Indesit EDIFP 28T9 A storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-08-2018 23:13
bennie
Geplaatst op:
13-08-2018 23:13
Code 1 staat bij indesit voor lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Haal de zijkanten er eens af en kijk in de bak onder de vaatwasser of hier water in staat.
Haal de zijkanten er eens af en kijk in de bak onder de vaatwasser of hier water in staat.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Jolanda
Geplaatst op:
25-09-2018 21:13
Gewijzigd op:
25-09-2018 21:14
Jolanda
Geplaatst op:
25-09-2018 21:13
Gewijzigd op:
25-09-2018 21:14
Sinds 2 dagen maakt mijn vaatwasser heel veel herrie bij t pompen..t is een heel zwaar brom geluid.
Enig idee wat t kan zijn..heb m al 3 keer laten draaien met soda maar geluid blijft
Enig idee wat t kan zijn..heb m al 3 keer laten draaien met soda maar geluid blijft
Geplaatst door:
Marvin
Geplaatst op:
08-10-2018 01:35
Marvin
Geplaatst op:
08-10-2018 01:35
Hallo,
Ik heb een indesit DIFP 28T9 en heb sinds kort storingscode 12 met een knipperend led lampje aan de aan/uit knop. Vaatwasser opengemaakt en wanneer ik aan de bedrading zit doet de vaatwasser het soms wel en soms niet. Nu de Vaatwasser weer dicht gemaakt en blijft alleen in code 12 met knipperend led op de aan/uit knop staan en is verder niet te bedienen. Als ik de stekker uit en in het stopcontact doe dan duurt het enkele minuten voordat er überhaupt iets op het display verschijnt.
Toestel is 2 jaar en 2 maanden oud. Indesit/Whirpool wil niets doen.
Heeft iemand ervaring met code 12? Het schijnt een communicatiefout te zijn. IS de computer defect? een draadbreuk? of is de printplaat defect?
Waar zijn deze onderdelen te koop?
Ik hoor graag jullie meningen, alvast bedankt!
Ik heb een indesit DIFP 28T9 en heb sinds kort storingscode 12 met een knipperend led lampje aan de aan/uit knop. Vaatwasser opengemaakt en wanneer ik aan de bedrading zit doet de vaatwasser het soms wel en soms niet. Nu de Vaatwasser weer dicht gemaakt en blijft alleen in code 12 met knipperend led op de aan/uit knop staan en is verder niet te bedienen. Als ik de stekker uit en in het stopcontact doe dan duurt het enkele minuten voordat er überhaupt iets op het display verschijnt.
Toestel is 2 jaar en 2 maanden oud. Indesit/Whirpool wil niets doen.
Heeft iemand ervaring met code 12? Het schijnt een communicatiefout te zijn. IS de computer defect? een draadbreuk? of is de printplaat defect?
Waar zijn deze onderdelen te koop?
Ik hoor graag jullie meningen, alvast bedankt!
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 22:02
bennie
Geplaatst op:
08-10-2018 22:02
Als ik jouw verhaal zo lees is het duidelijk een draadbreuk, het is alleen uitvinden welk draad het probleem geeft en die doorknippen en een nieuw stukje tussen zetten.
Uiteraard de stekker uit het stopcontact als je aan het knippen gaat.
De breuk zit meestal in het scharnierende gedeelte, want daar is het in beweging.
Uiteraard de stekker uit het stopcontact als je aan het knippen gaat.
De breuk zit meestal in het scharnierende gedeelte, want daar is het in beweging.
Geplaatst door:
Sandra
Geplaatst op:
12-10-2018 16:20
Gewijzigd op:
12-10-2018 17:07
Sandra
Geplaatst op:
12-10-2018 16:20
Gewijzigd op:
12-10-2018 17:07
]Hier precies hetzelfde als ik de vaatwasser aan doe gaat hij afpompen en dan komt code 15 of code 2 na paar keer opnieuw aan doen gaat hij draaien maar halverwege programma gaat hij weer het constante afpomp geluid maken en staat er weer code 15 of code 2.
De vaat is dan wel schoon maar voelt vreemd glad aan. Hij blijft water afpompen wat er niet is.
Ik heb het gefilmd.
De vaat is dan wel schoon maar voelt vreemd glad aan. Hij blijft water afpompen wat er niet is.
Ik heb het gefilmd.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
13-10-2018 11:26
bennie
Geplaatst op:
13-10-2018 11:26
Code 15 ken ik niet, mag ik de gegevens van het typeplaatje van je.
Zet het filmpje maar op youtube en de link in je bericht.
word het water wel warm of start het programma niet meer?
Zet het filmpje maar op youtube en de link in je bericht.
word het water wel warm of start het programma niet meer?
Geplaatst door:
Henny Welink
Geplaatst op:
19-10-2018 16:13
Henny Welink
Geplaatst op:
19-10-2018 16:13
Ik heb nu voor de tweede keer gehad dat de vaatwasser er halverwege het programma mee stopte.Er staat water in,de lampjes zijn uit en je krijgt ze ook niet meer aan.Volgende dag begon hij spontaan weer het programma af te maken! Het is een inbouwvaatwasser en kan daarom niet de stekker eruit trekken.Ik vind het geen veilig idee,misschien maakt hij ergens sluiting?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-10-2018 10:39
bennie
Geplaatst op:
20-10-2018 10:39
Dit kan 2 dingen zijn.
Of er zit een draadbreuk/slecht contact in de 230 volt draad nar de printplaat toe.
Of de voeding/omvormer van het besturingssysteem heeft de kuren.
Gezien het spontaan uitvallen en weer aangaan na een tijdje vermoed ik het 2e.
Dit is te controleren door te meten of er 230 volt bij de printplaat komt tijdens het uitvallen.
Dit is te repareren als je kan solderen op een printplaat.
Anders kan je het beter laten doen.
https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen
Je moet op zoek naar een soortgelijke chip.
Plaats anders een paar fotos online en de link in je bericht zodat ik mee kan kijken.
Of er zit een draadbreuk/slecht contact in de 230 volt draad nar de printplaat toe.
Of de voeding/omvormer van het besturingssysteem heeft de kuren.
Gezien het spontaan uitvallen en weer aangaan na een tijdje vermoed ik het 2e.
Dit is te controleren door te meten of er 230 volt bij de printplaat komt tijdens het uitvallen.
Dit is te repareren als je kan solderen op een printplaat.
Anders kan je het beter laten doen.
https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen
Je moet op zoek naar een soortgelijke chip.
Plaats anders een paar fotos online en de link in je bericht zodat ik mee kan kijken.
Geplaatst door:
stijn drenthe
Geplaatst op:
21-10-2018 08:56
stijn drenthe
Geplaatst op:
21-10-2018 08:56
Bij onze Indesit EDIFP28T9A blijft het aan een uitknopje knipperen en staat er een 1 in het display (het programma dat gedraaid heeft). De vaatwasser blijft ongeveer 5 minuten een afpompend geluid maken en stopt dan. Het aan en uitknopje blijft knipperen. Als ik de machine uitzet springt hij zelf weer aan met een 1 in het display en het afpompende geluid. Heb soda water in de machine gedaan en dit wordt keurig afgevoerd (zonder problemen), de filters zijn schoon en de bodemplaat is droog. Probleem blijft zich echter voordoen.
Graag hulp.
Graag hulp.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
21-10-2018 14:25
bennie
Geplaatst op:
21-10-2018 14:25
Deze 1 is de storingscode en betekent dat je lekkage hebt.
Er staat water in de bak onder de vaatwasser.
Haal de linkerzijkant eens los en kijk waar het lekt.
lekkage repareren en droog maken en grote kans dat hij weer doet.
Er staat water in de bak onder de vaatwasser.
Haal de linkerzijkant eens los en kijk waar het lekt.
lekkage repareren en droog maken en grote kans dat hij weer doet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)