Whirlpool ADG 6330 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
09-10-2010 18:25
bakker
Geplaatst op:
09-10-2010 18:25
Al een tijdje heeft onze inbouw-vaatwasser wat probleempjes, maar vanaf vandaag kan ik er niets meer mee..
Al een hele tijd heeft ie na het draaien van een programma vooral in de bovenlade veel "zanderige" resten. Vooral het glaswerk kan ik regelmatig in de vaatwasser laten staan als ik hem uit wil ruimen. Onderin is de boel dan wel gewoon schoon...Waar ligt dit aan en wat moet ik er aan doen?
Vanaf vandaag doet ie eigenlijk niets meer.
Als ik de deur dicht doe en de vaatwasser aan zet gaat het aan/uitknopje knipperen, je hoort wel dat ie wil pompen maar verder dan dat komt ie ook niet..
Weten jullie wat de oorzaak is en hoe ik hiermee moet handelen om weer de vaatwasser te kunnen gebruiken?
Het is een inbouwer, dus kom ik (bijna) niet bij de achterkant of zo...
Voor degenen die me willen helpen maar gegevens/nummer nodig hebben:
In de zijkant van de deur vind ik de volgende nummers:
Service: 854233001780
Ser. : 330348007265
Hoop snel wat van jullie te horen, want ik kan zo niet verder en met een gezin is een vaatwasser toch wel heel fijn!!
Al een hele tijd heeft ie na het draaien van een programma vooral in de bovenlade veel "zanderige" resten. Vooral het glaswerk kan ik regelmatig in de vaatwasser laten staan als ik hem uit wil ruimen. Onderin is de boel dan wel gewoon schoon...Waar ligt dit aan en wat moet ik er aan doen?
Vanaf vandaag doet ie eigenlijk niets meer.
Als ik de deur dicht doe en de vaatwasser aan zet gaat het aan/uitknopje knipperen, je hoort wel dat ie wil pompen maar verder dan dat komt ie ook niet..
Weten jullie wat de oorzaak is en hoe ik hiermee moet handelen om weer de vaatwasser te kunnen gebruiken?
Het is een inbouwer, dus kom ik (bijna) niet bij de achterkant of zo...
Voor degenen die me willen helpen maar gegevens/nummer nodig hebben:
In de zijkant van de deur vind ik de volgende nummers:
Service: 854233001780
Ser. : 330348007265
Hoop snel wat van jullie te horen, want ik kan zo niet verder en met een gezin is een vaatwasser toch wel heel fijn!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
Geplaatst op:
09-10-2010 20:18
Geplaatst op:
09-10-2010 20:18
Hoe vaak knippert het startlampje?
Er zit een pauze tussen van 1 sec.
Er zit een pauze tussen van 1 sec.
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
09-10-2010 20:21
bakker
Geplaatst op:
09-10-2010 20:21
hij knippert twee keer snel achter elkaar, en dan is er een kleine "pauze" van een seconde of 2, en knippert dan weer twee keer snel achter elkaar...zo steeds door...
Geplaatst door:
Geplaatst op:
09-10-2010 20:24
Geplaatst op:
09-10-2010 20:24
Dat wijst op een lekkage.
Schroef de plint maar eens los. Daar zul je waarschijnlijk water achter vinden.
Haal dit weg en reset de machine, voordat je hem opnieuw start.
Kijk dan rechtsachter. Daar zal waarschijnlijk de boel gaan lekken tijdens het spoelen.
Schroef de plint maar eens los. Daar zul je waarschijnlijk water achter vinden.
Haal dit weg en reset de machine, voordat je hem opnieuw start.
Kijk dan rechtsachter. Daar zal waarschijnlijk de boel gaan lekken tijdens het spoelen.
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 12:53
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 12:53
hoihoi!
manlief heeft een lek gevonden...slang/rubber vervangen...geen lek meer..bodemplaat blijft droog..
maar bij het weer aanzetten pompt ie nu wel af, maar daarna valt ie weer uit/stil...lampje gaat uit of blijft weer op dezelfde manier knipperen als voordat we de slang/rubber vervingen..
wat moeten we nu nog meer controleren??
manlief heeft een lek gevonden...slang/rubber vervangen...geen lek meer..bodemplaat blijft droog..
maar bij het weer aanzetten pompt ie nu wel af, maar daarna valt ie weer uit/stil...lampje gaat uit of blijft weer op dezelfde manier knipperen als voordat we de slang/rubber vervingen..
wat moeten we nu nog meer controleren??
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 12:56
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 12:56
kan het water nu wel afpompen, en vult de vaatwasser ook wel weer met wat water maar stopt dan weer en begint weer met knipperen...
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 16:07
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 16:07
oke..we zijn nu weer een stapje verder en staan nu voor het volgende raadsel...:
Machine pompt wel af als we het programma starten, en vult dan ook met water...komt ook wel iets op temperatuur, maar blijft hangen in het spoelprogramma....
hoe nu verder???
Machine pompt wel af als we het programma starten, en vult dan ook met water...komt ook wel iets op temperatuur, maar blijft hangen in het spoelprogramma....
hoe nu verder???
Geplaatst door:
Geplaatst op:
11-10-2010 19:35
Geplaatst op:
11-10-2010 19:35
Knippert het lampje weer? Zo ja hoe vaak?
Geplaatst door:
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 20:27
bakker
Geplaatst op:
11-10-2010 20:27
nou..eigenlijk niet..maar het programma blijft doorspoelen en komt niet verder...lampje blijft gewoon aan...
Geplaatst door:
Geplaatst op:
11-10-2010 22:48
Geplaatst op:
11-10-2010 22:48
Ja, dan weet ik het zo ook niet meer zonder het een en ander door te meten.
Misschien nu toch maar een monteur bij halen?
Misschien nu toch maar een monteur bij halen?
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)