Bosch Lampje watertoever knippert. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Van den Branden
Geplaatst op:
26-10-2016 11:54
Van den Branden
Geplaatst op:
26-10-2016 11:54
Hoi
Wij hebben sinds een 3tal jaar een Bosch SMV50E70eu/65 typ SD6P1B vaatwasser.
Vorige week heb ik even de waterleiding afgezet van ons huis om een koppeling te maken. sinds dien werkt de machine zijn programma niet meer af en stopt er vroegtijdig mee, als ik de machine opendoe is de vaat niet warm maar koud en knippert het lampje van de watertoevoer.
Volgens de handleiding is branden een probleem met de watertoevoer en knipperen een technisch probleem en moet ik de technische dienst verwittigen volgens handleiding. Ik wil hier geen technieker over de vloer omdat het meestal toch iets klein is wat ik makkelijk zelf kan oplossen. en de kosten om de hulplijn te bellen is 1.5€ per minuut, en dat vind ik er wel serieus over, dus daarom probeer ik eens of iemand me kan helpen.
Alvast bedankt
Wij hebben sinds een 3tal jaar een Bosch SMV50E70eu/65 typ SD6P1B vaatwasser.
Vorige week heb ik even de waterleiding afgezet van ons huis om een koppeling te maken. sinds dien werkt de machine zijn programma niet meer af en stopt er vroegtijdig mee, als ik de machine opendoe is de vaat niet warm maar koud en knippert het lampje van de watertoevoer.
Volgens de handleiding is branden een probleem met de watertoevoer en knipperen een technisch probleem en moet ik de technische dienst verwittigen volgens handleiding. Ik wil hier geen technieker over de vloer omdat het meestal toch iets klein is wat ik makkelijk zelf kan oplossen. en de kosten om de hulplijn te bellen is 1.5€ per minuut, en dat vind ik er wel serieus over, dus daarom probeer ik eens of iemand me kan helpen.
Alvast bedankt
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
28-10-2016 10:28
HarryO
Geplaatst op:
28-10-2016 10:28
Mogelijk heb je lucht in het aanvoer gedeelte van de machine gekregen of is er nu prut vanuit de waterleiding in de machine gekomen.
Lucht zou na 1 of 2 keer waternemen en afpompen opgelost moeten zijn.
Prut via de slang kan haast niet, er zit een filtertje tussen kraan en machine in de aquastop.
Controleer het filtertje tussen kraan en aquastop eerst maar eens en controleer ook gelijk of er wel voldoende water uit de kraan komt, mogelijk zit deze ook deels verstopt omdat de waterdruk er af geweest is.
Lucht zou na 1 of 2 keer waternemen en afpompen opgelost moeten zijn.
Prut via de slang kan haast niet, er zit een filtertje tussen kraan en machine in de aquastop.
Controleer het filtertje tussen kraan en aquastop eerst maar eens en controleer ook gelijk of er wel voldoende water uit de kraan komt, mogelijk zit deze ook deels verstopt omdat de waterdruk er af geweest is.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)