onderste sproeiarm draait of sproei niet |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-07-2016 10:53
bennie
Geplaatst op:
29-07-2016 10:53
dag allemaal
ik heb een siemens inbouw vaatwasser , maar de onderste sproeiarm draait volgens mij niet
de vaat in de bovenste lade word wel schoon maar wat onderin staat (bakjes op de kop bv.) worden niet schoon
de vaatwasser word gewoon warm
de nummers zijn
sl64m359eu
11757419
9000069789 ds
5600050898 ma 153
ik hoop dat jullie een idee hebben
ik heb een siemens inbouw vaatwasser , maar de onderste sproeiarm draait volgens mij niet
de vaat in de bovenste lade word wel schoon maar wat onderin staat (bakjes op de kop bv.) worden niet schoon
de vaatwasser word gewoon warm
de nummers zijn
sl64m359eu
11757419
9000069789 ds
5600050898 ma 153
ik hoop dat jullie een idee hebben
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
29-07-2016 17:12
bennie
Geplaatst op:
29-07-2016 17:12
Ik heb het idee dat er helemaal geen water uit komt want de restjes/kruimels blijven zelfs nog in de bakjes zitten
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-07-2016 05:37
HarryO
Geplaatst op:
31-07-2016 05:37
Zet de sproeiarmen in een stand die je kunt onthouden en zet de machine aan.
Open hem na ongeveer 10 minuten.
Staan de armen nog net zo, dan is er geen water rond gepompt.
Staan ze anders, dan wel.
Pak de beide sproeiarmen er af, sluit de deur en zet de machine nog een keer aan en doe de deur rustig open.
Spuit er dan nog water uit de opening van de sproeiarmen?
Indien geen van beide water geeft dan werkt de circulatie pomp niet.
Open hem na ongeveer 10 minuten.
Staan de armen nog net zo, dan is er geen water rond gepompt.
Staan ze anders, dan wel.
Pak de beide sproeiarmen er af, sluit de deur en zet de machine nog een keer aan en doe de deur rustig open.
Spuit er dan nog water uit de opening van de sproeiarmen?
Indien geen van beide water geeft dan werkt de circulatie pomp niet.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-07-2016 08:58
Gewijzigd op:
31-07-2016 09:42
bennie
Geplaatst op:
31-07-2016 08:58
Gewijzigd op:
31-07-2016 09:42
het water komt vanaf de onderkant, en er zitten 2 openingen onderin de vaatwasser.
de achterste gaat naar het midden en de bovenkant en daar komt wel water uit en de voorste gaat naar de onderste sproeiarm.
de onderste sproeiarm heeft wel bewogen maar dat kan ook komen door het water wat van boven komt. toen ik de deur los trok zag ik geen water van onder komen maar wel van boven
zou er een verstopping in zitten of zitten er verschillende pompen in
de achterste gaat naar het midden en de bovenkant en daar komt wel water uit en de voorste gaat naar de onderste sproeiarm.
de onderste sproeiarm heeft wel bewogen maar dat kan ook komen door het water wat van boven komt. toen ik de deur los trok zag ik geen water van onder komen maar wel van boven
zou er een verstopping in zitten of zitten er verschillende pompen in
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
31-07-2016 14:38
HarryO
Geplaatst op:
31-07-2016 14:38
De circulatie pomp draait dus wel.
In het verwarmings element zit een wissel klep/schijf die de selectie maakt tussen boven/onder/beide.
Deze word aangedreven door een motortje.
Mogelijk zit deze wissel klep/schijf vast door vet ed.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al afdoende.
Als dat ook niet werkt de machine geheel leeg laten lopen door de afvoer slang in een afwastteiltje te leggen.
Hang de slang dan weer terug en giet een oplossing van 1 kopje soda opgelost in heet water in de machine, zet hem even aan en laat hem dan een dik uur inweken.
In het verwarmings element zit een wissel klep/schijf die de selectie maakt tussen boven/onder/beide.
Deze word aangedreven door een motortje.
Mogelijk zit deze wissel klep/schijf vast door vet ed.
Geef de machine eens een beurt met een machine reiniger, is mogelijk al afdoende.
Als dat ook niet werkt de machine geheel leeg laten lopen door de afvoer slang in een afwastteiltje te leggen.
Hang de slang dan weer terug en giet een oplossing van 1 kopje soda opgelost in heet water in de machine, zet hem even aan en laat hem dan een dik uur inweken.
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
31-07-2016 15:22
bennie
Geplaatst op:
31-07-2016 15:22
ik heb de vaatwasser er vanavond helemaal uitgehaalt en de zijkanten eraf gehaalt en tijdens het programma een aantal keer opengemaakt en nu zag ik hem wel draaien, maar we gaan hem een keer behandelen met machinereiniger en dan kijken we het een weekje aan
verder zagen alle onderdelen wat ik zo kon zien en nog heel mooi uit, alleen linksboven in het labyrint zat wat smeer bij een soort vlottertje, verder was deze mooi schoon
verder zagen alle onderdelen wat ik zo kon zien en nog heel mooi uit, alleen linksboven in het labyrint zat wat smeer bij een soort vlottertje, verder was deze mooi schoon
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
20-08-2016 14:12
bennie
Geplaatst op:
20-08-2016 14:12
nadat we de machine een beurt hebben gegeven met machinereiniger word het weer mooi schoon (ook onderin), het hoeft niet altijd moeilijk te zijn
bedankt HarryO
bedankt HarryO
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
24-08-2016 13:46
HarryO
Geplaatst op:
24-08-2016 13:46
Forum
Storingen
Storingen per merk