Whirlpool DWH B00 (Ikea) blijft piepen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2014 22:31
HarryO
Geplaatst op:
14-07-2014 22:31
Ik neem aan dat je de plint bedoeld.
Iets optillen volgens mij.
Iets optillen volgens mij.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Lesley
Geplaatst op:
24-07-2014 15:54
Lesley
Geplaatst op:
24-07-2014 15:54
Hallo,
Ik ervaar een soort gelijk probleem. Echter de machine knippert 6 x! Heb de voorkant eraf gehaald om te kijken naar de bodemplaat. Kurk droog. Toch maar even voorzichtig aan de vlotter gezeten maar deze klikte mooi terug. Ook het filter nagelopen en hier zat niets in. Vandaag een monteur over de vloer gehad en hij geeft aan dat het de elektronica is die vervangen zou moeten worden. Kosten circa € 350,-.
Iemand tips? Vreemde is namelijk dat nadat ik de machine heb opgemaakt en bovengenoemde zaken heb uitgevoerd er na een ongeveer een week 1 keer wel mogelijk was om de machine te gebruiken.
Machine slaat dus wel aan, gaat pompen etc maar na een minuut of wat, afpompen en piepen.
Alvast bedankt!
Ik ervaar een soort gelijk probleem. Echter de machine knippert 6 x! Heb de voorkant eraf gehaald om te kijken naar de bodemplaat. Kurk droog. Toch maar even voorzichtig aan de vlotter gezeten maar deze klikte mooi terug. Ook het filter nagelopen en hier zat niets in. Vandaag een monteur over de vloer gehad en hij geeft aan dat het de elektronica is die vervangen zou moeten worden. Kosten circa € 350,-.
Iemand tips? Vreemde is namelijk dat nadat ik de machine heb opgemaakt en bovengenoemde zaken heb uitgevoerd er na een ongeveer een week 1 keer wel mogelijk was om de machine te gebruiken.
Machine slaat dus wel aan, gaat pompen etc maar na een minuut of wat, afpompen en piepen.
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-07-2014 23:18
HarryO
Geplaatst op:
24-07-2014 23:18
Geplaatst door:
Harrie
Geplaatst op:
12-11-2014 22:22
Harrie
Geplaatst op:
12-11-2014 22:22
Mijn DWH B00 piept niet maar geeft in de klep een tikkend geluid. Er staat water in de machine wanneer je hem open doet. Als je dan de machine uit zet en weer inschakeld gaat hij eerst afpompen en daarna het programma opstarten met het opnieuw tikken als gevolg. Wie weet wat dit zou kunnen betekenen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-11-2014 11:27
HarryO
Geplaatst op:
15-11-2014 11:27
Eerst afpompen klopt.
Probeer te achterhalen waar het geluid precies vandaan komt.
Gaat de circulatie pomp ook draaien (dus de 2 sproei armen)
Mogelijk zit de pomp vast.
Controleer dit door de rechter zijkant (van voren gezien) te verwijderen. Kun je de pomp met de hand draaien?
Probeer te achterhalen waar het geluid precies vandaan komt.
Gaat de circulatie pomp ook draaien (dus de 2 sproei armen)
Mogelijk zit de pomp vast.
Controleer dit door de rechter zijkant (van voren gezien) te verwijderen. Kun je de pomp met de hand draaien?
Geplaatst door:
Arjan
Geplaatst op:
22-11-2014 13:02
Arjan
Geplaatst op:
22-11-2014 13:02
Wilde al een nieuwe vaatwasser kopen.
Toen kwam ik op deze site. Ik heb even de voorplaat van de machine gehaald en ja hoor water op de bodemplaat. Even droogmaken en de vaatwasser draait!. Super bedankt!
Toen kwam ik op deze site. Ik heb even de voorplaat van de machine gehaald en ja hoor water op de bodemplaat. Even droogmaken en de vaatwasser draait!. Super bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-11-2014 22:44
HarryO
Geplaatst op:
22-11-2014 22:44
Nu nog de oorzaak op zoeken. Controleer de rubbers van de deur, vooral de onderste.
Geplaatst door:
simon
Geplaatst op:
07-12-2014 17:47
Gewijzigd op:
12-12-2014 11:39
simon
Geplaatst op:
07-12-2014 17:47
Gewijzigd op:
12-12-2014 11:39
Hallo allemaal,
Mijn vaatwasser DWH B00 piept na een aantal minuten en staat op het voorspoel programma. De voorkant heb ik inmiddels opengezet, de pomp is wel goed. De bodem plaat is droog, dus er is geen sprake van een lekkage.
kan iemand mij helpen?
m.v.g.
Mijn vaatwasser DWH B00 piept na een aantal minuten en staat op het voorspoel programma. De voorkant heb ik inmiddels opengezet, de pomp is wel goed. De bodem plaat is droog, dus er is geen sprake van een lekkage.
kan iemand mij helpen?
m.v.g.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:38
HarryO
Geplaatst op:
15-12-2014 09:38
En het knipper patroon van de lampjes?
Geplaatst door:
Arjan
Geplaatst op:
17-12-2014 12:15
Arjan
Geplaatst op:
17-12-2014 12:15
Bij mij een iets ander probleem maar ook eenvoudig opgelost. Kosten halve ochtend sleutelen en nul Euro. Eerst de voorplaat eraf geschroefd en gecontroleerd of de bodem nat was. Deze was droog. daarna machine uit keukenblok geschroefd (2 schroefjes bovenkant in aanrechtblad) en machine naar voren getrokken. Met een vaatdoek het gat onderin de machine droog gemaakt. In het gat zie je aan de rechterkant een zwart rooster zitten. Hierachter zit een membraamschakelaar. Om deze te bereiken moet de machine op zijn zijkant worden gekanteld. Bodemplaat los schroeven (2 torxschroefjes) en wegschuiven. Je kunt nu de membraamschakelaar losdraaien tegen de klok in, wel het lipje optillen (is bajonet koppeling). Er zit een pijp boven de schakelaar maar door deze opzij te trekken (met beleid) kun je de schakelaar eruit nemen. Eenmaal de schakelaar eruit kun je deze open maken door voorzichtig met een schroeven draaier het zwarte kapje eraf te lichten (is een klikverbinding) hierna alles goed schoonmaken en weer in elkaar zetten. Als alles weer op zijn plek zit kun je de schakelaar nog controleren door voorzichtig met een inbussleutel door het zwarte roostertje heen te drukken. Bij mij hoorde ik de schakelaar duidelijk klikken. Eitje toch!?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)