Bauknecht pomp werkt niet. Storing E1 F8 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Niekenlily
Geplaatst op:
07-12-2016 08:19
Niekenlily
Geplaatst op:
07-12-2016 08:19
Pomp maakte bij wasbeurten brommend geluid en werkt nu niet meer. Machine werkt dus nu helemaal niet meer.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:34
Gewijzigd op:
08-12-2016 22:45
HarryO
Geplaatst op:
08-12-2016 22:34
Gewijzigd op:
08-12-2016 22:45
Als de pomp bromt heb je grote kans dat hij vast zit.
Controleer dat eerst eens.
Zeef er uit pakken en met je vingers of een kwast in alle gaten onder in de waterpan gaan wroeten.
Je vermeld geen type nummer, graag type nummer en lange nummer uit de deurrand vermelden.
Foutcode is net anders om, F8 E1
Zie ook F8 E1
Controleer dat eerst eens.
Zeef er uit pakken en met je vingers of een kwast in alle gaten onder in de waterpan gaan wroeten.
Je vermeld geen type nummer, graag type nummer en lange nummer uit de deurrand vermelden.
Foutcode is net anders om, F8 E1
Zie ook F8 E1
Geplaatst door:
Niekenlily
Geplaatst op:
08-12-2016 23:04
Niekenlily
Geplaatst op:
08-12-2016 23:04
Inmiddels gerepareerd door vlotte monteur van Van Dijk uit Made. Zat stukje glas in de pomp die daardoor blokkeerde. Bedankt voor de reactie!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2016 10:33
HarryO
Geplaatst op:
10-12-2016 10:33
Geplaatst door:
Tiny
Geplaatst op:
16-10-2019 13:48
Gewijzigd op:
16-10-2019 13:49
Tiny
Geplaatst op:
16-10-2019 13:48
Gewijzigd op:
16-10-2019 13:49
Ik heb een Bauknecht type Gsfp 7153 A+. Serienummer 8573 030 22020. Ik krijg steeds de melding F8 E1. Als ik de stekker uit het stopcontact haal en na 1 minuut er weer indoe, dan start hij weer met het programma wat ik op dat moment heb ingesteld. Zodra hij na 25 minuten weer met schoon water moet vullen, geeft hij weer de melding F8 E1. Ik heb de zeef eruit gehaald en hij is helemaal schoon. Hoe kan ik deze storing oplossen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
16-10-2019 15:48
bennie
Geplaatst op:
16-10-2019 15:48
Dag Tiny.
Onder in de pompput zit deze sensor.
Dit is de waterhoogtemeting.
Kijk eens of dat glaasje schoon is.
Geef hem ook eens een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Onder in de pompput zit deze sensor.
Dit is de waterhoogtemeting.
Kijk eens of dat glaasje schoon is.
Geef hem ook eens een sodabeurtje.
Laat de machine geheel leeglopen door de afvoerslang in een teiltje te leggen en de machine even aan te zetten.
Hang de afvoer slang weer terug in de afvoer.
Controleer het filtertje tussen kraan en slang op kalk/prut.
Los een kopje SODA op in een paar liter zo heet mogelijk water. Giet dit water in de machine. Vul de machine bij met heet water tot max 1 cm boven het filter.
Sluit de deur en zet de machine even aan. Zo gauw als hij afpompt de machine uitzetten.
Laat hem zo een dik uur inweken en zet de machine dan aan.
Kies voor het heetste programma en laat hem zijn beurt afmaken.
Geplaatst door:
jeroen
Geplaatst op:
08-06-2020 21:00
jeroen
Geplaatst op:
08-06-2020 21:00
Hallo Allemaal,
Dit topic heeft mij erg geholpen, dus draag ik ook wat bij:
Mijn bauknecht vaatwasser (9 jaar oud, zonder problemen) GSXP 6143 854600001000 begon na een beetje brommen (tevreden spinnen ;-) de storing E1 F8 te geven, en hij pompte niet meer weg.
Watercollector Sensor, onder de zeef en filter, aan de rechterkant in de waterbak onderin de machine schoongemaakt, soda, azijn etc. Probleem bleef.
Leeg geschept met bekertje, stekker eruit.
Ik heb hem uit de keuken naar voren getrokken (steuntjes voor indraaien en met de witte plastic inbus schroef het steuntje achter omhoog) en hem op zijn linkerkant gelegd. De rechterkant eraf en de onderzijde eraf.
Op de foto kun je wel zien waar en hoe je de sensor kunt verwijderen om evt te vervangen (stekkertje loshalen, voorzichtig! vergrendeling weghalen en lostrekken aan de draden).
Ik heb daarna vanaf de onderzijde de pomp met een kwartslag los gedraaid. Die zit bij mijn type machine aan de linkerkant van de waterbak, dus tegenover de sensor. Ik kon de stekkertjes gewoon laten zitten. Daar bleek een stukje plastic in te zitten die vermoedelijk het pompje blokkeerde :-)
Eind goed al goed, hopelijk gaat hij de 10 jaar halen! Ik zal ook een paar fotootjes meesturen waarop e.e.a. te zien is
Dit topic heeft mij erg geholpen, dus draag ik ook wat bij:
Mijn bauknecht vaatwasser (9 jaar oud, zonder problemen) GSXP 6143 854600001000 begon na een beetje brommen (tevreden spinnen ;-) de storing E1 F8 te geven, en hij pompte niet meer weg.
Watercollector Sensor, onder de zeef en filter, aan de rechterkant in de waterbak onderin de machine schoongemaakt, soda, azijn etc. Probleem bleef.
Leeg geschept met bekertje, stekker eruit.
Ik heb hem uit de keuken naar voren getrokken (steuntjes voor indraaien en met de witte plastic inbus schroef het steuntje achter omhoog) en hem op zijn linkerkant gelegd. De rechterkant eraf en de onderzijde eraf.
Op de foto kun je wel zien waar en hoe je de sensor kunt verwijderen om evt te vervangen (stekkertje loshalen, voorzichtig! vergrendeling weghalen en lostrekken aan de draden).
Ik heb daarna vanaf de onderzijde de pomp met een kwartslag los gedraaid. Die zit bij mijn type machine aan de linkerkant van de waterbak, dus tegenover de sensor. Ik kon de stekkertjes gewoon laten zitten. Daar bleek een stukje plastic in te zitten die vermoedelijk het pompje blokkeerde :-)
Eind goed al goed, hopelijk gaat hij de 10 jaar halen! Ik zal ook een paar fotootjes meesturen waarop e.e.a. te zien is
Geplaatst door:
jeroen
Geplaatst op:
08-06-2020 21:02
jeroen
Geplaatst op:
08-06-2020 21:02
nog een fotootje
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-06-2020 21:43
bennie
Geplaatst op:
08-06-2020 21:43
mooi gedaan jeroen.
Geplaatst door:
Markwin
Geplaatst op:
07-03-2021 11:43
Markwin
Geplaatst op:
07-03-2021 11:43
Ook ik heb deze vervelende storing E1 F8. Machine is brandschoon, ik heb de sensor vervangen door een nieuwe, het pompje vervangen door een nieuwe, maar als ik Programma 2 draai, dan krijg ik aan het eind weer de foutmelding...
Er komt dus wel water in de machine, alleen pompt hij niet af....
Iemand nog suggesties voordat ik hem weggooi?
Er komt dus wel water in de machine, alleen pompt hij niet af....
Iemand nog suggesties voordat ik hem weggooi?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)