Bosch start programma niet meer |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Carien
Geplaatst op:
12-04-2017 18:26
Gewijzigd op:
12-04-2017 18:45
Carien
Geplaatst op:
12-04-2017 18:26
Gewijzigd op:
12-04-2017 18:45
Onze Bosch vaatwasser type SD11XT1B van ongeveer 8 jaar oud heeft het laatste programma goed gedraaid. Sindsdien geeft hij een afzuigend geluid alsof hij blijft afpompen als we een nieuw programma willen starten. Het nieuwe programma start ook niet meer. In het schermpje komt geen foutcode maar telt hij gewoon de tijd af van het geselecteerde programma.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of het nog de moeite zou zijn hem te laten repareren?
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en of het nog de moeite zou zijn hem te laten repareren?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-04-2017 21:37
HarryO
Geplaatst op:
12-04-2017 21:37
Als hij blijft afpompen heeft hij of een lekkage gedetecteerd of klopt de waterhoogte meting niet.
Graag het juiste type nummer uit de deurrand vermelden dan kan ik meer details geven.
Begint (meestal) met SG, GV of SM.
Graag het juiste type nummer uit de deurrand vermelden dan kan ik meer details geven.
Begint (meestal) met SG, GV of SM.
Geplaatst door:
Carien
Geplaatst op:
13-04-2017 20:29
Carien
Geplaatst op:
13-04-2017 20:29
HarryO, bedankt voor je reactie, heb nummer is SVH5 5M4 3EU/10.
Ik hoop dat je me verder kunt helpen
Ik hoop dat je me verder kunt helpen
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-04-2017 11:17
HarryO
Geplaatst op:
15-04-2017 11:17
Bijna goed, is de SHV55M43EU/10.
Linker zijkant er af halen.
Je ziet dan het labyrint en de vlotter unit.
Zijn deze schoon?
Indien ophoping van prut dan dit eerst reinigen. Dan ook gelijk de slang tussen de vlotter unit en de circulatie pomp reinigen.
Dat is de dikke slang die rechts onder aan de vlotter unit zit.
Linker zijkant er af halen.
Je ziet dan het labyrint en de vlotter unit.
Zijn deze schoon?
Indien ophoping van prut dan dit eerst reinigen. Dan ook gelijk de slang tussen de vlotter unit en de circulatie pomp reinigen.
Dat is de dikke slang die rechts onder aan de vlotter unit zit.
Geplaatst door:
Janette
Geplaatst op:
16-04-2017 13:59
Janette
Geplaatst op:
16-04-2017 13:59
Hallo Harry
Met mijn Bosch vaatwasser heb ik hetzelfde probleem.
Het is een tweedehands uit 2004 die ik twee weken geleden gekocht heb.
De eerste keer dat hij draaide stond het programma stil halverwege, de tweede keer vijf minuten na het starten en nu direct tijdens het water innemen.
Hij blijft continu innemen en dan kleine beetjes afvoeren.
Ik heb de zijplaat al een keer verwijdert om te kijken en er stond iets van water op de bodemplaat doch niet veel, de vlotter echter is bij mijn type vaatwasser niet te zien achter het zijpaneel.
Althans niet zo als ik op alle afbeeldingen zie online.
Is het dat bij de Bosch Easystar SGS30E02EU/15 de vlotter slechts bereikbaar is via de bodemplaat?
gr Janette
Met mijn Bosch vaatwasser heb ik hetzelfde probleem.
Het is een tweedehands uit 2004 die ik twee weken geleden gekocht heb.
De eerste keer dat hij draaide stond het programma stil halverwege, de tweede keer vijf minuten na het starten en nu direct tijdens het water innemen.
Hij blijft continu innemen en dan kleine beetjes afvoeren.
Ik heb de zijplaat al een keer verwijdert om te kijken en er stond iets van water op de bodemplaat doch niet veel, de vlotter echter is bij mijn type vaatwasser niet te zien achter het zijpaneel.
Althans niet zo als ik op alle afbeeldingen zie online.
Is het dat bij de Bosch Easystar SGS30E02EU/15 de vlotter slechts bereikbaar is via de bodemplaat?
gr Janette
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-04-2017 20:25
HarryO
Geplaatst op:
18-04-2017 20:25
Klopt, heeft een geheel andere manier van waterhoogte meting.
Aan de zijkant zit een flowmeter
Deze meet het inkomende water en blijft het systeem bijvullen als er ergens prut in de slangen zit.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al afdoende.
Aan de zijkant zit een flowmeter
Deze meet het inkomende water en blijft het systeem bijvullen als er ergens prut in de slangen zit.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al afdoende.
Geplaatst door:
Mark-Jan
Geplaatst op:
07-01-2019 17:32
Mark-Jan
Geplaatst op:
07-01-2019 17:32
Ik heb hetzelfde probleem met de SMV63M10EU. Is daar ook een tip voor?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
07-01-2019 22:04
bennie
Geplaatst op:
07-01-2019 22:04
Probeer als eerste een sodabeurt, kijken of een grote schoonmaak de boel verhelpt.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
SODA beurt:
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
han
Geplaatst op:
11-01-2020 12:58
han
Geplaatst op:
11-01-2020 12:58
Hoi Mijn Bosch inbouw vaatwasser SGV3603EU/34 bleef water in staan. Zeef en bij propeller schoongemaakt. Nu pompt hij weer af. (in een emmer). Nu heeft hij het probleem dat er niets gebeurt na het starten. Hij pompt eerst af en daarna doet hij niks meer. Heb hem al gereset met de twee buitenste programma knopjes gelijktijdig indrukken en daarna uit en aangezet. Ook de stroom er een paar keer afgehaald. Geen resultaat. Enig id wat er aan de hand kan zijn??
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-01-2020 13:41
bennie
Geplaatst op:
12-01-2020 13:41
@Han.
Geef hem eens een klap met de vlakke hand tegen de linkerzijkant, op ongeveer 30 cm vanaf de grond en 30 cm vanaf de voorkant.
Hier zitten een aantal vlotters die vast kunnen zitten.
Doet hij het dan weer, geef hem dan gelijk een beurt met machinereiniger.
Geef hem eens een klap met de vlakke hand tegen de linkerzijkant, op ongeveer 30 cm vanaf de grond en 30 cm vanaf de voorkant.
Hier zitten een aantal vlotters die vast kunnen zitten.
Doet hij het dan weer, geef hem dan gelijk een beurt met machinereiniger.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)