Ignis ADL 560 Storing 8 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
17-09-2016 14:30
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
17-09-2016 14:30
Onze vaatwasser Ignis ADL 560 begint met water wegpompen, daarna begint hij aan zijn programma, pompt ook water, maar na ongeveer een kwartier piept hij 1x lang en stopt dan, het lampje van herstartenk knippert dan 8 keer.
Hij heeft dan net met heet water gepompt, maar het klepje van de tablet zit nog dicht, en tablet is niet opgelost.
We hebben al een aantal keer met soda en heet water geprobeerd te spoelen, filter is schoon, maar het probleem blijft.
Wie weet raad?
Hij heeft dan net met heet water gepompt, maar het klepje van de tablet zit nog dicht, en tablet is niet opgelost.
We hebben al een aantal keer met soda en heet water geprobeerd te spoelen, filter is schoon, maar het probleem blijft.
Wie weet raad?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
18-09-2016 10:06
HarryO
Geplaatst op:
18-09-2016 10:06
Geplaatst door:
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
19-09-2016 20:20
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
19-09-2016 20:20
Bedankt! Zo simpel..
Oogje even schoon gemaakt met een oude tandenborstel..
Én hij werkt weer! Hij werkt nu het complete programma af, alles is dan schoon en zeepbakje leeg, alleen knippert dan soms nog af en toe de foutcode 8.
Heb nu even de stekker eruit om hem te "resetten" maar ik kijk het voorlopig zo even aan!
Bedankt voor de hulp
Oogje even schoon gemaakt met een oude tandenborstel..
Én hij werkt weer! Hij werkt nu het complete programma af, alles is dan schoon en zeepbakje leeg, alleen knippert dan soms nog af en toe de foutcode 8.
Heb nu even de stekker eruit om hem te "resetten" maar ik kijk het voorlopig zo even aan!
Bedankt voor de hulp
Geplaatst door:
Marcela
Geplaatst op:
11-09-2017 20:37
Marcela
Geplaatst op:
11-09-2017 20:37
HI,
Is iemand bekend met ADL 560 van Ignis? Net nieuw huis. Vaatwasser was er al. Product er in gedaan om de vaatwasser zelf schoon te maken. Ging prima.
Vaat er in gedaan en nu blijft het herstart lampje knipperen in sets van 3? Verder reageert er geen enkel knopje. Filter schoongemaakt.
Weet niet wat ik verder kan doen? Iemand wel?
Is iemand bekend met ADL 560 van Ignis? Net nieuw huis. Vaatwasser was er al. Product er in gedaan om de vaatwasser zelf schoon te maken. Ging prima.
Vaat er in gedaan en nu blijft het herstart lampje knipperen in sets van 3? Verder reageert er geen enkel knopje. Filter schoongemaakt.
Weet niet wat ik verder kan doen? Iemand wel?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 23:09
Gewijzigd op:
29-09-2017 23:14
HarryO
Geplaatst op:
29-09-2017 23:09
Gewijzigd op:
29-09-2017 23:14
Sorry, zie je meldimg nu pas.
Staat voor probleem met verwarmings circuit.
Controleer eerst het verwarmings element zelf.
Moet tussen de 25 en 50 Omh zijn.
Meet zowel op het element zelf als ook op de stekker er van.
Staat voor probleem met verwarmings circuit.
Controleer eerst het verwarmings element zelf.
Moet tussen de 25 en 50 Omh zijn.
Meet zowel op het element zelf als ook op de stekker er van.
Geplaatst door:
Kim
Geplaatst op:
30-09-2017 11:10
Kim
Geplaatst op:
30-09-2017 11:10
Hai Harry, onze adl 560 doet helemaal niks meer. Ik kwam
Er bij het uitruimen achter dat water niet wat weggepompt en kwam er toen achter dat geeneen knopje/lichtje het meer deed. Heb filters en sensoren schoon gemaakt, stekker er in en eruit maar hij maakt geen verbinding. (Hen stopcontact wel gestest) heb jij enige tips??
Mijn mail adres is k.hall@live.nl probeer me voor deze site te registeren maar lukt niet
Er bij het uitruimen achter dat water niet wat weggepompt en kwam er toen achter dat geeneen knopje/lichtje het meer deed. Heb filters en sensoren schoon gemaakt, stekker er in en eruit maar hij maakt geen verbinding. (Hen stopcontact wel gestest) heb jij enige tips??
Mijn mail adres is k.hall@live.nl probeer me voor deze site te registeren maar lukt niet
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2017 22:39
Gewijzigd op:
01-10-2017 22:40
HarryO
Geplaatst op:
01-10-2017 22:39
Gewijzigd op:
01-10-2017 22:40
Registreren: heb je al gedaan, anders had je dit topic niet kunnen plaaten.
Probleem: Ik denk dat het netfilter defect is maar het kan ook de elektronica in de deur zijn of een kabel breuk in het scharnierende deel van de deur.
Netspannings filter: Volg het netsnoer de machine in.
Je komt dan bij het netspannings filter.
Hier moet ook weer 230V uit komen.
Zo ja: dan de beide draden verder volgens en kijken tot waar je de 230V nog hebt.
Probleem: Ik denk dat het netfilter defect is maar het kan ook de elektronica in de deur zijn of een kabel breuk in het scharnierende deel van de deur.
Netspannings filter: Volg het netsnoer de machine in.
Je komt dan bij het netspannings filter.
Hier moet ook weer 230V uit komen.
Zo ja: dan de beide draden verder volgens en kijken tot waar je de 230V nog hebt.
Geplaatst door:
Erik Goossens
Geplaatst op:
20-01-2018 13:13
Erik Goossens
Geplaatst op:
20-01-2018 13:13
Hoi, ik heb een ignis ADL560 heb een storingsprobleem bij het opstarten van de vaatwasmachine. Ik stel de ecomodus in dan op tablet en dan start. De vaatwasser begint te werken maar na 1 min krijg ik 1 lange piep en stop de vaatwasser met werken. Het lampje met de pijl op begint 8 keer te pinken. Heb hier al gelezen dat het eventueel de sensor kan zijn?! Waar ergens zit die en kan het mss ook nog iets anders zijn dan de sensor?
Mvg Erik
Mvg Erik
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-01-2018 16:28
bennie
Geplaatst op:
20-01-2018 16:28
Komt er wel water in de vaatwasser?
Wat gebeurt er als je water in de vaatwasser doet met een gieter?
Het kan namelijk ook een lekkage onderin zijn.
Hier zit een vlotter die de vaatwasser blokkeert als er onderin een lekkage zit en hij gaat alleen maar afpompen.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje?
Wat gebeurt er als je water in de vaatwasser doet met een gieter?
Het kan namelijk ook een lekkage onderin zijn.
Hier zit een vlotter die de vaatwasser blokkeert als er onderin een lekkage zit en hij gaat alleen maar afpompen.
Mag ik de gegevens van het typeplaatje?
Geplaatst door:
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
08-02-2018 19:09
Marvin Eekmate
Geplaatst op:
08-02-2018 19:09
Hallo, hier ben ik weer, dit gaat weer om de oorspronkelijke vaatwasser uit het eerste bericht van dit topic!
Vaatwasser heeft het een tijd goed gedaan, maar nu wederom storing 8.
Uiteraard de optische sensor al schoongemaakt, heeft helaas dit keer geen effect.
Als ik er water ingiet, word dit vervolgens weggepompt, er blijft nog even een pomp/maal geluid klinken, maar er word geen vers water in de machine gepompt.
Iemand enig idee?
Vaatwasser heeft het een tijd goed gedaan, maar nu wederom storing 8.
Uiteraard de optische sensor al schoongemaakt, heeft helaas dit keer geen effect.
Als ik er water ingiet, word dit vervolgens weggepompt, er blijft nog even een pomp/maal geluid klinken, maar er word geen vers water in de machine gepompt.
Iemand enig idee?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)