim onderdelen site. Overigens zijn er onderdelensites die nog voordeliger zijn. het juiste onderdeel kun je daan dan bestellen door gebruik te maken van het Electrolux artikelnummer dat je bij AEG gevonden hebt.
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
28-01-2023 21:18
Gewijzigd op:
28-01-2023 21:27
MrHusky
Geplaatst op:
28-01-2023 21:18
Gewijzigd op:
28-01-2023 21:27
In januari 2023 helaas weer foutcode E10/.10/i10 bij onze Pelgrim GVW584ony/p01 vaatwasser.
Dat kan weer vele oorzaken hebben: niet werkend waterslot/ defecte waterkraan/ vervuild filter bij het waterslot op de slang/ ergens een verstopping in de afvoer of een knik in de afvoerslang of, wat ik met mijn machine nu al meerdere keren gehad heb: een draadbreuk onderaan bij de kabelgoot tussen de deur en de machine. Gezien de historie met mijn aandachtzoekende machine, zal ik beginnen met het controleren van de bedrading onderaan bij de deur. Uiteraard heb ik na alle eerdere draadbreuken de kabels wel opnieuw goed ingetaped. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat je de machine meerdere keren per dag opent en de deur dan 90 graden scharniert. Bij iedere keer dat je de deur opent, buigen de draden ook. Met al die vele keren openen hebben die draden het dus best wel zwaar te verduren. Volgens mij heeft Pelgrim /AEG/ Electrolux bij mijn machine hele goedkope maar slechte dunne koperdraden gebruikt met een weinig flexibele pvc mantel. Die met de tijd ook alleen maar harder en stugger wordt. Dat maakt voor binnen in de machine niet uit (daar zitten ook diezelfde dunne niet flexibele draden), want die hoeven niet te bewegen. Als mijn vermoeden klopt, zal ik dat terug koppelen.
Het is echt zo jammer dat mijn Pelgrim vaatwasser zo een a twee maal per jaar in storing staat, want als die het wel doet wast ie echt supergoed.
Dat kan weer vele oorzaken hebben: niet werkend waterslot/ defecte waterkraan/ vervuild filter bij het waterslot op de slang/ ergens een verstopping in de afvoer of een knik in de afvoerslang of, wat ik met mijn machine nu al meerdere keren gehad heb: een draadbreuk onderaan bij de kabelgoot tussen de deur en de machine. Gezien de historie met mijn aandachtzoekende machine, zal ik beginnen met het controleren van de bedrading onderaan bij de deur. Uiteraard heb ik na alle eerdere draadbreuken de kabels wel opnieuw goed ingetaped. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat je de machine meerdere keren per dag opent en de deur dan 90 graden scharniert. Bij iedere keer dat je de deur opent, buigen de draden ook. Met al die vele keren openen hebben die draden het dus best wel zwaar te verduren. Volgens mij heeft Pelgrim /AEG/ Electrolux bij mijn machine hele goedkope maar slechte dunne koperdraden gebruikt met een weinig flexibele pvc mantel. Die met de tijd ook alleen maar harder en stugger wordt. Dat maakt voor binnen in de machine niet uit (daar zitten ook diezelfde dunne niet flexibele draden), want die hoeven niet te bewegen. Als mijn vermoeden klopt, zal ik dat terug koppelen.
Het is echt zo jammer dat mijn Pelgrim vaatwasser zo een a twee maal per jaar in storing staat, want als die het wel doet wast ie echt supergoed.
Geplaatst door:
MrHusky
Geplaatst op:
01-02-2023 13:40
MrHusky
Geplaatst op:
01-02-2023 13:40
De oorzaak van geen water in willen nemen (foutcode i10/ foutcode E10) van mijn Pelgrim GVW584ONY (gemaakt door AEG? Electrolux) lag inderdaad in een draadbreuk in een klein zwart draadje rechts onderin bij de doorvoer van de machine naar de deur. Dit was daar al draadbreuk nummer 3 of 4... Zucht. Ik heb een stuk draad met de breuk weggeknipt en door een uw stuk soepel draad te solderen. Om er zeker van te zijn dat dit nieuwe stukje draad 240v aankan, heb ik daarvoor 1 van mijn soepele verlengtestdraden van mijn multimeter set opgeofferd. Die zijn gemakkelijk en voordelig bij te bestellen. Beide solderingen heb ik voorzien van mooie krimpkousjes. Ik koos voor deze oplossing omdat een krimpkousje op het scharnierpunt mij minder stevig lijkt. Verder heb ik de scherpe rand rechtsonderaan de machine afgeschermd met een bijgesneden afdekstrip van een zaag. Ik hoop echt dat ik nu een keertje klaar ben met de draadbreuken... De kwaliteit van de gebruikte dunne draden van 0,75mm is echter zeer slecht. Omdat de machine inmiddels bijna 10 jaar oud is, merk je dat deze pvc draden alleen maar meer uitharden en dus minder soepel worden en dus eerder zullen breken. Meer draadbreuken zijn dus helaas wel te verwachten... Weet dat ik mijn eerste draadbreuk bij deze machine al binnen vier jaar had. Dit is toen onder garantie van Pelgrim opgelost, nadat ik de monteur vertelde dat het ook wel eens een draadbreuk zou kunnen zijn "nee meneer, dat gebeurt eigenlijk nooit, het moet wel de printplaat zijn" Yeah, right. Blij dat ik nu niet meer hoef af te wassen!
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)