Miele g679 vi zoemt maar start niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Anne
Geplaatst op:
01-02-2017 11:12
Anne
Geplaatst op:
01-02-2017 11:12
Hallo, heel graag heb ik advies over wat er mis zou kunnen zijn met onze miele inbouwafwasmachine type g679 Vi.
De machine is er opeens mee opgehouden. We moesten zowel zout als glansspoelmiddel bijvullen. Dit gedaan maar nog steeds begint het systeem alleen te zoemen en lijkt hij te blijven hangen want je hoort wel steeds een zacht tikje.
Ik heb het apparaat al wel gereset, zonder verbetering.
Ook heb ik een emmer water in de machine gegooid en die wordt zonder problemen afgepompt.
Als ik na knopje 2 en 3 ingedrukt te hebben de machine aanzet dan knippert naast het aan/uit ledje en het zout ook programma lampje 1 en 5.
Als ik dan knopje 1 indruk gaat knopje 5 steady branden.
Als ik ipv knopje 1 knopje 5 indruk gaan programma lampje 1 en 2 knipperen. Als ik dan op 1 druk gaat die gewoon steady branden en 2 uit. Als ik ipv op 1 op 2 druk gaan alle programmalampjes uit.
Iemand enig idee welke foutmelding dit is en wat er dus aan de hand kan zijn?
De machine is er opeens mee opgehouden. We moesten zowel zout als glansspoelmiddel bijvullen. Dit gedaan maar nog steeds begint het systeem alleen te zoemen en lijkt hij te blijven hangen want je hoort wel steeds een zacht tikje.
Ik heb het apparaat al wel gereset, zonder verbetering.
Ook heb ik een emmer water in de machine gegooid en die wordt zonder problemen afgepompt.
Als ik na knopje 2 en 3 ingedrukt te hebben de machine aanzet dan knippert naast het aan/uit ledje en het zout ook programma lampje 1 en 5.
Als ik dan knopje 1 indruk gaat knopje 5 steady branden.
Als ik ipv knopje 1 knopje 5 indruk gaan programma lampje 1 en 2 knipperen. Als ik dan op 1 druk gaat die gewoon steady branden en 2 uit. Als ik ipv op 1 op 2 druk gaan alle programmalampjes uit.
Iemand enig idee welke foutmelding dit is en wat er dus aan de hand kan zijn?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-02-2017 11:45
HarryO
Geplaatst op:
03-02-2017 11:45
Zoek ik voor je uit.
Controleer eerst even of de kraan wel volledig open staat en het filtertje tussen kraan en slang niet verstopt zit.
Controleer eerst even of de kraan wel volledig open staat en het filtertje tussen kraan en slang niet verstopt zit.
Geplaatst door:
Anne
Geplaatst op:
04-02-2017 12:57
Anne
Geplaatst op:
04-02-2017 12:57
Dank voor de reactie Harro. De kraan staat helemaal open en heb zojuist het inlaatventiel los gekoppeld en het filter dat ik zie (waar de kraan op aangesloten wordt) is helemaal schoon. Afgeschrikt door de bliksemschicht heb ik het inlaatventiel zelf niet verder open geschroefd. Maar verder op internet zoekend lijkt het best een aannemelijk dat het inlaatventiel defect is. De vaatwasser heeft 2 maanden nauwelijks gedraaid, had al een tekort aan zout, dus wellicht is de boel verkalkt. Het is ook al een oude machine (eind jaren 90) dus wellicht is vervangen ipv iets repareren wel het slimste.
Geplaatst door:
Anne
Geplaatst op:
04-02-2017 13:24
Anne
Geplaatst op:
04-02-2017 13:24
Haha, ff online gezocht, maar nieuwe universele inlaatventiel/aquastops werken blijkbaar niet op Miele. Dus dan zou het neerkomen op een nieuwe slang incl waterstopper a 150 euro... Beetje veel geld voor het vervangen van 1 onderdeel van een oude machine (als dit het uberhaubt is). Ik denk dat we toch maar voor een nieuwe gaan (en dan een goedkoper merk).
Of heeft u ondertussen de foutcode achterhaald en is er iets anders het probleem?
Of heeft u ondertussen de foutcode achterhaald en is er iets anders het probleem?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2017 22:35
HarryO
Geplaatst op:
06-02-2017 22:35
Foutcode: nee, heb ik nog niet.
Zout melding: het onthardings zot komt niet in het inlaat ventiel/aquastop, staat er dus los van.
Inlaat ventiel/aquastop: is Miele onderdeel nummer 7638501 en kost origineel rond de € 165
Kan blijkbaar ook goedkoper in Belgie
Zout melding: het onthardings zot komt niet in het inlaat ventiel/aquastop, staat er dus los van.
Inlaat ventiel/aquastop: is Miele onderdeel nummer 7638501 en kost origineel rond de € 165
Kan blijkbaar ook goedkoper in Belgie
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)