Atag VA 6211 RT water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
09-02-2017 14:26
Eric
Geplaatst op:
09-02-2017 14:26
Mijn Atag VA 6211 RT vaatwasser blijft pompgeluiden maken na het starten van het programma. Gaat niet spoelen. Als ik ±2 liter water in de machine gooi begint deze zijn werk te doen. Ik zit me suf te piekeren wat de rede hiervan kan zijn en hoe dit te repareren is. Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
11-02-2017 10:05
Gewijzigd op:
11-02-2017 10:06
HarryO
Geplaatst op:
11-02-2017 10:05
Gewijzigd op:
11-02-2017 10:06
Is een machine uit de Bosch/Siemens stal.
Verwijder de linker zijkant.
Je ziet nu het labyrint (0400) en daaronder de vlotter unit met 2 vlotters (0410).
Zijn het labyrint en de vlotter unit schoon?
Indien prut dan dit eerst volledig schoon maken en zorgen dat de vlotters weer goed gemonteerd zijn.
Maak ook de slang (04150 tussen vlotter unit en circulatie pomp (0450) goed schoon.
technische tekening
Verwijder de linker zijkant.
Je ziet nu het labyrint (0400) en daaronder de vlotter unit met 2 vlotters (0410).
Zijn het labyrint en de vlotter unit schoon?
Indien prut dan dit eerst volledig schoon maken en zorgen dat de vlotters weer goed gemonteerd zijn.
Maak ook de slang (04150 tussen vlotter unit en circulatie pomp (0450) goed schoon.
technische tekening
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
11-02-2017 16:29
Eric
Geplaatst op:
11-02-2017 16:29
Beste HarryO,
Bedankt voor de tip. Ik heb het labyrint en de vlotters schoongemaakt. Bij het labyrint kreeg ik de linkerbovenhoek erg lastig schoon. Dit lijkt wel een hoekje waar geen leiding van het labyrint doorheen loopt, maar ik kan me vergissen. Zit nog te piekeren hoe dit schoon te maken.
Misschien heeft iemand nog een goede tip, alvast bedankt.
Bedankt voor de tip. Ik heb het labyrint en de vlotters schoongemaakt. Bij het labyrint kreeg ik de linkerbovenhoek erg lastig schoon. Dit lijkt wel een hoekje waar geen leiding van het labyrint doorheen loopt, maar ik kan me vergissen. Zit nog te piekeren hoe dit schoon te maken.
Misschien heeft iemand nog een goede tip, alvast bedankt.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
12-02-2017 10:25
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Doet hij het nu wel weer of nog niet?
Indien wel: geef de machine een beurt met een machine reiniger, los het mogelijk voldoende ver op (mits hier de vloeistof bij kan komen)
Indien wel: geef de machine een beurt met een machine reiniger, los het mogelijk voldoende ver op (mits hier de vloeistof bij kan komen)
Geplaatst door:
Eric
Geplaatst op:
12-02-2017 10:33
Eric
Geplaatst op:
12-02-2017 10:33
Beste HarryO,
De vaatwasser doet het nog niet, ik ga het proberen met reiniger. Bedankt voor de tip.
De vaatwasser doet het nog niet, ik ga het proberen met reiniger. Bedankt voor de tip.
Geplaatst door:
Wim
Geplaatst op:
03-04-2020 17:21
Wim
Geplaatst op:
03-04-2020 17:21
Ik heb precies hetzelfde met dezelfde vaatwasser. Reparatieservice langs geweest en drie verklaarden de printplaat kapot en boden nieuwe vaatwasser aan voor € 700. Niet op ingegaan maar ook een paar liter water in het apparaat gegooid en aangezet. Loopt nu als een zonnetje. Hopelijk blijft dat. Benieuwd na naar jouw verdere ervaringen.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 20:00
bennie
Geplaatst op:
03-04-2020 20:00
@Wim, een reinigingsbeurt kan nooit kwaad, doe je dat wel eens?
Kan zijn dat de waterhoogtemeting verstoord is door vetresten.
Mocht het weer gebeuren geef hem dan een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Kan zijn dat de waterhoogtemeting verstoord is door vetresten.
Mocht het weer gebeuren geef hem dan een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)