siemens SE 6 4560 EU 19 pomt water niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
02-11-2010 15:57
Gewijzigd op:
02-11-2010 18:09
peggy
Geplaatst op:
02-11-2010 15:57
Gewijzigd op:
02-11-2010 18:09
Hallo allemaal,ik hoop dat iemand mij kan helpen.Ben gewoon een mama die geen 800 euro wil uitgeven aan een nieuwe of 400 voor een reparatie.ben niet echt technisch maar probeer het altijd, niet geschoten is altijd mis!!
de vaatwasser geeft verder geen foutmelding aan.Maakt het programma in zijn geheel af.Word gewoon warm. Alleen op het laatst pomt hij het water dus niet af.
Soda geprobeerd, gekeken of hij lekt enz....niets te vinden.
Iemand tips?Alvast heel erg bedankt!!
de vaatwasser geeft verder geen foutmelding aan.Maakt het programma in zijn geheel af.Word gewoon warm. Alleen op het laatst pomt hij het water dus niet af.
Soda geprobeerd, gekeken of hij lekt enz....niets te vinden.
Iemand tips?Alvast heel erg bedankt!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
02-11-2010 19:01
Geplaatst op:
02-11-2010 19:01
Het kan een verstopte afvoerslang zijn of de pompkap (zit onder zeef met 1 torx20 schroef vast) is verbogen. Dit laatste is helaas zo niet te zien. Een nieuwe kost zo'n 5 a 6 Euro
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
03-11-2010 10:37
Gewijzigd op:
03-11-2010 10:38
peggy
Geplaatst op:
03-11-2010 10:37
Gewijzigd op:
03-11-2010 10:38
hoi,
bedankt ernst
ik ga het zo eens proberen, het probleem is zo dat er twee achterwanden eruit moeten van de keuken om bij de afvoerslang te kunnen. Laat het je weten!!
bedankt ernst
ik ga het zo eens proberen, het probleem is zo dat er twee achterwanden eruit moeten van de keuken om bij de afvoerslang te kunnen. Laat het je weten!!
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 09:18
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 09:18
hallo, weer.
nou het is niet wat ernst zei. waarschijnlijk de afvoerpomp kapot...kun je die erzo uithalen? en hoe?
alvast bedankt
nou het is niet wat ernst zei. waarschijnlijk de afvoerpomp kapot...kun je die erzo uithalen? en hoe?
alvast bedankt
Geplaatst door:
Geplaatst op:
04-11-2010 14:44
Geplaatst op:
04-11-2010 14:44
Zit er niets vast in het schoepje. Glasscherven zie je niet.
Tussentijds pompt hij wel goed af heb ik begrepen. Dus lijkt me de pomp ok.
Tussentijds pompt hij wel goed af heb ik begrepen. Dus lijkt me de pomp ok.
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 18:16
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 18:16
Hallo,
na wat klussen met mijn schoonvader, bleek ik alles gedaan te hebben wat mogelijk is. pomp liep gewoon, schoep ofzo was ook ok, slang niet verstopt. Schoonvader en ik alles helemaal uitgebouwd. alles er terug in.......bleek ik het kapje vergeten terug te monteren waardoor er geen druk was om weg te pompen.Ha ha ben en blijf natuurlijk een vrouw!!
MAAR: vaatwasser terug ingebouwd , alles doet het prima. maar toen ik hem net opende na een volledige wasbeurt, zag ik dat de rand eromheen bij de deur opzij en boven helemaal nat is.Het hout is zelfs een beetje opgezwollen.kan het zo zijn dat de rubbers plots vervangen moeten worden? of heb ik iets verkeerd terug geplaatst? opzij en boven zit een zwarte dikke rubber, helemaal boven op zit een soort hard plastic wat wel te buigen is met een flapje en een u profiel, kan er maar op 1 manier op?
alvast bedankt,
peggy
na wat klussen met mijn schoonvader, bleek ik alles gedaan te hebben wat mogelijk is. pomp liep gewoon, schoep ofzo was ook ok, slang niet verstopt. Schoonvader en ik alles helemaal uitgebouwd. alles er terug in.......bleek ik het kapje vergeten terug te monteren waardoor er geen druk was om weg te pompen.Ha ha ben en blijf natuurlijk een vrouw!!
MAAR: vaatwasser terug ingebouwd , alles doet het prima. maar toen ik hem net opende na een volledige wasbeurt, zag ik dat de rand eromheen bij de deur opzij en boven helemaal nat is.Het hout is zelfs een beetje opgezwollen.kan het zo zijn dat de rubbers plots vervangen moeten worden? of heb ik iets verkeerd terug geplaatst? opzij en boven zit een zwarte dikke rubber, helemaal boven op zit een soort hard plastic wat wel te buigen is met een flapje en een u profiel, kan er maar op 1 manier op?
alvast bedankt,
peggy
Geplaatst door:
Geplaatst op:
04-11-2010 18:57
Geplaatst op:
04-11-2010 18:57
De deur sluit niet goed. Dit komt in dit geval volgens mij door het niet goed stellen van de machine.
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 19:57
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 19:57
Hoi, bedankt voor je snelle reactie.
De deur gaat met een klik dicht. verder staat hij waterpas.Kan ik op een bepaalde manier controleren of de deur correct dichtgaat? danwel inderdaad goed terug is gezet?
peggy
De deur gaat met een klik dicht. verder staat hij waterpas.Kan ik op een bepaalde manier controleren of de deur correct dichtgaat? danwel inderdaad goed terug is gezet?
peggy
Geplaatst door:
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 19:58
peggy
Geplaatst op:
04-11-2010 19:58
Of hoe moet je hem stellen?
peggy
peggy
Geplaatst door:
Geplaatst op:
04-11-2010 20:06
Geplaatst op:
04-11-2010 20:06
Het stellen doe je met de poten.
Als de machine spoelt moet je eens boven op verschillende plaatsen tegende deur aandrukken.
Als het geluid dan anders gaat klinken, oftewel je hoort het spoelen minder, dan sluit de deur niet goed.
Er kan ook een korf tegen de deur aanduwen, omdat er een wiel niet goed zit.
Als de machine spoelt moet je eens boven op verschillende plaatsen tegende deur aandrukken.
Als het geluid dan anders gaat klinken, oftewel je hoort het spoelen minder, dan sluit de deur niet goed.
Er kan ook een korf tegen de deur aanduwen, omdat er een wiel niet goed zit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)