Bauknecht gsxk 7316/3 knipper foutcode |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Bertram
Geplaatst op:
11-08-2016 15:53
Bertram
Geplaatst op:
11-08-2016 15:53
Sinds vanavond knippert het lampje bij de startknop 2x even niet en dan weer 2x, dit gaat continue zo door. Als ik de vaatwasser dicht doe hoor ik een spoelgeluid (wat hij altijd in het begin van het programma doet) en dan begint hij elke seconde te piepen.
Ik heb heb al de filters schoongemaakt en de plint verwijderd om onder de vaatwasser te kijken (ik zie daar geen lekkage). Wel zie ik onder de filter dat er nog wat water staat, als ik hier water bij giet, de deur dicht doe wordt dit niet weggepompt.
Op internet las ik verschillende dingen (van allerlei type vaatwassers) met de pomp, maar ik weet niet hoe ik daarbij moet komen.
Wie kan mij helpen?
Ik heb heb al de filters schoongemaakt en de plint verwijderd om onder de vaatwasser te kijken (ik zie daar geen lekkage). Wel zie ik onder de filter dat er nog wat water staat, als ik hier water bij giet, de deur dicht doe wordt dit niet weggepompt.
Op internet las ik verschillende dingen (van allerlei type vaatwassers) met de pomp, maar ik weet niet hoe ik daarbij moet komen.
Wie kan mij helpen?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 06:34
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 06:34
Is F2: lekkage detectie.
Zeker weten dat er geen water op de bodemplaat onder de machine staat?
Kan de vlotter op die bodemplaat vrij bewegen, niet roestig en stekker goed vast?
Zeker weten dat er geen water op de bodemplaat onder de machine staat?
Kan de vlotter op die bodemplaat vrij bewegen, niet roestig en stekker goed vast?
Geplaatst door:
Bertram
Geplaatst op:
13-08-2016 07:23
Bertram
Geplaatst op:
13-08-2016 07:23
Er staat geen water op de bodem aan de binnenkant van de machine, wel onder de filter in het midden.
Wat is de vlotter?
Wat is de vlotter?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 18:09
HarryO
Geplaatst op:
13-08-2016 18:09
Op de bodemplaat onder de machine zit in het midden een ronde schijf.
Dat is de vlotter en die gaat iets omhoog bij een lekkage. Het water onder de zeef hoort er te staan, het mag niet boven de zeef uit komen als de machine klaar is met afpompen.
Dat is de vlotter en die gaat iets omhoog bij een lekkage. Het water onder de zeef hoort er te staan, het mag niet boven de zeef uit komen als de machine klaar is met afpompen.
Geplaatst door:
Bertram
Geplaatst op:
14-08-2016 01:57
Bertram
Geplaatst op:
14-08-2016 01:57
Ok, dan moet ik daar eens kijken... Maar hoe kom ik daar? Als ik de plint voor de machine weghaal zit daar een ijzeren huls om de machine heen, voorop zit wel een soort witte dop/moer kan ik die eraf draaien?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
16-08-2016 21:45
HarryO
Geplaatst op:
16-08-2016 21:45
Zijkanten er af, is het makkelijkste.
Geplaatst door:
Bertram
Geplaatst op:
16-08-2016 21:48
Bertram
Geplaatst op:
16-08-2016 21:48
Hmm ok, dan moet ik hem dus uit de keuken(kast) halen. Daar was ik al bang voor. Eens kijken of dat makkelijk gaat.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)