Siemens vaatwasseer type SN66T052EU |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
22-09-2016 17:29
Nico
Geplaatst op:
22-09-2016 17:29
Hallo,
Onze siemens vaatwasser geeft de error E15 aan. Op dit forum lees ik dat de bodemplaat verwijderd moet worden om 'iets' droog te maken.
Nu vraag ik mij af waar zit de bodemplaat bij dit type SN66T052EU vaatwasser.
Moet ik de vaatwasser uit het keuken kastje halen en dan de bodemplaat er onderweg schroeven? Moet ik hier aan denken?
Of kan het van binnenuit bij het rooster/de sproeikop moet ik dit losschroeven, dit kan nl. ook. Hiervoor hoef ik de vaatwasser niet uit te bouwen.
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven zodat ik meteen de goeie richting in ga.
Alvast bedankt.
Nico
Onze siemens vaatwasser geeft de error E15 aan. Op dit forum lees ik dat de bodemplaat verwijderd moet worden om 'iets' droog te maken.
Nu vraag ik mij af waar zit de bodemplaat bij dit type SN66T052EU vaatwasser.
Moet ik de vaatwasser uit het keuken kastje halen en dan de bodemplaat er onderweg schroeven? Moet ik hier aan denken?
Of kan het van binnenuit bij het rooster/de sproeikop moet ik dit losschroeven, dit kan nl. ook. Hiervoor hoef ik de vaatwasser niet uit te bouwen.
Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven zodat ik meteen de goeie richting in ga.
Alvast bedankt.
Nico
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
23-09-2016 07:56
Gewijzigd op:
HarryO
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Niet de bodemplaat verwijderen...
Bij een inbouw machine is de plint van de machine te verwijderen. Of deze bij jou direct zichtbaar is of dat de plint van je keuken er nog voor zit weet ik niet.
Verwijder de plint.
Je hebt dan een gleuf tussen de bodemplaat en de kuip van de machine.
Op deze bodemplaat zit de lekkage sensor.
Als deze bodemplaat nat is valt de machine in zijn beveiliging.
Maak deze bodemplaat droog en kijk of hij dan weer werkt.
Kijk dan ook of je de oorzaak van de lekkage kunt vinden, kunnen de deurrubbers zijn maar ook een lekkage tussen de waterpan en de kuip of bij de circulatie pomp, of bij de droger ventilator.
Afhankelijk van waar hij lekt moet de machine wel of niet uitgebouwd worden.
Bij een inbouw machine is de plint van de machine te verwijderen. Of deze bij jou direct zichtbaar is of dat de plint van je keuken er nog voor zit weet ik niet.
Verwijder de plint.
Je hebt dan een gleuf tussen de bodemplaat en de kuip van de machine.
Op deze bodemplaat zit de lekkage sensor.
Als deze bodemplaat nat is valt de machine in zijn beveiliging.
Maak deze bodemplaat droog en kijk of hij dan weer werkt.
Kijk dan ook of je de oorzaak van de lekkage kunt vinden, kunnen de deurrubbers zijn maar ook een lekkage tussen de waterpan en de kuip of bij de circulatie pomp, of bij de droger ventilator.
Afhankelijk van waar hij lekt moet de machine wel of niet uitgebouwd worden.
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
24-09-2016 11:18
Gewijzigd op:
Nico
Geplaatst op:
Gewijzigd op:
Hallo HarryO,
Bedankt voor de info. Ik heb de voorzetdeur en de keukenplint weg moeten nemen. Dan wordt de vaatwasser plint/plaat zichtbaar. Deze heb los geschroeft en weggenomen en dan zie je wat er op de beijgevoegde foto getoond wordt.
Ik zie daar inderdaad zoals op de foto aangegeven natigheid (glinsteren) en ik kan er net met de vingers bij komen.
Ik wou het met de föhn proberen te drogen want ik zie weinig kans om daar met een doek bij te kunnen komen of heeft iemand een beter idee.
Ik hoop dat anderen ook nog wat aan deze info hebben en hun voordeel er mee kunnen doen.
Gr.
Nico
Bedankt voor de info. Ik heb de voorzetdeur en de keukenplint weg moeten nemen. Dan wordt de vaatwasser plint/plaat zichtbaar. Deze heb los geschroeft en weggenomen en dan zie je wat er op de beijgevoegde foto getoond wordt.
Ik zie daar inderdaad zoals op de foto aangegeven natigheid (glinsteren) en ik kan er net met de vingers bij komen.
Ik wou het met de föhn proberen te drogen want ik zie weinig kans om daar met een doek bij te kunnen komen of heeft iemand een beter idee.
Ik hoop dat anderen ook nog wat aan deze info hebben en hun voordeel er mee kunnen doen.
Gr.
Nico
Geplaatst door:
Nico
Geplaatst op:
24-09-2016 11:20
Gewijzigd op:
24-09-2016 11:38
Nico
Geplaatst op:
24-09-2016 11:20
Gewijzigd op:
24-09-2016 11:38
oeps, ik dacht ik een foto kon toevoegen/uploaden maar helaas, dat lukt niet.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-09-2016 16:22
HarryO
Geplaatst op:
24-09-2016 16:22
Uploaden gaat slecht, klopt.
Zet hem ergens op internet waar we hem kunnen zien.
Drogen: doek en/of keukenpapier en een haardroger.
Dan uitzoeken waar hij lekt.
Zet hem ergens op internet waar we hem kunnen zien.
Drogen: doek en/of keukenpapier en een haardroger.
Dan uitzoeken waar hij lekt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)