IKEA / Whirlpool dwf b00 piept 2 keer. |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Wim
Geplaatst op:
31-05-2016 14:21
Wim
Geplaatst op:
31-05-2016 14:21
Sinds korte tijd geeft mijn Whirlpool DWF B00 problemen. Als eerste 7 piepjes. Dit forum door gespit, van alles geprobeerd, en uiteindelijk erachter gekomen dat er onder de deur een draad gewoon doormidden was. Probleem opgelost dacht ik. Draad aan elkaar gesoldeerd. Opnieuw beschermd want de originele bescherming was deels al weg. Voor de zekerheid in de schuur even aangesloten voordat ik hem weer helemaal inbouw en...... 2 piepjes. Wat wijst naar lekkage. Maar nergens een druppel water te vinden. Iemand een tip.
Vraag 2. Tijdens het open schroeven van de vaatwasser zag ik dat het reservoir naast het zout reservoir gevuld was met een bruinachtige substantie. Ik dacht meteen foute boel. Klopt dit ? of hoort dat zo?
Vraag 2. Tijdens het open schroeven van de vaatwasser zag ik dat het reservoir naast het zout reservoir gevuld was met een bruinachtige substantie. Ik dacht meteen foute boel. Klopt dit ? of hoort dat zo?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2016 01:45
HarryO
Geplaatst op:
01-06-2016 01:45
"reservoir naast het zout reservoir gevuld was met een bruinachtige substantie"
Correct, hoort zo.
Dat is het hars wat nodig is voor het ontharden van het water.
Niets mee doen dus.
F2 is inderdaad een lekkage melding.
Is de vlotter nog goed geplaatst, geen roest sporen, bedrading heel?
Correct, hoort zo.
Dat is het hars wat nodig is voor het ontharden van het water.
Niets mee doen dus.
F2 is inderdaad een lekkage melding.
Is de vlotter nog goed geplaatst, geen roest sporen, bedrading heel?
Geplaatst door:
Wim
Geplaatst op:
04-06-2016 11:56
Wim
Geplaatst op:
04-06-2016 11:56
De vlotter welke onderaan de bodemplaat zit, is dat de enige vlotter in de machine? Deze lijkt in orde te zijn Misschien had ik erbij moeten vermelden dat de machine eerst een deel van het programma afwerkt, en dan pas begint te piepen ( F2 ).
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
07-06-2016 16:45
HarryO
Geplaatst op:
07-06-2016 16:45
Dat is inderdaad de vlotter die op lekkage controleert.
Geplaatst door:
Eric Meijer
Geplaatst op:
12-02-2020 17:06
Eric Meijer
Geplaatst op:
12-02-2020 17:06
Die van mij geeft ook f2 error.
Alles is uit elkaar gweest en gereinigd, niveauschakelaar ( waar ook de vlotterschakelaar aan zit) is vervangen. Maar helpt niet.
Er is geen lekkage.
Om uit te sluiten of de vlotter schakelaar het probleem was heb ik deze losgemaakt en de contacten doorverbonden. Onder normale omstandigheden is deze schakelaar gesloten, maar maakt ook niet uit. Hij blijft met f2 komen na het halve programma afgewerkt te hebben.
Dus nou weet ik het ff niet meer...
Alles is uit elkaar gweest en gereinigd, niveauschakelaar ( waar ook de vlotterschakelaar aan zit) is vervangen. Maar helpt niet.
Er is geen lekkage.
Om uit te sluiten of de vlotter schakelaar het probleem was heb ik deze losgemaakt en de contacten doorverbonden. Onder normale omstandigheden is deze schakelaar gesloten, maar maakt ook niet uit. Hij blijft met f2 komen na het halve programma afgewerkt te hebben.
Dus nou weet ik het ff niet meer...
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
12-02-2020 20:56
bennie
Geplaatst op:
12-02-2020 20:56
@Eric Meijer.
Mag ik de nummers van het typeplaatje op de deurrand?
Mag ik de nummers van het typeplaatje op de deurrand?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)