Siemens vaatwasser stopt vaak na 1 minuu |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
de Koning
Geplaatst op:
14-02-2016 16:28
de Koning
Geplaatst op:
14-02-2016 16:28
Beste mensen,
Omze vaatwasser een Siemens SN65M030EU/16 stopt vaak na 1 minuut (pompen). Een tijd geleden hadden we een E storing mbt de pomp. Heb toen dat klepje bij de pomp verwijderd en daar zat een serviessplinter die ik heb verwijderd. Hij heeft het toen weer even goed gedaan maar toen begon het stoppen na 1 minuut. Hij lijkt te willen afpompen, dit doet hij even 15 sec dan even niets dan weer afpompen en dan stopt hij en gaat piepen. Heb weer bij het pompje gekeken en toen wat haren enz bij het asje weggehaald. Maar dit lijkt maar voor 1 of twee keer te helpen. Wanneer wij de deur even openen en sluiten na die eerste 15 sec pompen doet hij het vaak wel gewoon. Heb de machine ook al wel helemaal open gehad en ziet er op het eerste gezicht gewoon netjes uit. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen!?
Omze vaatwasser een Siemens SN65M030EU/16 stopt vaak na 1 minuut (pompen). Een tijd geleden hadden we een E storing mbt de pomp. Heb toen dat klepje bij de pomp verwijderd en daar zat een serviessplinter die ik heb verwijderd. Hij heeft het toen weer even goed gedaan maar toen begon het stoppen na 1 minuut. Hij lijkt te willen afpompen, dit doet hij even 15 sec dan even niets dan weer afpompen en dan stopt hij en gaat piepen. Heb weer bij het pompje gekeken en toen wat haren enz bij het asje weggehaald. Maar dit lijkt maar voor 1 of twee keer te helpen. Wanneer wij de deur even openen en sluiten na die eerste 15 sec pompen doet hij het vaak wel gewoon. Heb de machine ook al wel helemaal open gehad en ziet er op het eerste gezicht gewoon netjes uit. Wie weet hoe ik dit kan verhelpen!?
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-02-2016 14:31
HarryO
Geplaatst op:
17-02-2016 14:31
Vreemd, ik dacht dat ik dit topic al beantwoord had...
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien)
Je ziet nu het labyrint.
Is dit schoon of zit hier prut in?
Geef de machine ook eens een beurt met een machine reiniger.
Verwijder de linker zijkant (van voren gezien)
Je ziet nu het labyrint.
Is dit schoon of zit hier prut in?
Geef de machine ook eens een beurt met een machine reiniger.
Geplaatst door:
de Koning
Geplaatst op:
17-02-2016 16:01
de Koning
Geplaatst op:
17-02-2016 16:01
Bedankt voor je reactie. Mijn topic was gisteren verdwenen (pagina bestaat niet) en heb net een nieuwe geplaatst en zie nu pas je reactie.
Werkt een machine reiniger beter dan soda? Behalve wat bruine plekken linksbovenin (hoort dat? heb gelezen dat dat iets van korrels zijn die daar horen!) het labyrint zag dat er verder superschoon uit. Heb geprobeerd om het labyrint los te krijgen maar dat lukte me niet. Is hier een bepaalde methode voor?
Hij pompt een volle vaatwasser (twee emmers) binnen een paar seconden leeg dus misschien moet ik me niet op de afvoerpomp richten maar op de circulatiepomp. Is dat misschien degene die zo bromt en kan ik die op de een of andere manier controleren/uitsluiten?
Alvast bedankt!
Werkt een machine reiniger beter dan soda? Behalve wat bruine plekken linksbovenin (hoort dat? heb gelezen dat dat iets van korrels zijn die daar horen!) het labyrint zag dat er verder superschoon uit. Heb geprobeerd om het labyrint los te krijgen maar dat lukte me niet. Is hier een bepaalde methode voor?
Hij pompt een volle vaatwasser (twee emmers) binnen een paar seconden leeg dus misschien moet ik me niet op de afvoerpomp richten maar op de circulatiepomp. Is dat misschien degene die zo bromt en kan ik die op de een of andere manier controleren/uitsluiten?
Alvast bedankt!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
19-02-2016 03:19
HarryO
Geplaatst op:
19-02-2016 03:19
Soda kan ook, maakt niet zo veel uit.
Bruine vlekken horen er niet te zitten.
Alleen in de unit 0420 hoort bruin/oranje spul te zitten.
Om het labyrint 0401 los te halen moet je afdekking 0402 los maken (van binnen uit).
Dat is een schroef wartel.
Controleer zowel de circulatie pomp 0450 als slang 0436 en de draaischijf/motor van verdeler 0440.
technische tekening tabblad "Lijst met reserveonderdelen en explosietekeningen", tekening 4.
Bruine vlekken horen er niet te zitten.
Alleen in de unit 0420 hoort bruin/oranje spul te zitten.
Om het labyrint 0401 los te halen moet je afdekking 0402 los maken (van binnen uit).
Dat is een schroef wartel.
Controleer zowel de circulatie pomp 0450 als slang 0436 en de draaischijf/motor van verdeler 0440.
technische tekening tabblad "Lijst met reserveonderdelen en explosietekeningen", tekening 4.
Geplaatst door:
Frank Geuns
Geplaatst op:
09-02-2017 18:11
Gewijzigd op:
09-02-2017 18:12
Frank Geuns
Geplaatst op:
09-02-2017 18:11
Gewijzigd op:
09-02-2017 18:12
Hey Meneer De koning
Ip hoop dat je dit nog leest.
Ik heb identiek hetzelfde probleem.
hij maakt 2 maal wat geluid en stopt dan.
Als ik dan de deur eens open doe en terug sluit gaat hij wel verder.
Wat was uiteindelijk de oplossing van het het probleem?
Vriendelijke groeten
Frank
Ip hoop dat je dit nog leest.
Ik heb identiek hetzelfde probleem.
hij maakt 2 maal wat geluid en stopt dan.
Als ik dan de deur eens open doe en terug sluit gaat hij wel verder.
Wat was uiteindelijk de oplossing van het het probleem?
Vriendelijke groeten
Frank
Geplaatst door:
de Koning
Geplaatst op:
09-02-2017 21:34
de Koning
Geplaatst op:
09-02-2017 21:34
Hoi Frank,
Wij doen nog steeds de deur even open en dicht bij de tweede keer brommen. Heb zelf het idee dat een van de sensoren niet goed werkt waardoor hij niet door zijn testcyclus heen komt. Door het open en dicht doen van de deur blijkbaar wel. Omdat het apparaat zo moeilijk bereikbaar is heb ik er verder niet meer naar gekeken en ik denk dat laten repareren te duur is. Het apparaat heeft een verwachte levensduur van 7 a 10 jaar, die er al bijna opzitten. Tegen de tijd dat hij nog meer kuren gaat geven gaan we voor een nieuwe. Of iemand moet weten hoe dit goedkoop op te lossen. Succes er mee!
Wij doen nog steeds de deur even open en dicht bij de tweede keer brommen. Heb zelf het idee dat een van de sensoren niet goed werkt waardoor hij niet door zijn testcyclus heen komt. Door het open en dicht doen van de deur blijkbaar wel. Omdat het apparaat zo moeilijk bereikbaar is heb ik er verder niet meer naar gekeken en ik denk dat laten repareren te duur is. Het apparaat heeft een verwachte levensduur van 7 a 10 jaar, die er al bijna opzitten. Tegen de tijd dat hij nog meer kuren gaat geven gaan we voor een nieuwe. Of iemand moet weten hoe dit goedkoop op te lossen. Succes er mee!
Geplaatst door:
Jans Hols
Geplaatst op:
13-02-2017 19:57
Jans Hols
Geplaatst op:
13-02-2017 19:57
Bij mij doet hij het een tel en geeft dan f aan. Weet iemand wat dat betekend. Ben het boekje kwijt
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
17-02-2017 11:10
HarryO
Geplaatst op:
17-02-2017 11:10
@ Jans: graag het volledige type nummer incl. het FD nummer uit de deurrand even vermelden.
En is de foutcode een 1 of een F ?
En is de foutcode een 1 of een F ?
Geplaatst door:
Leo
Geplaatst op:
22-02-2017 22:09
Leo
Geplaatst op:
22-02-2017 22:09
Betreft de foutcodes: dit haal ik uit een Amerikaanse handleiding voor monteurs.
F = water filling fault
1 = unknown heater fault
Zoek deze handleiding via dishwasher service training manual; site die begint met uncleharrywizard.com
Overigens had ik een soortgelijk probleem maar dat bleek de ontluchter van de toevoerkraan op de waterleiding te zijn. Voor een tientje de moeite waard te proberen...
F = water filling fault
1 = unknown heater fault
Zoek deze handleiding via dishwasher service training manual; site die begint met uncleharrywizard.com
Overigens had ik een soortgelijk probleem maar dat bleek de ontluchter van de toevoerkraan op de waterleiding te zijn. Voor een tientje de moeite waard te proberen...
Geplaatst door:
ArnoS
Geplaatst op:
26-02-2017 15:25
Gewijzigd op:
26-02-2017 15:28
ArnoS
Geplaatst op:
26-02-2017 15:25
Gewijzigd op:
26-02-2017 15:28
Exact hetzelfde euvel bij een SN8M040EU/19. Machine geeft na 2-3 minuten aan dat hij klaar is. Openen we echter na 1 machineminuut (programma is 1 minuut onderweg) wordt het programma verder probleemloos doorlopen. Maandelijkse beurt met machinereiniger heeft geen effect op het manco.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)