Bosch geeft foutmelding E22 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Henry
Geplaatst op:
30-12-2016 16:27
Henry
Geplaatst op:
30-12-2016 16:27
Hallo,
Onze vaatwasser geeft een E22 melding op het einde staat het programma dan telkens op ECO terwijl we dit programma niet gekozen hebben.De zeeffilter heb ik al schoongemaakt ,ook bij de pomp zit geen vuil ,de slangen heb ik ook gecontroleerd.Wat kan het zijn ?
mvg Henry
Onze vaatwasser geeft een E22 melding op het einde staat het programma dan telkens op ECO terwijl we dit programma niet gekozen hebben.De zeeffilter heb ik al schoongemaakt ,ook bij de pomp zit geen vuil ,de slangen heb ik ook gecontroleerd.Wat kan het zijn ?
mvg Henry
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 10:42
Gewijzigd op:
31-12-2016 10:47
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 10:42
Gewijzigd op:
31-12-2016 10:47
Graag het volledige type nummer incl FD nummer uit de deurrand even vermelden.
E22 is en niet standaard foutmelding maar is bij een aantal modellen een indicatie dat er iets niet goed gaat bij het afpompen van het water.
Controleer of het afvoerpompje soepel kan draaien.
Meestal een blokkade door ophoping van etensresten, botje of stukje glas.
Filters er uit en je kunt er bij.
(Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing)
E22 is en niet standaard foutmelding maar is bij een aantal modellen een indicatie dat er iets niet goed gaat bij het afpompen van het water.
Controleer of het afvoerpompje soepel kan draaien.
Meestal een blokkade door ophoping van etensresten, botje of stukje glas.
Filters er uit en je kunt er bij.
(Zie hiervoor de gebruiksaanwijzing)
Geplaatst door:
Henry
Geplaatst op:
31-12-2016 11:56
Henry
Geplaatst op:
31-12-2016 11:56
HarryO het type is Bosch SMV84M10EU65 FD9301 01031 het radje bij de pomp is ook mooi schoon ,de filter is ook schoongemaakt.Het programma is ook ongeveer 30 minuten eerder afgelopen springt dan op ECO.
Mvg Henry.
Mvg Henry.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 16:49
HarryO
Geplaatst op:
31-12-2016 16:49
Pompt hij wel af als je de machine aan zet? Dan loopt de pomp op zich wel maar heb je mogelijk een dicht gesibte slang.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Verkrijgbaar bij supermarkt, bouwmarkt, drogisterijen.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al voldoende.
Verkrijgbaar bij supermarkt, bouwmarkt, drogisterijen.
Geplaatst door:
Henry
Geplaatst op:
31-12-2016 18:28
Henry
Geplaatst op:
31-12-2016 18:28
HarryO het is opgelost ,ik vond het vreemd dat het schotje (in het zeefreservoir) om bij de pomp te komen niet lekker er in klikte.Ik heb toen de vaatwasser laten draaien zonder schotje.Toen kreeg ik de melding E24.Ik heb weer naar de pomp gekeken en nu heb ik er wel wat vuil uit gehaald maar een klein beetje het was wat harig stof.Het schotje klikte nu wel goed in het zeefreservoir.wat de oorzaak precies is geweest weet ik niet.Bedankt voor de hulp.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2017 21:49
HarryO
Geplaatst op:
04-01-2017 21:49
Geplaatst door:
Sevval
Geplaatst op:
01-08-2019 14:43
Sevval
Geplaatst op:
01-08-2019 14:43
Goedemiddag,
Onze vaatwasser geeft een E22 melding. Wat kan dit betekenen? De merk van onze vaatwasser is Bosch.
Graag zie ik uw reactie zo snel mogelijk tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sevval
Onze vaatwasser geeft een E22 melding. Wat kan dit betekenen? De merk van onze vaatwasser is Bosch.
Graag zie ik uw reactie zo snel mogelijk tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Sevval
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-08-2019 16:02
bennie
Geplaatst op:
01-08-2019 16:02
@Sevval.
E22 betekent dat er water in de opvangbak blijft of dat er een sensor vervuilt is.
Mag ik het volledige E-nummer van je wat op het typeplaatje op de deurrand staat?
Begin maar eens om de machine een sodabeurt te geven.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
E22 betekent dat er water in de opvangbak blijft of dat er een sensor vervuilt is.
Mag ik het volledige E-nummer van je wat op het typeplaatje op de deurrand staat?
Begin maar eens om de machine een sodabeurt te geven.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)