Siemens SN66T052EU E15-labyrint verstopt |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
29-10-2016 16:40
Gewijzigd op:
29-10-2016 16:56
Nico
Geplaatst op:
29-10-2016 16:40
Gewijzigd op:
29-10-2016 16:56
Hallo,
Enkele weken geleden heb ik hier al een post geplaatst mbt. de foutcode E15.
Toen heb ik het droog weten te maken
met de föhn en heeft de vaatwasser het twee weken gedaan. Inmiddels is de fout terug.
Nu heb ik heb de vaatwasser verder gedemonteerd en zie dat het labyrint verstopt zit
.
Ik vermoed dat dit reden is dat het water niet weg raakt en daardoor fout E15 op treedt.
Wie weet hoe je dit goed kunt ontstoppen?
Ik neem aan niet met HG gootsteen ontstopper want ik heb al gelezen dat dit schade aan je vaatwasser toe brengt.
Ik kan de kunststof labyrint er niet afkrijgen omdat hij bevestigd zit aan die labyrint deksel/afdekplaat aan de binnenkant van de vaatwasser.
Bovendien zit hij onderaan goed bevestigd aan die afvoer pijpjes.
Wie heeft een idee hoe je dit oplost?
Gr.,
Nico
Enkele weken geleden heb ik hier al een post geplaatst mbt. de foutcode E15.
Toen heb ik het droog weten te maken
met de föhn en heeft de vaatwasser het twee weken gedaan. Inmiddels is de fout terug.
Nu heb ik heb de vaatwasser verder gedemonteerd en zie dat het labyrint verstopt zit
.
Ik vermoed dat dit reden is dat het water niet weg raakt en daardoor fout E15 op treedt.
Wie weet hoe je dit goed kunt ontstoppen?
Ik neem aan niet met HG gootsteen ontstopper want ik heb al gelezen dat dit schade aan je vaatwasser toe brengt.
Ik kan de kunststof labyrint er niet afkrijgen omdat hij bevestigd zit aan die labyrint deksel/afdekplaat aan de binnenkant van de vaatwasser.
Bovendien zit hij onderaan goed bevestigd aan die afvoer pijpjes.
Wie heeft een idee hoe je dit oplost?
Gr.,
Nico
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-10-2016 21:57
Gewijzigd op:
31-10-2016 21:59
HarryO
Geplaatst op:
31-10-2016 21:57
Gewijzigd op:
31-10-2016 21:59
De wartel waarmee het labyrint aan de kuip zit kun je er uit draaien.
Zie tekening binnenwerk en wartel
Daarna kun je het labyrint er uit wrikken.
Daarna spoelen met heet water en inweken in SODA.
Zie tekening binnenwerk en wartel
Daarna kun je het labyrint er uit wrikken.
Daarna spoelen met heet water en inweken in SODA.
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
01-11-2016 13:20
Nico
Geplaatst op:
01-11-2016 13:20
Hallo HarryO,
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe krijg je deksel los. Ik heb het met een tang geprobeerd door deze in de "raat" van de deksel te zetten maar dat lukt niet want dan breekt die raad eruit.
Mijn waterpomp tang is niet groot genoeg.
Is het dan het stuk gereedschap art. nr. 0199 - reparatieset, dat je moet bestellen?
Overigens ik heb ook al eens gelezen dat het lekken niet aan de verstopping van het labyrint kan liggen omdat het labyrint enkel voor ontluchting dient. Ik weet het niet het lijkt mij in ieder geval niet juist.
Als je wilt kijken waar het lekken door veroorzaakt wordt, hoe kun je dit dan het beste doen? Ik bedoel onderin die bodemplaat, waar die vocht sensor is geplaatst daar is alles zo vol gebouwd, kun je niet echt iets zien als de vaatwasser draait.
Nico
Ps. Ik krijg een e-mail als hier een reactie geplaatst wordt met daarin een link verwijzend naar dit topic. Of ik nu ingelogd ben of niet, wanneer ik op deze link https://www.vaatwasser.nl/forum-en-reviews/topic/2392/siemens-sn66t052eu-e15-labyrint-verstopt/klik, krijg ik de pagina met "Pagina bestaat niet - de opgevraagde pagina bestaat niet". Dus de url is fout
Bedankt voor je reactie.
Maar hoe krijg je deksel los. Ik heb het met een tang geprobeerd door deze in de "raat" van de deksel te zetten maar dat lukt niet want dan breekt die raad eruit.
Mijn waterpomp tang is niet groot genoeg.
Is het dan het stuk gereedschap art. nr. 0199 - reparatieset, dat je moet bestellen?
Overigens ik heb ook al eens gelezen dat het lekken niet aan de verstopping van het labyrint kan liggen omdat het labyrint enkel voor ontluchting dient. Ik weet het niet het lijkt mij in ieder geval niet juist.
Als je wilt kijken waar het lekken door veroorzaakt wordt, hoe kun je dit dan het beste doen? Ik bedoel onderin die bodemplaat, waar die vocht sensor is geplaatst daar is alles zo vol gebouwd, kun je niet echt iets zien als de vaatwasser draait.
Nico
Ps. Ik krijg een e-mail als hier een reactie geplaatst wordt met daarin een link verwijzend naar dit topic. Of ik nu ingelogd ben of niet, wanneer ik op deze link https://www.vaatwasser.nl/forum-en-reviews/topic/2392/siemens-sn66t052eu-e15-labyrint-verstopt/klik, krijg ik de pagina met "Pagina bestaat niet - de opgevraagde pagina bestaat niet". Dus de url is fout
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-11-2016 07:03
Gewijzigd op:
07-11-2016 07:10
HarryO
Geplaatst op:
07-11-2016 07:03
Gewijzigd op:
07-11-2016 07:10
De link is inderdaad fout, moet zijn https://www.vaatwasser.nl/forum/2392-siemens-sn66t052eu-e15-labyrint-verstopt/
De 6-kantige pen past zo te zien in de wartel maar dan kun je ook een normale inbus sleutel gebruiken.
De grote cirkel van deze sleutel is voor de zoutdop.
Je zou moeten kunnen zien waar hij lekt, vanuit het labyrint zelf bijna nooit maar bij een verstopping van het labyrint kan de machine zelf wel overstromen omdat de waterhoogte meting hierdoor ontregeld kan worden.
De 6-kantige pen past zo te zien in de wartel maar dan kun je ook een normale inbus sleutel gebruiken.
De grote cirkel van deze sleutel is voor de zoutdop.
Je zou moeten kunnen zien waar hij lekt, vanuit het labyrint zelf bijna nooit maar bij een verstopping van het labyrint kan de machine zelf wel overstromen omdat de waterhoogte meting hierdoor ontregeld kan worden.
Geplaatst door:
Renzo Leon
Geplaatst op:
12-11-2016 22:04
Renzo Leon
Geplaatst op:
12-11-2016 22:04
Dat is dus heel vervelend dat die oudere artikelen niet meer beschikbaar lijken. als je zoekt op mijn naam zou je op hetzelfde probleem moeten uitkomen. Ik heb toen effectief gans mijn labyrinth gedemonteerd en alle aangekoekt vet er uit gehaald. Dat heeft me dagen werk gekost, op den duur met pure ontstopper. Jaja, het labyrinth kan er tegen. Mocht je de fotokunnen zien, het was nog erger dan bij jou. En daarna draaide die weer als een zonnetje.
Geplaatst door:
Renzo Leon
Geplaatst op:
12-11-2016 23:40
Renzo Leon
Geplaatst op:
12-11-2016 23:40
Ik heb overigens een dik jaar laten het zelfde voor. Ik heb zonet weer het labyrinth gedemonteerd, ziet er weer even vies en verstopt uit als vorige keer. Maar nu weet ik tenminste gelijk wat doen. Op 45 min was de hele zwik gedemonteerd en nu staat ie al op zijn kop in de garage met ontstopper in te weken (om dezelfde plek als bij jou weer vrij te krijgen. de vlotter is weer niet eens meer zichtbaar).
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2016 11:43
HarryO
Geplaatst op:
19-11-2016 11:43
Klopt, de zoek engine van deze site werkt slecht/niet. Maar daar hebben we Google voor
Het door jou genoemde topic
Het door jou genoemde topic
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
19-11-2016 14:30
Gewijzigd op:
19-11-2016 14:33
Nico
Geplaatst op:
19-11-2016 14:30
Gewijzigd op:
19-11-2016 14:33
Hallo,
Ik ben sinds vanochtend verder. Na wat navraag gedaan te hebben kwam ik niet echt verder.
Een kwestie in deze is natuurlijk altijd hoe krijg ik het uit elkaar zonder verdere schade te veroorzaken. De deksel zelf is niet echt kostbaar te noemen 11 euro, maar als je nog veel meer kapot maakt schiet het ook niet op.
Ik heb een tang waarbij de bek onder een hoek staat en die ook nog heel spits is, deze heb achter de deksel kunnen zetten en beetje wrikken waarbij ik de tang tegen de vaatwasser wand kon plaatsen en een beetje kracht zetten. Dit rondom gedaan bij de deksel. Vervolgens de imbus weer in het midden van de deksel geplaatst. Kon ik de deksel eenvoudig losdraaien!!
Overigens zat er nog een dop onder in de wand aan het labyrint vast. Die kon ik eenvoudig met de imbus losdraaien.
Ik heb nu het labyrint eraf en we zijn het vet aan het losweken.
Ik ben sinds vanochtend verder. Na wat navraag gedaan te hebben kwam ik niet echt verder.
Een kwestie in deze is natuurlijk altijd hoe krijg ik het uit elkaar zonder verdere schade te veroorzaken. De deksel zelf is niet echt kostbaar te noemen 11 euro, maar als je nog veel meer kapot maakt schiet het ook niet op.
Ik heb een tang waarbij de bek onder een hoek staat en die ook nog heel spits is, deze heb achter de deksel kunnen zetten en beetje wrikken waarbij ik de tang tegen de vaatwasser wand kon plaatsen en een beetje kracht zetten. Dit rondom gedaan bij de deksel. Vervolgens de imbus weer in het midden van de deksel geplaatst. Kon ik de deksel eenvoudig losdraaien!!
Overigens zat er nog een dop onder in de wand aan het labyrint vast. Die kon ik eenvoudig met de imbus losdraaien.
Ik heb nu het labyrint eraf en we zijn het vet aan het losweken.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2016 14:22
HarryO
Geplaatst op:
30-11-2016 14:22
En?
De afwasborstel al weer op kunnen ruimen ?
De afwasborstel al weer op kunnen ruimen ?
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
30-11-2016 14:55
Nico
Geplaatst op:
30-11-2016 14:55
Hallo HarryO,
Ik denk het wel. Sinds afgelopen zaterdag hebben we het labyrint weer geheel schoon. Maar hier zijn we wel ruim een week of bijna twee weken, niet continue natuurlijk, mee bezig geweest.
Kokend water met Soda ingieten, schuden, laten staan, leeg gieten en weer opnieuw. Langzaam kwam stukje bij stukje los en afgelopen zaterdagmiddag het laatste stukje rommel kwam eruit.
We hebben hem nu weer een aantal dagen in gebruik en nog geen nieuwe klachten. Maar het is pas zeker als we hem ruim een week in gebruik hebben.
De vorige keer nl. had ik het vocht rondom de sensor gedroogd met de föhn, maar na ruim een week toch weer opeens de E15 klacht.
Maar ik heb er nu vertrouwen in dat we het probleem opgelost hebben.
Bedankt voor het mee denken! Niet onbelangrijk
Gr.,
Nico
Ik denk het wel. Sinds afgelopen zaterdag hebben we het labyrint weer geheel schoon. Maar hier zijn we wel ruim een week of bijna twee weken, niet continue natuurlijk, mee bezig geweest.
Kokend water met Soda ingieten, schuden, laten staan, leeg gieten en weer opnieuw. Langzaam kwam stukje bij stukje los en afgelopen zaterdagmiddag het laatste stukje rommel kwam eruit.
We hebben hem nu weer een aantal dagen in gebruik en nog geen nieuwe klachten. Maar het is pas zeker als we hem ruim een week in gebruik hebben.
De vorige keer nl. had ik het vocht rondom de sensor gedroogd met de föhn, maar na ruim een week toch weer opeens de E15 klacht.
Maar ik heb er nu vertrouwen in dat we het probleem opgelost hebben.
Bedankt voor het mee denken! Niet onbelangrijk
Gr.,
Nico
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)