Bosch SHV58M03EU/10 neemt geen water |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Anco
Geplaatst op:
27-06-2016 16:13
Anco
Geplaatst op:
27-06-2016 16:13
Goede dag,
Mijn bosch vaatwasser neemt na de eerste ronde geen water meer. Als ik het snelle programma volg, zie ik dat het labyrint vol loopt en een deel van het water de machine in gaat. Als vervolgens na deels afpompen opnieuw water de machine in moet gebeurt dit niet. Ik hoor het ventiel brommen, maar er loopt geen water uit het labyrint langs het ventiel. Als ik vervolgens zelf water in de machine doe via de "deur" dan gaat de machine vrolijk verder om vervolgens bij het tweede ventiel weer te stoppen en verder te gaan na een keteltje water. Ik heb de weerstand van beide ventielen gemeten. De waarde is bij beide 2,3k ohm.
Is dt de juiste waarde?
Ik heb verder de vlotterkamer en het labyrint schoongemaakt. Het labyrint krijg ik links boven niet helemaal schoon. Daar waar het zwarte vlottertje zit
Hoe erg is dit?
Wat kan ik nog meer controleren?
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Mijn bosch vaatwasser neemt na de eerste ronde geen water meer. Als ik het snelle programma volg, zie ik dat het labyrint vol loopt en een deel van het water de machine in gaat. Als vervolgens na deels afpompen opnieuw water de machine in moet gebeurt dit niet. Ik hoor het ventiel brommen, maar er loopt geen water uit het labyrint langs het ventiel. Als ik vervolgens zelf water in de machine doe via de "deur" dan gaat de machine vrolijk verder om vervolgens bij het tweede ventiel weer te stoppen en verder te gaan na een keteltje water. Ik heb de weerstand van beide ventielen gemeten. De waarde is bij beide 2,3k ohm.
Is dt de juiste waarde?
Ik heb verder de vlotterkamer en het labyrint schoongemaakt. Het labyrint krijg ik links boven niet helemaal schoon. Daar waar het zwarte vlottertje zit
Hoe erg is dit?
Wat kan ik nog meer controleren?
Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-07-2016 11:46
Gewijzigd op:
01-07-2016 11:47
HarryO
Geplaatst op:
01-07-2016 11:46
Gewijzigd op:
01-07-2016 11:47
Waarden kloppen en goed voorwerk gedaan.
Dat kleine beetje boven in het labyrint zou dit niet mogen veroorzaken.
Slang tussen vlotterkamer en circulatie pomp ook goed schoon?
Dat kleine beetje boven in het labyrint zou dit niet mogen veroorzaken.
Slang tussen vlotterkamer en circulatie pomp ook goed schoon?
Geplaatst door:
Anco
Geplaatst op:
12-07-2016 04:57
Anco
Geplaatst op:
12-07-2016 04:57
Hi Harry.
Dank voor de reactie. Slang is schoon. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het bij het inlaatventiel van de toevoerslang zit. Na alles weer in elkaar gezet te hebben komt er geen water meer de machine in. Ik heb het filtertje bekeken en dat was schoon. Waar en wat kan ik aan het inlaatventiel meten?
Groet. Anco
Dank voor de reactie. Slang is schoon. Ik begin het vermoeden te krijgen dat het bij het inlaatventiel van de toevoerslang zit. Na alles weer in elkaar gezet te hebben komt er geen water meer de machine in. Ik heb het filtertje bekeken en dat was schoon. Waar en wat kan ik aan het inlaatventiel meten?
Groet. Anco
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
13-07-2016 02:21
Gewijzigd op:
13-07-2016 02:24
HarryO
Geplaatst op:
13-07-2016 02:21
Gewijzigd op:
13-07-2016 02:24
Als beide spoelen in de aquastop unit 230V krijgen en de spoelen goed zijn dan blijft mogelijk een klep hierin hangen.
Volgens mij kunnen ze niet verder uit elkaar.
Zie voor uitleg Neff manual blz 12
Wat betreft het vlottertje boven in het labyrint: als deze niet goed kan bewegen dan krijg je ook "vreemde" verstoringen.
Volgens mij kunnen ze niet verder uit elkaar.
Zie voor uitleg Neff manual blz 12
Wat betreft het vlottertje boven in het labyrint: als deze niet goed kan bewegen dan krijg je ook "vreemde" verstoringen.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)