Bauknecht GSXP 7127 deur valt open |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
IJzerbroot
Geplaatst op:
02-06-2017 10:05
IJzerbroot
Geplaatst op:
02-06-2017 10:05
Heb gekeken in [url="https://www.vaatwasser.nl/forum/1956-siemens-deur-valt-open"]dit topic[/url], maar omdat mijn vaatwasser een Bauknecht is heb ik maar een nieuw topic aangemaakt.
Ik denk dat de ooraak hetzelfde is, maar ik weet niet waar de veer voor de deur zit en ik wil m niet helemaal uit elkaar halen zonder enige info. Iemand met technische tekeningen? Er is ook een metalen pinnetje uitgevallen wat nog het meest lijkt op zo'n metalen plugje uit een Ikeakast waar je planken op legt. Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt.
Ik denk dat de ooraak hetzelfde is, maar ik weet niet waar de veer voor de deur zit en ik wil m niet helemaal uit elkaar halen zonder enige info. Iemand met technische tekeningen? Er is ook een metalen pinnetje uitgevallen wat nog het meest lijkt op zo'n metalen plugje uit een Ikeakast waar je planken op legt. Hopelijk kan iemand me helpen. Alvast bedankt.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2017 22:48
HarryO
Geplaatst op:
03-06-2017 22:48
Het pennetje is nderdaad een onderdeel van de deur rem, klopt.
Zie vor een goede uitleg deurstrip en basis tekening
Zie vor een goede uitleg deurstrip en basis tekening
Geplaatst door:
IJzerbroot
Geplaatst op:
04-06-2017 14:18
IJzerbroot
Geplaatst op:
04-06-2017 14:18
Dank je wel. Ik ga er meteen mee aan de slag.
Geplaatst door:
Wim
Geplaatst op:
11-09-2018 13:48
Wim
Geplaatst op:
11-09-2018 13:48
Hallo, ook bij ons valt deur van vaatwasser, Bauknecht GSXP 7127/1, open.
Monteur gebeld, volgens hem €110 aan onderdelen. Klopt dat?
Welk onderdelen heb ik nodig, waar kan ik ze bestellen en wat zijn de kosten?
Alvast bedankt,
Wim
Monteur gebeld, volgens hem €110 aan onderdelen. Klopt dat?
Welk onderdelen heb ik nodig, waar kan ik ze bestellen en wat zijn de kosten?
Alvast bedankt,
Wim
Geplaatst door:
IJzerbroot
Geplaatst op:
11-09-2018 21:17
IJzerbroot
Geplaatst op:
11-09-2018 21:17
Hoi Wim,
Zelf heb ik mijn vaatwasser al naar het grofvuil gebracht en een nieuwe gekocht vanwege een ander euvel (warmte-element), maar die deur heb ik voor die tijd wel succesvol gerepareerd.
Ik zou even de vaatwasser uitbouwen en aan de kant waar de deur weinig weerstand heeft de zijplaat eraf schroeven.
Hier zit een breekband die over een plastic halve maan glijdt. Waarschijnlijk is de halve maan gebroken en heeft de breekband harder laten slijten. Als dit het geval is kun je ze allebei vervangen. Totale kosten rond de 20 euro.
https://www.europart.nl/zoeken?keyword=breekband
Wel even controleren of dat daadwerkelijk het probleem is.
Zelf heb ik mijn vaatwasser al naar het grofvuil gebracht en een nieuwe gekocht vanwege een ander euvel (warmte-element), maar die deur heb ik voor die tijd wel succesvol gerepareerd.
Ik zou even de vaatwasser uitbouwen en aan de kant waar de deur weinig weerstand heeft de zijplaat eraf schroeven.
Hier zit een breekband die over een plastic halve maan glijdt. Waarschijnlijk is de halve maan gebroken en heeft de breekband harder laten slijten. Als dit het geval is kun je ze allebei vervangen. Totale kosten rond de 20 euro.
https://www.europart.nl/zoeken?keyword=breekband
Wel even controleren of dat daadwerkelijk het probleem is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)