Siemens vaatwasser pompt soms niet leeg |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Jaap de Jonge
Geplaatst op:
09-09-2016 10:42
Jaap de Jonge
Geplaatst op:
09-09-2016 10:42
De afgelopen weken heeft mijn vaatwasser (9 jaar oud) het probleem dat hij soms niet afpompt bij het begin of eind van het programma. Het probleem wordt volgens mij NIET veroorzaakt door een blokkade van de filters, het schoepenrad of de afvoerslang. Iedere keer als het gebeurde en ik (na uithozen van water) de filters en schoepenrad controleerde, was daar niets te zien. Schoepenrad kon ik met m'n vingers gewoon ronddraaien. Ik heb de afvoerslang 'ns van de spoelbak-afvoer losgekoppeld en laten afpompen (toen werkte hij toevallig wel) en dan komt er een krachtige straal water uit. Machine is verder van binnen schoon en heeft altijd gewoon gewerkt. Wie heeft er een tip of suggestie wat hiermee te doen? Of gezien de leeftijd maar nieuw kopen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-09-2016 10:58
HarryO
Geplaatst op:
10-09-2016 10:58
Type nummer incl FD nummer is wel zo makkelijk, staat in de deurrand.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, er kan ook een ophoping van prut in de slangen en labyrint zitten waardoor de waterhoogte meting niet klopt.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, er kan ook een ophoping van prut in de slangen en labyrint zitten waardoor de waterhoogte meting niet klopt.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)