BEKO-DFN1423 Hoe openmaken en reinigen? |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
costo
Geplaatst op:
18-02-2017 14:40
Gewijzigd op:
19-02-2017 03:06
costo
Geplaatst op:
18-02-2017 14:40
Gewijzigd op:
19-02-2017 03:06
Hallo, mijn 3,5 jaar oude BEKO-DFN1423 vaatwasser blijft water wegpompen en weigert nog normaal te wassen.
Ik lees hier op het forum dat dit een algemeen veel voorkomende fout bij vaatwassers is, een soort lekkage beveiliging.
Inderdaad is er enige lekkage. Dit is mogelijk veroorzaakt doordat het filter/labyrint verstopt is.
Kan iemand me vertellen hoe ik de machine het beste kan openen, hoe ik bij het filter kom en hoe ik dat het beste kan reinigen ?
Zijn er nog dingen die ik beslist niet moet doen en waar moet ik op letten.
p.s. deze vraag was voor de categorie ¨Vaatwasser kapot en repareren¨ bedoeld en niet voor de categorie algemeen.
Ik lees hier op het forum dat dit een algemeen veel voorkomende fout bij vaatwassers is, een soort lekkage beveiliging.
Inderdaad is er enige lekkage. Dit is mogelijk veroorzaakt doordat het filter/labyrint verstopt is.
Kan iemand me vertellen hoe ik de machine het beste kan openen, hoe ik bij het filter kom en hoe ik dat het beste kan reinigen ?
Zijn er nog dingen die ik beslist niet moet doen en waar moet ik op letten.
p.s. deze vraag was voor de categorie ¨Vaatwasser kapot en repareren¨ bedoeld en niet voor de categorie algemeen.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
22-02-2017 22:33
HarryO
Geplaatst op:
22-02-2017 22:33
Ik let niet zo op de categorie
Bij de meeste merken moet eerst het bovenblad er af en dan kun je de zijkanten verwijderen.
Aan de achterkant torq of kruis schroefjes, aan de voorkant ook of met een haakje.
Bij de meeste merken moet eerst het bovenblad er af en dan kun je de zijkanten verwijderen.
Aan de achterkant torq of kruis schroefjes, aan de voorkant ook of met een haakje.
Geplaatst door:
costo
Geplaatst op:
27-02-2017 21:44
costo
Geplaatst op:
27-02-2017 21:44
Bedankt voor de reaktie.
Het is me gelukt om de vaatwasser te ´repareren´.
Het binnenwerk was nog helemaal schoon maar er was een slangetje losgeschoten, het slangetje helemaal onderop wat met een simpel klemmetje vastzit en dat naar de ontluchting loopt. Het water wat er vanboven inloopt, kwam er vanonder gelijk weer uit.
Losgetrild denk ik, veroorzaakt door de centrifuge-trillingen v/d wasmachine die naast, soms tegen, de vaatwasser staat.
Het is me gelukt om de vaatwasser te ´repareren´.
Het binnenwerk was nog helemaal schoon maar er was een slangetje losgeschoten, het slangetje helemaal onderop wat met een simpel klemmetje vastzit en dat naar de ontluchting loopt. Het water wat er vanboven inloopt, kwam er vanonder gelijk weer uit.
Losgetrild denk ik, veroorzaakt door de centrifuge-trillingen v/d wasmachine die naast, soms tegen, de vaatwasser staat.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-03-2017 22:06
HarryO
Geplaatst op:
02-03-2017 22:06
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)