Zuigend geluid tijdens programma |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
29-01-2016 08:21
Harry
Geplaatst op:
29-01-2016 08:21
Hallo,
Wij hebben een Bosch vaatwasser, deze heeft het volgende probleem. Als wij het programma starten, dan functioneert alles naar behoren, maar tijdens het programma, vermoedelijk wanneer hij begint met wassen/wegpompen van het water, dan begint de vaatwasser een soort van zuigend geluid te maken. Het lijkt alsof hij vacuum zuigt en gaat dus niet verder met het programma en er komt geen water in de vaatwasser.
Gezien hij wel goed start en dus voorspoelt lijkt mij het geen probleem met de watertoevoer. Ik heb voor zover mogelijk alle roostertjes/filters schoongemaakt en gechecked of de pompen/radertjes naar behoren/vrij draaien, dit is allemaal het geval.
Ik heb ook geprobeerd om met heet water misschien iets los te krijgen, maar dit heeft ook geen effect gehad. Ik ben tot nu toe wel een beetje door mijn opties heen en ben benieuwd of iemand van jullie weet waar het aan kan liggen.
Harry
Wij hebben een Bosch vaatwasser, deze heeft het volgende probleem. Als wij het programma starten, dan functioneert alles naar behoren, maar tijdens het programma, vermoedelijk wanneer hij begint met wassen/wegpompen van het water, dan begint de vaatwasser een soort van zuigend geluid te maken. Het lijkt alsof hij vacuum zuigt en gaat dus niet verder met het programma en er komt geen water in de vaatwasser.
Gezien hij wel goed start en dus voorspoelt lijkt mij het geen probleem met de watertoevoer. Ik heb voor zover mogelijk alle roostertjes/filters schoongemaakt en gechecked of de pompen/radertjes naar behoren/vrij draaien, dit is allemaal het geval.
Ik heb ook geprobeerd om met heet water misschien iets los te krijgen, maar dit heeft ook geen effect gehad. Ik ben tot nu toe wel een beetje door mijn opties heen en ben benieuwd of iemand van jullie weet waar het aan kan liggen.
Harry
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-01-2016 11:54
HarryO
Geplaatst op:
29-01-2016 11:54
Graag alle type info uit de deurrand even vermelden...
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
29-01-2016 14:21
Harry
Geplaatst op:
29-01-2016 14:21
E-nr sgv4613eu/34
Fd 8110 750093
Typ s9 wt1.b
Sgv4613eu
Fd 8110 750093
Typ s9 wt1.b
Sgv4613eu
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:19
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:19
Ik vermoed dat het labyrint 215761, de vlotter unit 480748 en de slang 298556 vervuild zijn.
Daardoor klopt de water hoogte niet of komt er valse lucht binnen.
Linker zijkant (van voren gezien) er af en kijken of dit inderdaad vervuild is.
Indien een lichte vervuiling is het meestal voldoende om de machine een beurt met een machine reiniger te geven.
Indien zwaar vervuild (bruine/zwarte prut) dan moet het spul los.
Technische tekening tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 4.
Daardoor klopt de water hoogte niet of komt er valse lucht binnen.
Linker zijkant (van voren gezien) er af en kijken of dit inderdaad vervuild is.
Indien een lichte vervuiling is het meestal voldoende om de machine een beurt met een machine reiniger te geven.
Indien zwaar vervuild (bruine/zwarte prut) dan moet het spul los.
Technische tekening tabblad Alle onderdelen en tekeningen, tekening 4.
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
30-01-2016 13:20
Harry
Geplaatst op:
30-01-2016 13:20
Ik ben hem op dit moment aan het laten draaien met Machine Onderhoudspul van HG. Tijdens het programma had ik wel het zuigende geluid, ik heb toen een aantal maatbekers met heet water in de vaatwasser gedaan en hier het spul bij gegooid.
Programma gaat dan wel verder. Ik laat hem nu lopen en kijken wat er gebeurd. Ik laat het even weten!
Programma gaat dan wel verder. Ik laat hem nu lopen en kijken wat er gebeurd. Ik laat het even weten!
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
02-02-2016 07:13
Harry
Geplaatst op:
02-02-2016 07:13
Helaas, de onderhoudsbeurten hebben niks uitgehaald. Ik denk dat er niks anders zit dan de vaatwasser uit te bouwen en dan open te maken. Wat wel werkt, is tijdens het programma, als hij dit geluid maakt, een paar maatbekers (heet) water er in te gooien. Hij gaat dan wel gewoon verder en de vaat komt er blinkend en schoon uit.
Ik weet niet of dit kwaad kan?
Ik weet niet of dit kwaad kan?
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
03-02-2016 11:34
HarryO
Geplaatst op:
03-02-2016 11:34
Uitbouwen en goed onderzoeken.
Als hij gaat lekken/overstromen heb je een veel groter probleem
Als hij gaat lekken/overstromen heb je een veel groter probleem
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
10-02-2016 04:13
Harry
Geplaatst op:
10-02-2016 04:13
Okee, dan moeten we hem binnenkort maar uitbouwen.... Heb al een poging gedaan om uit te bouwen, maar hij lijkt ergens achter te blijven haken. Ik houd je op de hoogte.
Geplaatst door:
Harry
Geplaatst op:
29-02-2016 06:43
Harry
Geplaatst op:
29-02-2016 06:43
Nou! Wij hebben de vaatwasser uitgebouwd en losgehaald. Het compartiment waar ook de vlotter aan zit die was zwart van binnen en zat vol met kalk. Deze helemaal schoongemaakt en een tijd lang met heet water Door laten spoelen. De vaatwasser werkt weer naar behoren!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
29-02-2016 12:07
Gewijzigd op:
29-02-2016 14:34
HarryO
Geplaatst op:
29-02-2016 12:07
Gewijzigd op:
29-02-2016 14:34
Wel een flinke klus maar hij werkt weer.
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)