Asko bromt bij start programma |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Thomas
Geplaatst op:
03-08-2016 14:02
Thomas
Geplaatst op:
03-08-2016 14:02
Beste,
Ik heb een ASKO vaatwasser. Zodra ik na het kiezen van het op START druk gaat de vaatwasser direct brommen. Dit is een aanwezige toon, en de vaatwasser start niet door.
Het is niet de waterpomp, als ik de overloop sensor omhoog duw gaat de waterpomp draaien en pompt keurig al het water weg. Als ik met een emmer wat water in de vaatwasser doe, wordt het ook direct weggepompt zodra ik de sensor activeer.
Ik heb de printplaat ook al bekeken, en de bekende 6 transistoren zijn voor zover ik kan zien allemaal heel (een jaar terug heb ik er een nieuwe printplaat in gezet, samen met de warmtepomp [meen ik]).
Iemand een suggestie?
Ik heb een ASKO vaatwasser. Zodra ik na het kiezen van het op START druk gaat de vaatwasser direct brommen. Dit is een aanwezige toon, en de vaatwasser start niet door.
Het is niet de waterpomp, als ik de overloop sensor omhoog duw gaat de waterpomp draaien en pompt keurig al het water weg. Als ik met een emmer wat water in de vaatwasser doe, wordt het ook direct weggepompt zodra ik de sensor activeer.
Ik heb de printplaat ook al bekeken, en de bekende 6 transistoren zijn voor zover ik kan zien allemaal heel (een jaar terug heb ik er een nieuwe printplaat in gezet, samen met de warmtepomp [meen ik]).
Iemand een suggestie?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
10-08-2016 02:19
HarryO
Geplaatst op:
10-08-2016 02:19
Komt de brom toon uit het inlaat ventiel/aqua stop? Dan zit de kraan mogelijk dicht of is het filtertje tussen kraan en slang verstopt.
Graag volledige type nummer vermelden, staat ergens in de deurrand (neem ik aan).
Graag volledige type nummer vermelden, staat ergens in de deurrand (neem ik aan).
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)