vaatwas siemens SLT |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Elke
Geplaatst op:
28-11-2016 08:40
Elke
Geplaatst op:
28-11-2016 08:40
oorspronkelijk fout was dat machine programma niet meer beƫindigde, daarom linker kant open gedaan en alles gereinigd, vlotter, niveaukamer en alles terug gestoken
daarna steeg het water heel langzaam in de filterzak en liep niet over naar de buis om in machine te lopen,
iniden ik blauwe hendel aan geberitsysteem zelf hanteerde, liep zak leeg en begon machine te draaien
dus alles opnieuw gedemonteerd en ook eens met plastiek buisje alle buizen doorstoken, er kwam wel wat vuil uit buis naar machine toe
bij het opnieuw aanzetten, kwam er prop vuil uit de slang van aanvoer en kwam terecht aan ontluchter (rode vraagteken achtige bovenaan)
dus opnieuw alles gedemonteerd en zak terug gereinigd met chloor
resultaat : er komt geen water meer in de machine, dus ook niet in de filterzak
dan heb ik de magneetventielen onderaan de zak bekeken en de rechtse ziet wel beetje roest , maar als je hem uitmeet meet ik wel 2Kohm, maar kan dat ventiel verhinderen dat er water in zak komt ?
wat me nog opviel is volgende, wanneer ik met buisje in aanvoerslang ga raak ik niet verder dan de plaats waar de buis de machine aan achterkant inkomt, is dat normal ? daar achterin zit er nog zo'n magneetventiel, waarvoor dient dat ?
daarna steeg het water heel langzaam in de filterzak en liep niet over naar de buis om in machine te lopen,
iniden ik blauwe hendel aan geberitsysteem zelf hanteerde, liep zak leeg en begon machine te draaien
dus alles opnieuw gedemonteerd en ook eens met plastiek buisje alle buizen doorstoken, er kwam wel wat vuil uit buis naar machine toe
bij het opnieuw aanzetten, kwam er prop vuil uit de slang van aanvoer en kwam terecht aan ontluchter (rode vraagteken achtige bovenaan)
dus opnieuw alles gedemonteerd en zak terug gereinigd met chloor
resultaat : er komt geen water meer in de machine, dus ook niet in de filterzak
dan heb ik de magneetventielen onderaan de zak bekeken en de rechtse ziet wel beetje roest , maar als je hem uitmeet meet ik wel 2Kohm, maar kan dat ventiel verhinderen dat er water in zak komt ?
wat me nog opviel is volgende, wanneer ik met buisje in aanvoerslang ga raak ik niet verder dan de plaats waar de buis de machine aan achterkant inkomt, is dat normal ? daar achterin zit er nog zo'n magneetventiel, waarvoor dient dat ?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2016 13:31
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2016 13:31
Mag ik het volledige type nummer uit de deurrand incl het FD nummer.
Geplaatst door:
Elke
Geplaatst op:
30-11-2016 18:53
Elke
Geplaatst op:
30-11-2016 18:53
SL65T370EU/08 FD8510
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2016 23:15
HarryO
Geplaatst op:
02-12-2016 23:15
Er kan geen prut uit de aanvoerslang in de machine komen of je hebt een echt serieus probleem met het water vanuit de kraan.
De machine heeft een aquastop waar 2 inlaat ventielen in zitten.
Deze zitten in achter elkaar en de spoelen hiervan staan paralel geschakeld. De weerstandwaarde moet ongeveer 2 KOhm zijn.
Koppel de slang eens af aan de machine zijde, zet de kraan open en zet 230V op de aquastop. Komt er nu water uit? Dan is de aquastop unit heel.
De 3 magneet kleppen onderaan zijn niet voor de water inlaat maar voor het recirculatie systeem, staan los van je probleem.
Zijn beide vlotters weer juist gemonteerd? Anders zou hij geen water in laten of juist overlopen.
De machine heeft een aquastop waar 2 inlaat ventielen in zitten.
Deze zitten in achter elkaar en de spoelen hiervan staan paralel geschakeld. De weerstandwaarde moet ongeveer 2 KOhm zijn.
Koppel de slang eens af aan de machine zijde, zet de kraan open en zet 230V op de aquastop. Komt er nu water uit? Dan is de aquastop unit heel.
De 3 magneet kleppen onderaan zijn niet voor de water inlaat maar voor het recirculatie systeem, staan los van je probleem.
Zijn beide vlotters weer juist gemonteerd? Anders zou hij geen water in laten of juist overlopen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)