Beide sproeiarmen draaien niet - wel wat |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Kaasie
Geplaatst op:
11-09-2016 19:20
Kaasie
Geplaatst op:
11-09-2016 19:20
Hallo,
Probleem met mn vaatwasser - beide sproeiarmen draaien niet. Komt wel water uit en er lijkt wel voldoende water in de bodem te staan. Water wordt ook warm. Hij lijkt boven goed aan te sluiten en ze zitten ook goed bevestigd. Iemand een idee voor mij?
Dank alvast!!
Probleem met mn vaatwasser - beide sproeiarmen draaien niet. Komt wel water uit en er lijkt wel voldoende water in de bodem te staan. Water wordt ook warm. Hij lijkt boven goed aan te sluiten en ze zitten ook goed bevestigd. Iemand een idee voor mij?
Dank alvast!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-09-2016 14:00
HarryO
Geplaatst op:
16-09-2016 14:00
Merk en volledig type nummer uit de deurrand vermelden.
Geplaatst door:
Koos
Geplaatst op:
16-09-2016 14:17
Koos
Geplaatst op:
16-09-2016 14:17
Dag Harry,
Bij dezen; Whirlpool ADG 9340/2 TYP NIC
Bij dezen; Whirlpool ADG 9340/2 TYP NIC
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2016 10:31
HarryO
Geplaatst op:
17-09-2016 10:31
Hoor je de circulatie pomp dan wel lopen?
Ik denk het dan niet.
Pomp zit vast door een verstopping/prut of de aanloop condensator hiervan is defect.
Rechter zijkanten er af halen, je ziet dan de pomp zitten.
Controleer of je de pomp met de hand kunt draaien en zo ja of er wel 230V op komt te staan.
Indien dat er ook op komt, geef hem dan eens een zetje. Slaat hij dan aan dan is de aanloop condensator defect.
Er zijn 2 type pompen mogelijk.
En volledig losse en een gecombineerde die aan het verwarmings element vast zit.
Ik denk het dan niet.
Pomp zit vast door een verstopping/prut of de aanloop condensator hiervan is defect.
Rechter zijkanten er af halen, je ziet dan de pomp zitten.
Controleer of je de pomp met de hand kunt draaien en zo ja of er wel 230V op komt te staan.
Indien dat er ook op komt, geef hem dan eens een zetje. Slaat hij dan aan dan is de aanloop condensator defect.
Er zijn 2 type pompen mogelijk.
En volledig losse en een gecombineerde die aan het verwarmings element vast zit.
Geplaatst door:
Kaasie
Geplaatst op:
18-09-2016 17:47
Gewijzigd op:
18-09-2016 18:56
Kaasie
Geplaatst op:
18-09-2016 17:47
Gewijzigd op:
18-09-2016 18:56
DAnk je Harry,
De circulatiepomp draait wel en komt ook (veel) water door beide armen. Net opnieuw schoongemaakt en gekeken maar alles draai vrij, geen vuil ook niet in de pomp (wat zichtbaar is dan..) het lijkt wel of hij onvoldoende druk krijgt om echt rond te draaien.
Kan ik dat zien/controleren als ik de zijkant er af haal?
Wat ik net nog geprobeerd heb is, nav een online video; testen of er wel voldoende water in zit. Heb extra water toegevoegd maar dat is niet het probleem.
De circulatiepomp draait wel en komt ook (veel) water door beide armen. Net opnieuw schoongemaakt en gekeken maar alles draai vrij, geen vuil ook niet in de pomp (wat zichtbaar is dan..) het lijkt wel of hij onvoldoende druk krijgt om echt rond te draaien.
Kan ik dat zien/controleren als ik de zijkant er af haal?
Wat ik net nog geprobeerd heb is, nav een online video; testen of er wel voldoende water in zit. Heb extra water toegevoegd maar dat is niet het probleem.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-09-2016 21:59
Gewijzigd op:
20-09-2016 06:57
HarryO
Geplaatst op:
19-09-2016 21:59
Gewijzigd op:
20-09-2016 06:57
Je ziet dan wel iets meer en je weet dan ook gelijk welk type circulatie pomp er in zit.
Controleer ook of de standpijp (de buis die tegen de achterzijde zit en waar de bovenste sproeiarm tegen aan gedrukt word wel goed vast zit in de bodem plaat.
Als deze er makkelijk uit kan word er nl water tussen door geperst en is er dus onvoeldoende druk op de sproeiarmen.
Hier is een modificate voor in de vorm van een metalen clipje.
Controleer ook of de standpijp (de buis die tegen de achterzijde zit en waar de bovenste sproeiarm tegen aan gedrukt word wel goed vast zit in de bodem plaat.
Als deze er makkelijk uit kan word er nl water tussen door geperst en is er dus onvoeldoende druk op de sproeiarmen.
Hier is een modificate voor in de vorm van een metalen clipje.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)