Whirlpool DWH B00 (Ikea) blijft piepen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-12-2013 08:03
HarryO
Geplaatst op:
13-12-2013 08:03
Als er water op de bodemplaat van de machine staat zijn er 3 mogelijkheden.
- Nivo regelaar verstopt: de waterstand word te hoog en het loopt dan via de overloop of deurrubber onder in de machine.
- Lekkage van het labyrint, pomp, slangen of element. Komt niet vaak voor.
- Lekkage via het deurrubber: door etensresten sluit het rubber niet goed tegen de deur en er loopt water langs.
Wat ook voor komt is lekkage via het deurrubber omdat men nog even snel iets bij de machine in zet terwijl het programma net opgestart is.
Het 1ste en 3de probleem kun je deels voorkomen door de machine niet vol met etensresten te gooien en de machine zo nu en dan een beurt met een vaatwasser reiniger te geven op de hoogste temperatuur.
- Nivo regelaar verstopt: de waterstand word te hoog en het loopt dan via de overloop of deurrubber onder in de machine.
- Lekkage van het labyrint, pomp, slangen of element. Komt niet vaak voor.
- Lekkage via het deurrubber: door etensresten sluit het rubber niet goed tegen de deur en er loopt water langs.
Wat ook voor komt is lekkage via het deurrubber omdat men nog even snel iets bij de machine in zet terwijl het programma net opgestart is.
Het 1ste en 3de probleem kun je deels voorkomen door de machine niet vol met etensresten te gooien en de machine zo nu en dan een beurt met een vaatwasser reiniger te geven op de hoogste temperatuur.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Bjorn
Geplaatst op:
22-04-2014 20:57
Bjorn
Geplaatst op:
22-04-2014 20:57
Olie!
Thx voor de technische info.
Bij mij was het ook een succes!
Thx voor de technische info.
Bij mij was het ook een succes!
Geplaatst door:
Cor de Graaf
Geplaatst op:
26-04-2014 15:55
Cor de Graaf
Geplaatst op:
26-04-2014 15:55
Dag,
Ook wij hebben een DWH BOO die er na vijf jaar mee stop. Het gekke echter is dat het korte 30 minuten programma en het spoel programma gewoon normaal werken. Gebruiken we vervolgens het ECO program houd hij er na een klein half uurtje mee op, met constant piepen, en na opening van de deur, het tweevoudig knipperen van de led. ( Code F2)
Vaatwasser uitgebouwd en onderplaat met vlotter bekeken, geen lekkage water die de vlotter heeft doen activeren. Linker zijkant verwijderd en het ‘Labyrint’ verwijderd. Geen vervuiling in het labyrint maar deze toch maar gereinigd.
Pomp los gekoppeld ook hier geen vervuiling. Dus ook weer terug gebouwd.
Omdat de toe en afvoerslang al gebruikssporen begonnen te vertonen, deze preventief vervangen.
Het vervelende is dat het probleem blijft bestaan. Iemand verdere suggesties?
Cor.
Ook wij hebben een DWH BOO die er na vijf jaar mee stop. Het gekke echter is dat het korte 30 minuten programma en het spoel programma gewoon normaal werken. Gebruiken we vervolgens het ECO program houd hij er na een klein half uurtje mee op, met constant piepen, en na opening van de deur, het tweevoudig knipperen van de led. ( Code F2)
Vaatwasser uitgebouwd en onderplaat met vlotter bekeken, geen lekkage water die de vlotter heeft doen activeren. Linker zijkant verwijderd en het ‘Labyrint’ verwijderd. Geen vervuiling in het labyrint maar deze toch maar gereinigd.
Pomp los gekoppeld ook hier geen vervuiling. Dus ook weer terug gebouwd.
Omdat de toe en afvoerslang al gebruikssporen begonnen te vertonen, deze preventief vervangen.
Het vervelende is dat het probleem blijft bestaan. Iemand verdere suggesties?
Cor.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
27-04-2014 10:19
Gewijzigd op:
27-04-2014 10:21
HarryO
Geplaatst op:
27-04-2014 10:19
Gewijzigd op:
27-04-2014 10:21
Werkt de vlotter wel?
Zet de machine aan in een werkend programma.
Til nu de vlotter iets op zodat het lijkt of dat er water in de bodem plaat staat.
Stopt hij nu met wassen en gaat hij dan direct afpompen?
Kijk ook eens bij de laatste reactie van Whirlpool F2
Zet de machine aan in een werkend programma.
Til nu de vlotter iets op zodat het lijkt of dat er water in de bodem plaat staat.
Stopt hij nu met wassen en gaat hij dan direct afpompen?
Kijk ook eens bij de laatste reactie van Whirlpool F2
Geplaatst door:
ArjanM
Geplaatst op:
14-05-2014 21:04
ArjanM
Geplaatst op:
14-05-2014 21:04
Ik heb hetzelfde probleem wat ook is opgelost door het water in de lekbak te verwijderen. Daarnaast heb ik ook een oorzaak voor de lekkage gevonden. Het rubber onderin de deur vertoont scheuren en heb ik net online besteld voor € 25. De machine bij ons nu 8 jaar oud.
Geplaatst door:
Arjanm
Geplaatst op:
18-05-2014 12:35
Arjanm
Geplaatst op:
18-05-2014 12:35
Bleek toch aan de afvoerslang te liggen. Deze was verdroogd door kalkvorming. Net een nieuwe besteld voor €21.
Geplaatst door:
Hanneke van der horst
Geplaatst op:
05-06-2014 18:17
Hanneke van der horst
Geplaatst op:
05-06-2014 18:17
Ik heb regelmatif hetzelfde probleem met een pieipende whirlpool van 7 jaar oud. Losschroven van de plint en droogmaken vd bodemplaat heeft steeds geholpen. Maar nu niet meer. Ik heb een piepende macine maar een droge bodemplaat. Lees hiervdatvik de bodemplaats moet losschroeven en schonmaken en de vlotter ook. Tips hoe ik dat moet doen?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-06-2014 23:17
HarryO
Geplaatst op:
12-06-2014 23:17
De votter zie je op de bodem plaat zitten als je de plint/zijkant verwijderd.
Bij roest vorming raakt de sensor tilt.
Maar met alleen opdrogen heb je het probleem niet opgelost. Ga op zoek naar de lekkage voordat de boel blank staat.
Bij roest vorming raakt de sensor tilt.
Maar met alleen opdrogen heb je het probleem niet opgelost. Ga op zoek naar de lekkage voordat de boel blank staat.
Geplaatst door:
peter
Geplaatst op:
22-06-2014 18:18
peter
Geplaatst op:
22-06-2014 18:18
Ook voor mij was dit de oplossing storing is bij dat het lamje van spoelen brand terwijl hij blijft piepen in een storing. Plaatje eraf aan de onderzijde voorkant, 4 torx schroeven, droogmaken en probleem opgelost.
gr. Een tevreden peter
gr. Een tevreden peter
Geplaatst door:
Gary
Geplaatst op:
14-07-2014 13:53
Gary
Geplaatst op:
14-07-2014 13:53
Help alsjeblieft,
Hoe krijg ik die voorplaat eraf?? De schroeven zijn al los en die plaat beweegt ook maar hij komt niet eraf, wat ik ook probeer.
Hoe krijg ik die voorplaat eraf?? De schroeven zijn al los en die plaat beweegt ook maar hij komt niet eraf, wat ik ook probeer.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)