Ja, weer mijn Siemens en nu HELP! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
10-07-2017 05:13
Gewijzigd op:
10-07-2017 05:16
Eric
Geplaatst op:
10-07-2017 05:13
Gewijzigd op:
10-07-2017 05:16
Goede dag,
Ik heb de vaatwasser nu 4 jaar en deze is zo vaak kapot dat ik niet eens weer weet hoe vaak.
Maar goed, nu heeft het apparaat weer iets nieuws verzonnen.
Storing E15 en geen lekkage te bekennen, toch maar even de föhn erop gezet en stekker erin en gaan voor 1 week en of wel eens 3 weken.
De code E15 blijft terug komen en ik ben van plan, als ik wat meer tijd heb, mijn vriendje er keer goed uit elkaar te halen.
Zo lang kan ik niet wachten, want nu krijg ik storing E04. Volgens de heren geleerden is dat bij mijn Siemens ( een SN54 M535 EU/ 55) de microschakelaar en als dat het niet is dan de verwarmingselement-hittepomp-circulatiepomp.
Het apparaat open gemaakt en de schakelaar door gemeten, deze functioneert en zie trouwens ook nergens vocht, dan maar naar de pomp kijken. Het is een nieuw model pomp met 6 aansluiting verdeeld over 2 stekkers, 1 voor het verwarming gedeelte en 1 voor het mechanische gedeelte.
De hele pomp door gemeten en alle Ohm-waarde zijn goed en nu......
Ik weet het niet meer en heb geen zin alles weer terug te zetten en maar af te wachten of hij het weer doet. En zo ja voor hoe lang.
Dus, nu HELP!
En graag van iemand met een paar hersencellen meer dan ondergetekende, zo moeilijk moet die niet te vinden zijn.
Alvast bedankt.
Eric
Ik heb de vaatwasser nu 4 jaar en deze is zo vaak kapot dat ik niet eens weer weet hoe vaak.
Maar goed, nu heeft het apparaat weer iets nieuws verzonnen.
Storing E15 en geen lekkage te bekennen, toch maar even de föhn erop gezet en stekker erin en gaan voor 1 week en of wel eens 3 weken.
De code E15 blijft terug komen en ik ben van plan, als ik wat meer tijd heb, mijn vriendje er keer goed uit elkaar te halen.
Zo lang kan ik niet wachten, want nu krijg ik storing E04. Volgens de heren geleerden is dat bij mijn Siemens ( een SN54 M535 EU/ 55) de microschakelaar en als dat het niet is dan de verwarmingselement-hittepomp-circulatiepomp.
Het apparaat open gemaakt en de schakelaar door gemeten, deze functioneert en zie trouwens ook nergens vocht, dan maar naar de pomp kijken. Het is een nieuw model pomp met 6 aansluiting verdeeld over 2 stekkers, 1 voor het verwarming gedeelte en 1 voor het mechanische gedeelte.
De hele pomp door gemeten en alle Ohm-waarde zijn goed en nu......
Ik weet het niet meer en heb geen zin alles weer terug te zetten en maar af te wachten of hij het weer doet. En zo ja voor hoe lang.
Dus, nu HELP!
En graag van iemand met een paar hersencellen meer dan ondergetekende, zo moeilijk moet die niet te vinden zijn.
Alvast bedankt.
Eric
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2017 10:32
Gewijzigd op:
14-07-2017 10:33
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2017 10:32
Gewijzigd op:
14-07-2017 10:33
E04 is een voeding gerelateerd probleem.
De voeding zit bij jou rechts onderin.
Volg het netsnoer en je hebt hem
Controleer deze eerst eens op losse contacten en/of gesprongen onderdelen.
Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van voor en achterzijde van de print.
Kijk ook even of er een klein IC-tje op zit met 7 of 8 pootjes.
Zo ja: controleer deze met een vergrootglas op scheurtjes.
E15: Als er echt geen water op de bodem plaat staat dan kijken of de vlotter niet blijft hangen en/of het schakelaartje gammel is.
Als er wel lekkage sporen zijn dan de schroefjes onder de filter plaat iets aan draaien.
Voor het verwarmings deel van de hitte pomp zou je E09 moeten krijgen en voor het pomp deel zelf E08, E20 of E21
De voeding zit bij jou rechts onderin.
Volg het netsnoer en je hebt hem
Controleer deze eerst eens op losse contacten en/of gesprongen onderdelen.
Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van voor en achterzijde van de print.
Kijk ook even of er een klein IC-tje op zit met 7 of 8 pootjes.
Zo ja: controleer deze met een vergrootglas op scheurtjes.
E15: Als er echt geen water op de bodem plaat staat dan kijken of de vlotter niet blijft hangen en/of het schakelaartje gammel is.
Als er wel lekkage sporen zijn dan de schroefjes onder de filter plaat iets aan draaien.
Voor het verwarmings deel van de hitte pomp zou je E09 moeten krijgen en voor het pomp deel zelf E08, E20 of E21
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)