Pelgrim DW70.3 GVW693RVS/P01 wast niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Dieter
Geplaatst op:
18-02-2017 15:42
Dieter
Geplaatst op:
18-02-2017 15:42
Beste vaatwasserexperts,
Onze Pelgrim vaatwasser start wel en vult, maar op het moment dat hij zou moeten gaan wassen gebeurt er niets. Ik hoor de pomp wel zoemen, af en toe hoor ik een tik, af en toe een soort geluid of hij herhaaldelijk probeert te starten maar er gebeurt niets. De pomp wordt wel warm (ik heb de achterplaat eraf gehaald)en er valt tijdens een wasbeurt een enkel druppeltje op de onderplaat. Ik kan de motor met een schroevendraaier ronddraaien. Voel geen weerstand. De vaatwasser pompt af en toe water weg. In de machine wordt het niet warm. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Alvast veel dank voor de reacties.
groet, Dieter
Onze Pelgrim vaatwasser start wel en vult, maar op het moment dat hij zou moeten gaan wassen gebeurt er niets. Ik hoor de pomp wel zoemen, af en toe hoor ik een tik, af en toe een soort geluid of hij herhaaldelijk probeert te starten maar er gebeurt niets. De pomp wordt wel warm (ik heb de achterplaat eraf gehaald)en er valt tijdens een wasbeurt een enkel druppeltje op de onderplaat. Ik kan de motor met een schroevendraaier ronddraaien. Voel geen weerstand. De vaatwasser pompt af en toe water weg. In de machine wordt het niet warm. Enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Alvast veel dank voor de reacties.
groet, Dieter
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
25-02-2017 10:49
Gewijzigd op:
25-02-2017 11:05
HarryO
Geplaatst op:
25-02-2017 10:49
Gewijzigd op:
25-02-2017 11:05
Komt er wel 230V op de circulatie pomp?
Heeft deze een aanloop condensator?
Indien beide ja: vervang de aanloop condensator.
Zie ook sproeiarm maar in jou geval draait (zoals ik begrijp) de pomp in zijn geheel niet.
Voor de rest kan ik eigenelijk geen technische info van deze machine vinden. Lijkt op een AEG/Electrolux machine maar daar twijfel ik wel aan.
Staat er nog meer type nummer info in de deurrand?
Heeft deze een aanloop condensator?
Indien beide ja: vervang de aanloop condensator.
Zie ook sproeiarm maar in jou geval draait (zoals ik begrijp) de pomp in zijn geheel niet.
Voor de rest kan ik eigenelijk geen technische info van deze machine vinden. Lijkt op een AEG/Electrolux machine maar daar twijfel ik wel aan.
Staat er nog meer type nummer info in de deurrand?
Geplaatst door:
Dieter
Geplaatst op:
27-02-2017 20:28
Dieter
Geplaatst op:
27-02-2017 20:28
De vaatwasser is inmiddels gemaakt. Het was inderdaad de condensator. Deze is vervangen en nu draait hij het hele programma weer netjes af.
Veel dank en mijn complimenten voor de juiste diagnose!
Veel dank en mijn complimenten voor de juiste diagnose!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-03-2017 22:05
HarryO
Geplaatst op:
02-03-2017 22:05
Daar doen we het voor
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)