Vaatwasser stopt na afvoeren water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
OD
Geplaatst op:
06-07-2017 14:36
OD
Geplaatst op:
06-07-2017 14:36
Ik heb een Ariston Hotpoint van een jaar of 4 oud.
De laatste tijd stoorde ik mij al aan een wat brommend geluid bij het opstarten van de vaat. Laatst is hij er mee gestopt in een wasprogramma. Ook was toen de stop van de groep geactiveerd. Is er iets doorgebrand?
Als ik hem nu met een willekeurig programma probeer te starten, hoor je de afvoerpomp, daarna een paar korte piepen en daarna knippert het cijfer 11 in de display. Hij vraagt geen water.
inmiddels heb ik de kraan, de elementen aan de zijkant en de bedrading in de deur gecontroleerd en dat ziet er allemaal prima uit.
Zou het de printplaat of het verwarmingselement zijn? En zo ja is dat eenvoudig te vervangen?
Alvast dank voor reacties
OD
De laatste tijd stoorde ik mij al aan een wat brommend geluid bij het opstarten van de vaat. Laatst is hij er mee gestopt in een wasprogramma. Ook was toen de stop van de groep geactiveerd. Is er iets doorgebrand?
Als ik hem nu met een willekeurig programma probeer te starten, hoor je de afvoerpomp, daarna een paar korte piepen en daarna knippert het cijfer 11 in de display. Hij vraagt geen water.
inmiddels heb ik de kraan, de elementen aan de zijkant en de bedrading in de deur gecontroleerd en dat ziet er allemaal prima uit.
Zou het de printplaat of het verwarmingselement zijn? En zo ja is dat eenvoudig te vervangen?
Alvast dank voor reacties
OD
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
09-07-2017 20:20
HarryO
Geplaatst op:
09-07-2017 20:20
Graag het volledige type nummer uit de deurrand vermelden.
Geplaatst door:
OD
Geplaatst op:
10-07-2017 10:25
OD
Geplaatst op:
10-07-2017 10:25
Het was een LFT 3214.
Ik heb hen intussen ingeruild voor een gereviseerde Siemens van 10 jaar oud die vooralsnog een blinkende vaat aflevert. Zou zomaar kunnen dat hij het net zo lang doet als een nieuwe van tegenwoordig.
Dus voor mij is het probleem opgelost, maar wellicht is het voor een ander nog wel interessant.
Ik heb hen intussen ingeruild voor een gereviseerde Siemens van 10 jaar oud die vooralsnog een blinkende vaat aflevert. Zou zomaar kunnen dat hij het net zo lang doet als een nieuwe van tegenwoordig.
Dus voor mij is het probleem opgelost, maar wellicht is het voor een ander nog wel interessant.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2017 10:39
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2017 10:39
Is een gok:
Grote kans dat de circulatie pomp vast zit of te zwaar loopt.
Zijkanten er af en kijken of je de pomp met de hand kunt draaien.
Maar je bent al weer klaar met de handwas
Grote kans dat de circulatie pomp vast zit of te zwaar loopt.
Zijkanten er af en kijken of je de pomp met de hand kunt draaien.
Maar je bent al weer klaar met de handwas
Geplaatst door:
Dick
Geplaatst op:
05-10-2017 16:31
Dick
Geplaatst op:
05-10-2017 16:31
waar zit de afvoer pomp?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op: