ariston hotpoint lft216a pompt niet rond |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
larss
Geplaatst op:
13-04-2016 16:31
larss
Geplaatst op:
13-04-2016 16:31
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort problemen met de vaatwasser. Water nemen en water wegpompen doet ie prima. Alleen rondpompen doet ie niet. Als ik het programma start wordt er water wat er nog in staat weggepompt, daarna neemt ie nieuw water maar als ie dan moet gaan rondpompen gebeurt er niks. Nu is mijn vraag wat dit zou kunnen zijn? Heeft dit type vaatwassers 2 naadt een afvoerpomp een aparte circulatiepomp? Ik zoek ook technische tekening o.i.d. van de vaatwasser. Hoor graag of iemand kan helpen.
Groeten lars
Ik heb sinds kort problemen met de vaatwasser. Water nemen en water wegpompen doet ie prima. Alleen rondpompen doet ie niet. Als ik het programma start wordt er water wat er nog in staat weggepompt, daarna neemt ie nieuw water maar als ie dan moet gaan rondpompen gebeurt er niks. Nu is mijn vraag wat dit zou kunnen zijn? Heeft dit type vaatwassers 2 naadt een afvoerpomp een aparte circulatiepomp? Ik zoek ook technische tekening o.i.d. van de vaatwasser. Hoor graag of iemand kan helpen.
Groeten lars
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
15-04-2016 06:16
HarryO
Geplaatst op:
15-04-2016 06:16
2 pompen: ja, dat hebben bijna alle vaatwassers.
Ik verwacht dat de circulatie pomp vast of verstopt zit.
Zijkant er af en je ziet hem zitten.
Draai de pomp een kwartslag en hij komt los.
Wees voorzichtig hiermee anders gaat het er aangekoppelde pomphuis met verwarmings element defect.
Ik verwacht dat de circulatie pomp vast of verstopt zit.
Zijkant er af en je ziet hem zitten.
Draai de pomp een kwartslag en hij komt los.
Wees voorzichtig hiermee anders gaat het er aangekoppelde pomphuis met verwarmings element defect.
Geplaatst door:
larss
Geplaatst op:
15-04-2016 15:09
larss
Geplaatst op:
15-04-2016 15:09
Heb het e.e.a. los gehaald en er kwam wat rotzooi uit de pomp. Boel weer in elkaar gezet, nieuwe slangklemmetjes erop en hij ging weer. Echter van korte duur. Nu weer terug bij af. Zou de pomp defect zijn? Of kan het nog iets anders zijn?
Groeten lars
Groeten lars
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-04-2016 06:52
HarryO
Geplaatst op:
17-04-2016 06:52
Sluit de pomp eens rechtstreeks op 230V aan.
wat doet hij dan?
wat doet hij dan?
Geplaatst door:
larss
Geplaatst op:
17-04-2016 08:40
larss
Geplaatst op:
17-04-2016 08:40
Ik heb het probleem inmiddels gevonden. Het deurcontact/schakelaar is niet helemaal lekker. Hoewel hij wel start (af en toe) stopt hij soms bij het overschakelen naar de volgende fase van het programma. Als ik dan de deur open en de deurschakelaar handmatig indruk gaat hij weer verder met het programma zoals het hoort. Zo heb ik weer een heel programma kunnen draaien.
Is deze een beetje makkelijk te vervangen? Ik heb de deur nog niet open gemaakt.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Is deze een beetje makkelijk te vervangen? Ik heb de deur nog niet open gemaakt.
In ieder geval bedankt voor de reacties!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2016 15:32
HarryO
Geplaatst op:
20-04-2016 15:32
Ik neem aan dat je deze bedoeld.
Ik weet niet hoe de deur uit elkaar moet.
Voorzichtig losmaken en goed kijken hoe het inelkaar zit.
Ik weet niet hoe de deur uit elkaar moet.
Voorzichtig losmaken en goed kijken hoe het inelkaar zit.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)