Bosch vaatwasser geen warm water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
DavidE
Geplaatst op:
16-01-2018 12:46
DavidE
Geplaatst op:
16-01-2018 12:46
Hoi Harry,
Bij ons ook geen opwarming, gaat gepaard met een knipperend storingslampje van de watertoevoer (met kraantjessymbool). Maakt ook het programma niet af. Storingschecklist afgewerkt - waterafvoerpomp, zeven en toevoerfilters schoongemaakt, zonder resultaat. Typenummer SMV51E10EU.
Alvast dank!
David
Bij ons ook geen opwarming, gaat gepaard met een knipperend storingslampje van de watertoevoer (met kraantjessymbool). Maakt ook het programma niet af. Storingschecklist afgewerkt - waterafvoerpomp, zeven en toevoerfilters schoongemaakt, zonder resultaat. Typenummer SMV51E10EU.
Alvast dank!
David
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-01-2018 18:15
bennie
Geplaatst op:
16-01-2018 18:15
Staat er wel genoeg water in de vaatwasser?
Het water moet iets boven de zoutdop staan.
Zo niet, vul de vaatwasser met een gieter bij en kijk wat de vaatwasser dan doet.
Het water moet iets boven de zoutdop staan.
Zo niet, vul de vaatwasser met een gieter bij en kijk wat de vaatwasser dan doet.
Geplaatst door:
Han
Geplaatst op:
23-05-2018 22:14
Han
Geplaatst op:
23-05-2018 22:14
Hallo,
Bosch Independence vaatwasser geeft ook geen warm water meer.
E-nr.SMS3452EU/11 FD 7303 043802.
Programma loopt ook niet lekker alle fasen door. Draai soms iets verder, zodat hij weer verder gaat. Weet niet of dit verband met elkaar heeft?
Wat te doen?
B.v.d Han
Bosch Independence vaatwasser geeft ook geen warm water meer.
E-nr.SMS3452EU/11 FD 7303 043802.
Programma loopt ook niet lekker alle fasen door. Draai soms iets verder, zodat hij weer verder gaat. Weet niet of dit verband met elkaar heeft?
Wat te doen?
B.v.d Han
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
24-05-2018 17:51
bennie
Geplaatst op:
24-05-2018 17:51
@Han
Dat is een mooi oud beestje(25 jaar oud)
Bij jongere modellen heb je soortgelijke kuren als het relais van het verwarmingselement is losgebrand van de printplaat.
Nu weet ik niet of je verwarming word geschakeld door de klok of door een temperatuurregelaar.
Haal de bedoening maar eens open en controleer op verbrande of slechte contacten.
Dat is een mooi oud beestje(25 jaar oud)
Bij jongere modellen heb je soortgelijke kuren als het relais van het verwarmingselement is losgebrand van de printplaat.
Nu weet ik niet of je verwarming word geschakeld door de klok of door een temperatuurregelaar.
Haal de bedoening maar eens open en controleer op verbrande of slechte contacten.
Geplaatst door:
Linda van Butselaar
Geplaatst op:
15-09-2018 09:28
Linda van Butselaar
Geplaatst op:
15-09-2018 09:28
Hallo, wij hebben een net een nieuw huis gekocht. Helaas werkt de vaatwasser niet. Afwasblokje komt er wel uit maar ligt voor de helft als rest in het Bovenkerk. Het is een Siemens vaatwasser type SD6P1S. Heeft iemand een tip.
De sproeiers zijn schoon, zeef is schoon. Verschillende vaatstanden met hoge temp uitgeprobeerd.
Tips, advies wat kan ik zelf doen zijn welkom,
Groet,
Linda
De sproeiers zijn schoon, zeef is schoon. Verschillende vaatstanden met hoge temp uitgeprobeerd.
Tips, advies wat kan ik zelf doen zijn welkom,
Groet,
Linda
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-09-2018 22:06
bennie
Geplaatst op:
16-09-2018 22:06
Word hij wel warm?
Geplaatst door:
Heaven
Geplaatst op:
23-12-2018 10:59
Heaven
Geplaatst op:
23-12-2018 10:59
Hoi,
Mijn vaatwasser spoelt met koud water en warmt helaas niet op.
Ik heb een Siemens SD6P1S E-nr SN64E0045EU/50 en het lampje van de kraan ging eerst rood branden. Nadat ik de vaatwasser heb gereset (3min. startknopje ingedrukt houden) ging dat lampje niet meer aan. Als de vaatwasser klaar is, zie ik dat het lampje van de droogfunctie (drie verticale strepen) rood branden (normaal gesproken brandt dit lampje als de vaatwasser bezig is met drogen, maar het warmt helaas niet op)
Sproeiers zijn schoon, zweef filter ook. Waar kan het probleem aan liggen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Mijn vaatwasser spoelt met koud water en warmt helaas niet op.
Ik heb een Siemens SD6P1S E-nr SN64E0045EU/50 en het lampje van de kraan ging eerst rood branden. Nadat ik de vaatwasser heb gereset (3min. startknopje ingedrukt houden) ging dat lampje niet meer aan. Als de vaatwasser klaar is, zie ik dat het lampje van de droogfunctie (drie verticale strepen) rood branden (normaal gesproken brandt dit lampje als de vaatwasser bezig is met drogen, maar het warmt helaas niet op)
Sproeiers zijn schoon, zweef filter ook. Waar kan het probleem aan liggen?
Alvast bedankt voor je reactie.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-12-2018 14:10
bennie
Geplaatst op:
23-12-2018 14:10
Vaak komt er dan geen stroom bij de hittepomp, of de hittepomp zelf is defect.
Maar meestal is een pootje van een relais losgebrand
Rechts onderin zit de vermogensmodule.
Haal die printplaat er maar eens uit en plaats een paar fotos online en de link in je bericht
Graag voor en achterkant.
Maar meestal is een pootje van een relais losgebrand
Rechts onderin zit de vermogensmodule.
Haal die printplaat er maar eens uit en plaats een paar fotos online en de link in je bericht
Graag voor en achterkant.
Geplaatst door:
Johan
Geplaatst op:
13-04-2020 13:42
Johan
Geplaatst op:
13-04-2020 13:42
Tip meerdere malen gedraaid met schoonmaakmiddel. Deed het daarna weer. Bedankt voor de tip.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
14-04-2020 18:30
Gewijzigd op:
14-04-2020 18:31
bennie
Geplaatst op:
14-04-2020 18:30
Gewijzigd op:
14-04-2020 18:31
Fijn om te horen.