Whirlpool Ikea vaatwasser DWH B00 |
Topic of reactie wijzigen? Log dan in. |
Geplaatst door:
ernie09
Geplaatst op:
11-01-2016 05:44
ernie09
Geplaatst op:
11-01-2016 05:44
Hallo,
Wij hebben een Whirlpool vaatwasser DWH B00 van een jaar of 7 oud. Nooit problemen gehad. Nu begon ie zaterdag halverwege het programma (het langste programma) te piepen. Deur open gedaan en er stond nog een laagje water in. Water eruit gehaald, filters schoongemaakt, membraam schoongemaakt, die zijn allemaal goed schoon.
Daarna de voorzijde eraf geschroefd, maar de onderplaat is droog. Toen de pomp losgehaald en ook daar zit geen verstopping of glas in.
Het water loopt uiteindelijk ook wel weg, dus het lijkt me geen verstopping. Wat ik raar vind is dat de vaatwasser op verschillende momenten in een programma gaat piepen. Soms na 4 minuten tijdens het spoelprogramma, dan weer na 10 minuten in het eco programma, maar ook soms pas als het klepje van het vaatwasblokje al open is en er dus al schuim in de vaatwasser staat tijdens het langste programma.
Het gaat om error 4 (4x knipperen), ik heb ook gelezenn wat dat kan zijn, maar kom even niet verder of ik er zelf nog iets aan kan doen. In de meeste oude topics die ik kon vinden met dit probleem was het opgelost na bovenstaande acties, dus voor ik een monteur moet bellen, iemand nog tips?
De kinderen vinden afwassen nu nog leuk, maar dat zal vast niet lang duren ;-)
Alvast bedankt voor de moeite!
Wij hebben een Whirlpool vaatwasser DWH B00 van een jaar of 7 oud. Nooit problemen gehad. Nu begon ie zaterdag halverwege het programma (het langste programma) te piepen. Deur open gedaan en er stond nog een laagje water in. Water eruit gehaald, filters schoongemaakt, membraam schoongemaakt, die zijn allemaal goed schoon.
Daarna de voorzijde eraf geschroefd, maar de onderplaat is droog. Toen de pomp losgehaald en ook daar zit geen verstopping of glas in.
Het water loopt uiteindelijk ook wel weg, dus het lijkt me geen verstopping. Wat ik raar vind is dat de vaatwasser op verschillende momenten in een programma gaat piepen. Soms na 4 minuten tijdens het spoelprogramma, dan weer na 10 minuten in het eco programma, maar ook soms pas als het klepje van het vaatwasblokje al open is en er dus al schuim in de vaatwasser staat tijdens het langste programma.
Het gaat om error 4 (4x knipperen), ik heb ook gelezenn wat dat kan zijn, maar kom even niet verder of ik er zelf nog iets aan kan doen. In de meeste oude topics die ik kon vinden met dit probleem was het opgelost na bovenstaande acties, dus voor ik een monteur moet bellen, iemand nog tips?
De kinderen vinden afwassen nu nog leuk, maar dat zal vast niet lang duren ;-)
Alvast bedankt voor de moeite!
Ook last van dit probleem en snel een oplossing nodig?
Klik hier voor een betrouwbare monteur
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2016 05:41
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2016 05:41
Foutcode 4 is niet of niet snel genoeg afpompen of een foute waterhoogte indicatie.
Bedoel je met "membraam" de nivo regelaar in de water bak naast de slang van de verwarming/circulatie pomp?
Bedoel je met "membraam" de nivo regelaar in de water bak naast de slang van de verwarming/circulatie pomp?
Geplaatst door:
ernie09
Geplaatst op:
14-01-2016 05:49
Gewijzigd op:
14-01-2016 05:51
ernie09
Geplaatst op:
14-01-2016 05:49
Gewijzigd op:
14-01-2016 05:51
Nee, ik bedoel het zwarte membraam in de machine zelf (bij de filters):
Inmiddels wel een enorme verstopping gevonden in de afvoerslang achter de machine. Ik heb een nieuwe slang besteld en die ga ik vanavond plaatsen. Ik denk dat het euvel dan verholpen is. Ik zal dan het topic sluiten. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Inmiddels wel een enorme verstopping gevonden in de afvoerslang achter de machine. Ik heb een nieuwe slang besteld en die ga ik vanavond plaatsen. Ik denk dat het euvel dan verholpen is. Ik zal dan het topic sluiten. Bedankt voor je reactie in ieder geval!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2016 11:53
HarryO
Geplaatst op:
14-01-2016 11:53
Dit is de nivo regelaar.
Geplaatst door:
ernie09
Geplaatst op:
14-01-2016 12:13
ernie09
Geplaatst op:
14-01-2016 12:13
Haha, echt? Nou ja, die is schoon
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:21
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:21
En ?
Geplaatst door:
ernie09
Geplaatst op:
30-01-2016 05:34
ernie09
Geplaatst op:
30-01-2016 05:34
Excuus! Slang vervangen en draait weer als een zonnetje. Was wel een crime om de verstopping te vinden, er is blijkbaar toch een knik ingekomen. Zou alleen niet weten hoe, we komen nooit achter de vaatwasser.
Bedankt in ieder geval!
Bedankt in ieder geval!
Geplaatst door:
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:37
HarryO
Geplaatst op:
30-01-2016 05:37
Forum
Storingen
Storingen per merk