miele vaatwasser storing |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
Arnold
Geplaatst op:
28-01-2016 15:06
Arnold
Geplaatst op:
28-01-2016 15:06
Hallo forum leden ik heb een Miele vaatwasser G 1042 SCU Type HG03 nr. 79930673
Als ik deze aan zet gaat hij eerst afpompen zoals normaal is. echter soms gaat er na een paar seconden afpompen de lampjes (spoelen drogen einde) knipperen en blijft dan afpompen.
dit knipperen gaat in een vast patroon ongeveer elke seconde. soms gaat ie wel door in het programma en gaat water vullen en wassen en maakt dan ook het programma geheel af.ik heb een reiniging blokje en een heet programma gedraaid. Er ligt geen water op de bodem. Met de bodem schakelaar kan ik de afvoerpomp aan en uit laten gaan dus daar zit het niet in.Wie heeft een idee waar ik dit in moet zoeken?. alvast bedankt!!
Als ik deze aan zet gaat hij eerst afpompen zoals normaal is. echter soms gaat er na een paar seconden afpompen de lampjes (spoelen drogen einde) knipperen en blijft dan afpompen.
dit knipperen gaat in een vast patroon ongeveer elke seconde. soms gaat ie wel door in het programma en gaat water vullen en wassen en maakt dan ook het programma geheel af.ik heb een reiniging blokje en een heet programma gedraaid. Er ligt geen water op de bodem. Met de bodem schakelaar kan ik de afvoerpomp aan en uit laten gaan dus daar zit het niet in.Wie heeft een idee waar ik dit in moet zoeken?. alvast bedankt!!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:44
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:44
Kom ik maandag op terug.
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
02-02-2016 02:26
HarryO
Geplaatst op:
02-02-2016 02:26
Probleem is dat ik geen duidelijke uitleg kan vinden hoe je de foutcode uit moet lezen.
Op een Duits forum gevonden:
So kannst du den Fehler auslesen: 1. Gerät ist aus, Tür zu, Drehwahlschalter auf 12 Uhr. 2. Taste Start/Stop gedrückt halten und Gerät einschalten. 3. Start/Stop loslassen. 4. Start/Stop 3 mal drücken und beim 3. mal festhalten solange bis die LED Start/Stop blinkt. 5. Start/Stop loslassen. 6. Drehwahlschalter auf 1 Uhr drehen. 7. Jetzt blinkt die LED für Spülen. Langes Blinken bedeutet 10, kurzes Blinken ist eine 1. Ein mal lang und vier mal kurz wäre dann F 14.
Probeer dat eens en meld dan de knipper code even terug. Dan kan ik een gericht antwoord geven.
Op een Duits forum gevonden:
So kannst du den Fehler auslesen: 1. Gerät ist aus, Tür zu, Drehwahlschalter auf 12 Uhr. 2. Taste Start/Stop gedrückt halten und Gerät einschalten. 3. Start/Stop loslassen. 4. Start/Stop 3 mal drücken und beim 3. mal festhalten solange bis die LED Start/Stop blinkt. 5. Start/Stop loslassen. 6. Drehwahlschalter auf 1 Uhr drehen. 7. Jetzt blinkt die LED für Spülen. Langes Blinken bedeutet 10, kurzes Blinken ist eine 1. Ein mal lang und vier mal kurz wäre dann F 14.
Probeer dat eens en meld dan de knipper code even terug. Dan kan ik een gericht antwoord geven.
Geplaatst door:
Albert
Geplaatst op:
22-06-2018 12:52
Albert
Geplaatst op:
22-06-2018 12:52
Hallo,
bij onze Miele g1042 scu vaatwasser knipperen ook alle drie de lampjes.
geprobeerd wat hier geschreven staat
lampje bij spoelen knippert 2x lang en 4 x kort dus code 24 zou wanneer ik dit opzoek iets zijn met de vervarmingrelais klopt dit?
Is dit gemakkelijk zelf te vervangen?
bij onze Miele g1042 scu vaatwasser knipperen ook alle drie de lampjes.
geprobeerd wat hier geschreven staat
lampje bij spoelen knippert 2x lang en 4 x kort dus code 24 zou wanneer ik dit opzoek iets zijn met de vervarmingrelais klopt dit?
Is dit gemakkelijk zelf te vervangen?
Geplaatst door:
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 23:21
bennie
Geplaatst op:
23-06-2018 23:21
Code 24 heeft inderdaad met het verwarmingsrelais te maken.
Miele verstopt zijn schemas en andere documentatie in de machine.
Daar staat op aangegeven wat je verwarmingsrelais is.
Het kan ook aan een defecte niveauschakelaar liggen, als deze zegt dat er te weinig water in de machine zit dan gaat hij ook niet verwarmen
Miele verstopt zijn schemas en andere documentatie in de machine.
Daar staat op aangegeven wat je verwarmingsrelais is.
Het kan ook aan een defecte niveauschakelaar liggen, als deze zegt dat er te weinig water in de machine zit dan gaat hij ook niet verwarmen
Forum
Storingen
Storingen per merk
AEG storingen (16)
Asko storingen (5)
ATAG storingen (11)
Bosch storingen (20)
Candy storingen (6)
Etna storingen (5)
Fagor storingen (8)
Haier storingen (2)
Ignis storingen (11)