Ignis ADL 560 Storing 8 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
01-01-2019 20:08
Robin
Geplaatst op:
Goedenavond,
Mijn ignis adl337 heeft een storing waarbij de het startlampje constant blijft knipperen. Gewoon alleen maar achter elkaar. Als ik hem dan aanzet begint de vaatwasser gelijk in 1 tempo te piepen. Ik hoor wel iets van een motor geluid wat aan gaat maar vervolgens gebeurt er niets. Water in de vaatwasser is geheel leeg, filter is schoon, alleen het linkervaatje waar het vlottertje inzit die zit vol met (vuil)water. Enig idee wat ik moet doen? Alvast bedankt
Mijn ignis adl337 heeft een storing waarbij de het startlampje constant blijft knipperen. Gewoon alleen maar achter elkaar. Als ik hem dan aanzet begint de vaatwasser gelijk in 1 tempo te piepen. Ik hoor wel iets van een motor geluid wat aan gaat maar vervolgens gebeurt er niets. Water in de vaatwasser is geheel leeg, filter is schoon, alleen het linkervaatje waar het vlottertje inzit die zit vol met (vuil)water. Enig idee wat ik moet doen? Alvast bedankt
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
Robin
Geplaatst op:
Goedenavond,
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
01-01-2019 21:24
bennie
Geplaatst op:
01-01-2019 21:24
Als je de vaatwasser handmatig vult met water(gieter)
Pompt hij dan het water gelijk weg?
Als dit zo is heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Pompt hij dan het water gelijk weg?
Als dit zo is heb je een lekkage in de bak onder de vaatwasser.
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
02-01-2019 13:17
Robin
Geplaatst op:
02-01-2019 13:17
Ik heb hem zojuist handmatig met water gevuld, gereset en weer opnieuw gestart. Water wordt wel weggepompt alleen het gepiep blijft aanhouden en de vaatwasser schiet weer in spoelstand.
Ik heb een plank voor de vaatwasser weggehaald om te kijken of er water onder ligt maar onder de vaatwasser ligt geen water.
Moet ik nu iets doen om ook bij die desbetreffende spoelbak te komen?
Ik heb een plank voor de vaatwasser weggehaald om te kijken of er water onder ligt maar onder de vaatwasser ligt geen water.
Moet ik nu iets doen om ook bij die desbetreffende spoelbak te komen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 14:56
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 14:56
Je moet de zijkanten van de vaatwasser er af halen en dan kan je in de bak kijken waar de pompen en verdere electronica in zitten.
Geplaatst door:
Robin
Geplaatst op:
02-01-2019 16:47
Robin
Geplaatst op:
02-01-2019 16:47
Oke hele stomme vraag misschien maar hoe krijg ik die zijkanten er af?? Mijn vaatwasser zit ingebouwd in de keuken tussen meerdere kastjes en nu weet ik niet hoe ik bij de zijkanten moet komen??
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 17:32
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 17:32
De vaatwasser moet er dus onderuit gehaald worden.
Als je op YouTube zoekt vind je wel instructie filmpjes
Als je op YouTube zoekt vind je wel instructie filmpjes
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 21:16
bennie
Geplaatst op:
02-01-2019 21:16
Hier heb je een instructiefilm
Alleen het water en electra is in nederland wat simpeler
Alleen het water en electra is in nederland wat simpeler
Geplaatst door:
Halotronic
Geplaatst op:
10-11-2019 11:42
Halotronic
Geplaatst op:
10-11-2019 11:42
Hallo, Ik heb een bijna gelijkaardige storing met een ADL 560 maar dan knippert het lampje telkens 6 keer met een pauze van 5 seconden ertussen.
Ik heb alle aanwijzingen die in de gebruiksaanwijzing opgevolgd, zoals: geknikte slang vervangen, filters schoongemaakt. Maar ik krijg de vaatwasser niet gereset...
Als ik de kuip vul met water da pompt hij keurig leeg en dan gaat en blijft de "annuleren/uit" lampje 6 keer knipperen.
Na het leegpompen wordt het een seconde of 20 stil en gaat de pomp weer aan en dat blijft zich herhalen.
Ook na een reset door de "annuleren/uit" knop in te drukken en de deur te sluiten, blijft hij terug komen in het 6 x knipperen patroon.
Zou het inlaatventiel soms defect kunne zijn?
En hoe weet ik dat?
wie weet raad? alvast bedankt voor je reactie
Ik heb alle aanwijzingen die in de gebruiksaanwijzing opgevolgd, zoals: geknikte slang vervangen, filters schoongemaakt. Maar ik krijg de vaatwasser niet gereset...
Als ik de kuip vul met water da pompt hij keurig leeg en dan gaat en blijft de "annuleren/uit" lampje 6 keer knipperen.
Na het leegpompen wordt het een seconde of 20 stil en gaat de pomp weer aan en dat blijft zich herhalen.
Ook na een reset door de "annuleren/uit" knop in te drukken en de deur te sluiten, blijft hij terug komen in het 6 x knipperen patroon.
Zou het inlaatventiel soms defect kunne zijn?
En hoe weet ik dat?
wie weet raad? alvast bedankt voor je reactie
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
10-11-2019 13:22
bennie
Geplaatst op:
10-11-2019 13:22
Het kan ook nog aan de flowmeter of de waterindicator liggen.
Mag ik het service nummer wat op de deurrand staat?
Heb je een zwart rooster onder in de pompput zitten op een ronde glazen sensor?
Mag ik het service nummer wat op de deurrand staat?
Heb je een zwart rooster onder in de pompput zitten op een ronde glazen sensor?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)