Bosch smv51e00eu blijft pompen |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Dirk van der Plas
Geplaatst op:
04-02-2017 09:52
Dirk van der Plas
Geplaatst op:
04-02-2017 09:52
Goedemorgen,
Vorig jaar begon mijn Bosch voor het eerst dit probleem te krijgen. Daarna schoongemaakt met azijn en weet ik veel wat allemaal. Ging iets van een half jaar goed, nu ben ik om de maand de vaatwasser aan het uitbouwen.
Als ik aan de zijkant kijk, lijkt het labyrint niet op de tekeningen die ik op internet kan vinden. Ik kom er bijvoorbeeld niet achter waar het vlottertje zit... Daarom ben ik op zoek naar de technische tekening van deze vaatwasser.
Kan iemand mij aan zo'n tekening helpen?
Vorig jaar begon mijn Bosch voor het eerst dit probleem te krijgen. Daarna schoongemaakt met azijn en weet ik veel wat allemaal. Ging iets van een half jaar goed, nu ben ik om de maand de vaatwasser aan het uitbouwen.
Als ik aan de zijkant kijk, lijkt het labyrint niet op de tekeningen die ik op internet kan vinden. Ik kom er bijvoorbeeld niet achter waar het vlottertje zit... Daarom ben ik op zoek naar de technische tekening van deze vaatwasser.
Kan iemand mij aan zo'n tekening helpen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Dirk van der Plas
Geplaatst op:
04-02-2017 09:55
Gewijzigd op:
04-02-2017 09:59
Dirk van der Plas
Geplaatst op:
04-02-2017 09:55
Gewijzigd op:
04-02-2017 09:59
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2017 22:19
Gewijzigd op:
06-02-2017 22:24
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2017 22:19
Gewijzigd op:
06-02-2017 22:24
Vul hier je vollige type nummer in (dus incl /xx)
Dan krijg je de tekening van jou machine.
De jouwe werkt niet met het bekende dubbele of enkele vlotter systeem maar met een flow sensor (tekening 4, onderdeel 0405)
Zie je het schoepje van deze sensor draaien?
Zit de stekker goed vast? (= grijze draadje op je laatste foto.
Zie je het contact in het glazen buisje ook bewegen?
Die verstopping op de 2de foto hoort er niet te zitten.
Kijken of je dit op kunt lossen met een machine reiniger.
Anders labyrint uitbouwen en laten inweken totdat die prut er uit is.
Dan krijg je de tekening van jou machine.
De jouwe werkt niet met het bekende dubbele of enkele vlotter systeem maar met een flow sensor (tekening 4, onderdeel 0405)
Zie je het schoepje van deze sensor draaien?
Zit de stekker goed vast? (= grijze draadje op je laatste foto.
Zie je het contact in het glazen buisje ook bewegen?
Die verstopping op de 2de foto hoort er niet te zitten.
Kijken of je dit op kunt lossen met een machine reiniger.
Anders labyrint uitbouwen en laten inweken totdat die prut er uit is.
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
22-02-2017 22:19
Leo
Geplaatst op:
22-02-2017 22:19
De site bosch-home.nl/service geeft van elk apparaat tekeningen met onderdelen nummers (exploded view).
Op uncleharrywizard.com trof ik een uitgebreide reparatiehandleiding voor Bosch en Siemens.
Als het apparaat geen water pakt, maar wel goed werkt als je het waterslot losgenomen hebt / kraan dicht en open gedraait hebt, dan zou je ook de wasmachinekraan kunnen verdenken (die op de waterleiding met de ontluchter). Gaf bij mij op een Siemens precies dezelfde verschijnselen.
Op uncleharrywizard.com trof ik een uitgebreide reparatiehandleiding voor Bosch en Siemens.
Als het apparaat geen water pakt, maar wel goed werkt als je het waterslot losgenomen hebt / kraan dicht en open gedraait hebt, dan zou je ook de wasmachinekraan kunnen verdenken (die op de waterleiding met de ontluchter). Gaf bij mij op een Siemens precies dezelfde verschijnselen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)