aeg favorit zeer klein lekje! |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
maria hoogveld
Geplaatst op:
01-11-2010 13:37
maria hoogveld
Geplaatst op:
01-11-2010 13:37
Hoi,
Mijn afwasmachine AEG Favorit seensorlogic heeft een raar probleem. Hij wast en droogt als de beste, daar is niets mis mee. Als hij klaar is komt er om een onduidelijke reden water onder in de bak, waardoor hij gaat pompen. Hij lekt maar hele kleine beetjes. Nadat hij om 19.45 uur klaar was (geen water onderin) is hij midden in de nacht gaan pompen. Hij is aangesloten op de heetwaterleiding en de kraan blijft altijd open. Geen lekje in de aanvoerslang kunnen ontdekken. De slang naar het labyrint ziet er wel een beetje gehavend uit, kan het daaraan liggen?
Mijn afwasmachine AEG Favorit seensorlogic heeft een raar probleem. Hij wast en droogt als de beste, daar is niets mis mee. Als hij klaar is komt er om een onduidelijke reden water onder in de bak, waardoor hij gaat pompen. Hij lekt maar hele kleine beetjes. Nadat hij om 19.45 uur klaar was (geen water onderin) is hij midden in de nacht gaan pompen. Hij is aangesloten op de heetwaterleiding en de kraan blijft altijd open. Geen lekje in de aanvoerslang kunnen ontdekken. De slang naar het labyrint ziet er wel een beetje gehavend uit, kan het daaraan liggen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
01-11-2010 14:57
Geplaatst op:
01-11-2010 14:57
Dat kan. Maar ik zou het inlaatventiel niet vergeten. Deze kan door de heetwateraansluiting defect raken.
Kijk maar eens wat er gebeurt mt de stekker eruit en de kraan open.
Kijk maar eens wat er gebeurt mt de stekker eruit en de kraan open.
Geplaatst door:
maria hoogveld
Geplaatst op:
01-11-2010 15:25
maria hoogveld
Geplaatst op:
Hoi Ernst,
Dat hebben wij een keer uitgeprobeerd. Omdat hij bleef pompen heeft mijn man de stekker eruit gehaald, maar de kraan open laten staaan. Gevolg was dat de bak onderin overliep en het teveel aan water onder mijn keuken kwam. Toen heb ik de kraan dicht gedraaid, onder de keuken droog gemaakt en er kwam niet meer water in, alleen de onderplaat bleef vol water staan. Dus als eerste het inlaatventiel maar vervangen?
Dat hebben wij een keer uitgeprobeerd. Omdat hij bleef pompen heeft mijn man de stekker eruit gehaald, maar de kraan open laten staaan. Gevolg was dat de bak onderin overliep en het teveel aan water onder mijn keuken kwam. Toen heb ik de kraan dicht gedraaid, onder de keuken droog gemaakt en er kwam niet meer water in, alleen de onderplaat bleef vol water staan. Dus als eerste het inlaatventiel maar vervangen?
Geplaatst door:
maria hoogveld
Geplaatst op:
maria hoogveld
Geplaatst op:
Hoi Ernst,
Geplaatst door:
Geplaatst op:
01-11-2010 19:28
Geplaatst op:
01-11-2010 19:28
Lijkt me zeer verstandig. Deze sluit dan niet meer goed af.
Volgens mij ben je dan van het probleem verlost.
Volgens mij ben je dan van het probleem verlost.
Geplaatst door:
maria hoogveld
Geplaatst op:
04-11-2010 12:10
maria hoogveld
Geplaatst op:
04-11-2010 12:10
Hoi Ernst,
Daar ben ik weer. Mijn man heeft de vaatwasser uitgebouwd en sindsdien lekt hij niet meer. Vanmorgen was er eerst niets aan de hand. Ik heb ontbeten en toen mijn dochter beneden kwam stond er een plas water op de keukenvloer. Het bleek dat er uit een slangetje dat onder aan het labyrint zit water lekt. Heeft dit ook te maken met de niveauschakelaar?
Daar ben ik weer. Mijn man heeft de vaatwasser uitgebouwd en sindsdien lekt hij niet meer. Vanmorgen was er eerst niets aan de hand. Ik heb ontbeten en toen mijn dochter beneden kwam stond er een plas water op de keukenvloer. Het bleek dat er uit een slangetje dat onder aan het labyrint zit water lekt. Heeft dit ook te maken met de niveauschakelaar?
Geplaatst door:
maria hoogveld
Geplaatst op:
04-11-2010 12:11
maria hoogveld
Geplaatst op:
04-11-2010 12:11
Even een naschrift:
ik schrijf niveauschakelaar, maar ik bedoelde het inlaatventiel.Excuses!
ik schrijf niveauschakelaar, maar ik bedoelde het inlaatventiel.Excuses!
Geplaatst door:
Geplaatst op:
04-11-2010 14:48
Geplaatst op:
04-11-2010 14:48
Ja, dit is een overloopslang van het labyrinth.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)