Luidruchtige nieuwe Bosch vaatwasser |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
edgnoj
Geplaatst op:
30-09-2016 12:55
edgnoj
Geplaatst op:
30-09-2016 12:55
Ik heb sinds een maand of twee mijn eerste vaatwasser in gebruik, een Bosch.
Tijdens het programma maakt hij erg veel geluid wat ongeveer klinkt als een waterstraal die op een lege plastic emmer of iets dergelijks wordt gericht. Het apparaat staat in de open keuken en als ik een film op vrij luid volume afspeel komt het geluid er ruimschoots overheen.
Zou dit een defect zijn of is het de manier van beladen die ik dan niet goed doe? Nogmaals, dit zijn mijn eerste erevaringen met zo'n apparaat en zoals hij nu klinkt doet hij zijn naam van Bosch Silence Plus geen eer aan.
Tijdens het programma maakt hij erg veel geluid wat ongeveer klinkt als een waterstraal die op een lege plastic emmer of iets dergelijks wordt gericht. Het apparaat staat in de open keuken en als ik een film op vrij luid volume afspeel komt het geluid er ruimschoots overheen.
Zou dit een defect zijn of is het de manier van beladen die ik dan niet goed doe? Nogmaals, dit zijn mijn eerste erevaringen met zo'n apparaat en zoals hij nu klinkt doet hij zijn naam van Bosch Silence Plus geen eer aan.
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 10:27
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 10:27
Is denk ik de manier van beladen.
Zet hem als test een goed vol met borden, schotels,kopjes en glazen en probeer hem dan nog eens.
Een kunststof bak oid kan dit geluid ook al veroorzaken.
Zet hem als test een goed vol met borden, schotels,kopjes en glazen en probeer hem dan nog eens.
Een kunststof bak oid kan dit geluid ook al veroorzaken.
Geplaatst door:
edgnoj
Geplaatst op:
01-10-2016 10:36
edgnoj
Geplaatst op:
01-10-2016 10:36
Dank voor je reaktie. De machine heeft inderdaad een kunststof opvangbak.
Natuurlijk heb ik het al op verschillende manieren geprobeerd, met lege machine en met volle, maar eigenlijk hoor ik daarbij geen verschil. Het klinkt alsof er één harde straal gericht wordt op die plastic bak.
Mijn zus kwam afgelopen weekend toevallig binnenlopen toen de afwasmachine aan de gang was en zij vond de herrie ondragelijk zei ze.
Natuurlijk heb ik het al op verschillende manieren geprobeerd, met lege machine en met volle, maar eigenlijk hoor ik daarbij geen verschil. Het klinkt alsof er één harde straal gericht wordt op die plastic bak.
Mijn zus kwam afgelopen weekend toevallig binnenlopen toen de afwasmachine aan de gang was en zij vond de herrie ondragelijk zei ze.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 12:14
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2016 12:14
Ik bedoel niet dat de kuip van kunststof is maar als je er een kunststof iets in hebt staan dat dan het geluid ook anders is.
Controleer of beide sproeiarmen wel draaien als de machine aan staat en of ze wel goed in de houder zitten.
En anders je leverancier laten komen, laat zij het geluid maar beoordelen.
Controleer of beide sproeiarmen wel draaien als de machine aan staat en of ze wel goed in de houder zitten.
En anders je leverancier laten komen, laat zij het geluid maar beoordelen.
Geplaatst door:
edgnoj
Geplaatst op:
01-10-2016 13:40
edgnoj
Geplaatst op:
01-10-2016 13:40
Tja, en dan komt er een hele domme vraag van mijn kant, namelijk: hoe kun je zien of de armen draaien tijdens het programma? Zodra ik de deur opentrek stopt hij en zie ik niets bewegen.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-10-2016 13:52
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Zo dom is de vraag niet...
Zorg dat de machine leeg is en zet de armen in een willekeurige stand, als jij maar weet hoe ze staan.
Sluit de deur en zet de machine aan.
Als je de circulatie pomp hoort lopen doe je de deur een heel klein eindje open.
Als je massel hebt zie je de armen nog draaien an anders zouden ze nu anders moeten staan dan dat je ze had neergezet.
Zorg dat de machine leeg is en zet de armen in een willekeurige stand, als jij maar weet hoe ze staan.
Sluit de deur en zet de machine aan.
Als je de circulatie pomp hoort lopen doe je de deur een heel klein eindje open.
Als je massel hebt zie je de armen nog draaien an anders zouden ze nu anders moeten staan dan dat je ze had neergezet.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)